شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 19 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

تولید زهری خطرناک، اما شفا بخش در لارستان

در مزرعه پرورش عقرب در لارستان از زهر عقرب دارو تولید می‌شود. به گزارش میلاد لارستان پرورش دهنده عقرب در جنوب فارس در گفت و گوی اختصاصی به خبرنگار خبرگزاری…

در مزرعه پرورش عقرب در لارستان از زهر عقرب دارو تولید می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان پرورش دهنده عقرب در جنوب فارس در گفت و گوی اختصاصی به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: مزرعه تحقیقاتی پرورش عقرب اش را در لارستان با ۸ میلیارد تومان هزینه در زمینی به وسعت ۲۲ هکتار راه اندازی کرده است.

آتشی با بیان این که این مزرعه ظرفیت پرورش ۴ میلیون قطعه عقرب را دارد افزود: در حال حاضر ۵ گونه عقرب در این مزرعه پرورش داده می‌شود.

وی با اشاره به ارزش بالای زهر عقرب گفت: زهر عقرب پادزهری برای سرطان، ام اس و رماتیسم و از علوم تازه دست یافته در ایران است که در کشور‌های اروپایی از سال‌ها پیش استفاده می‌شود.

این پرورش دهنده عقرب با بیان این که از هر هزار عقرب یک سی سی زهر به دست می‌آید افزود: برای تولید هر سی سی زهر، سه ماه زمان لازم است.

آتشی با بیان این که در این مزرعه تحقیقاتی، در طول شبانه روز رفتار شناسی و روانشناسی عقرب نیز انجام می‌شود، افزود: با رفتار شناسی که انجام شده میزان خالصی زهر عقرب از ۵۰ درصد به ۹۸ درصد افزایش یافته و این برای ساخت دارو‌هایی با تاثیر بالاتر مفید است.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین