چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۸ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

آغاز حرکت جدید در پروژه راه آهن لار -بندرعباس پس از ٨ سال سکون

با تلاش و پیگیری نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی پروژه راه آهن لارستان-بندرعباس جان تازه ای می گیرد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از…

با تلاش و پیگیری نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی پروژه راه آهن لارستان-بندرعباس جان تازه ای می گیرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از دفتر نماینده مردم،‌ پروژه راه آهن لارستان-بندرعباس با کد پروژه ۱۳۰۳۰۱۵۰۴-۳۰۷۰۱۰۷۶ به صورت مشارکتی ۸۵٪ سرمایه گذار بخش خصوصی و ۱۵٪ دولت  جزء ردیف بودجه های سال ۱۳۸۹ اعلام گردید. از آن زمان تاکنون همه ساله این ردیف و فرآیند سرمایه گذاری در پروژه مذکور در بودجه سنواتی قرار گرفته اما به دلیل عدم استقبال بخش خصوصی هیچگونه تحرکی در این خصوص صورت نمی گرفت. این پروژه مهم و تاخیر فراوان باعث گشت نماینده مردم به صورت ویژه موضوع را پیگیری نموده که اهم فعالیت های صورت گرفته به شرح زیر است:

۱-دیدار دکتر جعفرپور با دکتر اسلامی وزیر جدید راه و شهر سازی و توضیح نیاز منطقه برای اتصال ریلی به راه اهن سراسری از طریق بندرعباس در تاریخ ۹۷/۸/۱۴

۲- جلسه نماینده باتفاق فرماندار ویژه لارستان و مدیر کل راه وشهرسازی با کارشناسان حوزه های مرتبط بمنظور تامین مالی پروژه احداث راه اهن

۳- جلسه دکتر جعفرپور در معیت مدیر کل راه و شهرسازی و فرماندار ویژه لارستان با دکتر اسلامی وزیر راه و شهرسازی وچند تن از معاونان ایشان مورخ ۷۹/۹/۱۹ 

۴- نهایتا طی نامه شماره ۱۲۶۷۸۸/۷۰۰ -۹۷/۹/۲۰ معاون وزیر راه و شهرسازی با انجام پروژه راه آهن لارستان-بندرعباس به صورت ۵۰٪ سهم دولت (شرکت ساخت و توسعه) و ۵۰٪ بخش خصوصی موافقت گردید.

۵- در ادامه پیگریها و طی ملاقات دکتر جعفرپور با دکتر لاریجانی در تاریخ ۹۷/۹/۲۵ و درخواست حمایت از رییس مجلس برای اجرایی سازی طرح ،دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  طی یادداشتی  در هامش نامه درخواستی نماینده مردم را خطاب  به دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر حمایت از این طرح ارسال نموده و رونوشت آن را به وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون‌برنامه و بودجه ارائه دادند  تا مسیری جدید در احداث پروژهراه آهن لارستان باز گردد.

بدینوسیله ضمن اطلاع رسانی به مردم شریف لارستان بزرگ امیدواریم با حمایت سرمایه گذاران و خیرین بزرگوار منطقه پروژه راه آهن ،منطقه ویژه اقتصادی،بندر خشک موجب رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه گردد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۸:۲۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “آغاز حرکت جدید در پروژه راه آهن لار -بندرعباس پس از ٨ سال سکون”

  1. حسن گفت:

    باسلام کی پروژه اجرا میشه

  2. معصومه گفت:

    چرا راه اهن جهرم به شيراز تماما توسط اعتبار دولتي در اينده نزديک به مناقصه خواهد رفت ؟ اما راه اهن انتني لار به زاهد محمود و بندرعباس بصورت ۸۵درصد خصوصي انجام خواهد گرفت؟مگراختصاص کد و رديف اعتباري ،مربوط به سازمان برنامه و بودجه براي اخذ اعتبارات دولتي نيست ؟ مگر راه اهن شيراز جهرم لار بندر يک کد اعتباري ندارند ؟ .حال ببينيم کدام خير و خيرانديش منطقه سرمايه گزاري چند صد ميليارد توماني براي اين راه اهن در اين شرايط خواهد کرد….

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین