چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 3 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

تجلیل از خیرین دهکویه در مراسمی باشکوه

 همایش تجلیل از خیرین دهکویه با شور و شوق خاصی برگزار شد. به گزارش میلادلارستان در سومین روز از فروردین ۱۳۹۸ همایشی تحت عنوان تجلیل از خیرین، در شهر دهکویه،…

 همایش تجلیل از خیرین دهکویه با شور و شوق خاصی برگزار شد. به گزارش میلادلارستان در سومین روز از فروردین ۱۳۹۸ همایشی تحت عنوان تجلیل از خیرین، در شهر دهکویه، با حضور جعفرپور نماینده مردم لارستان،خنج و گراش، پیروز بخشدار مرکزی، حجج اسلام سید حسن آیت اللهی و سید علی اصغر موسوی، مقیمی رئیس شورای شهرستان، روسای شورا و دهیاران روستاهای همجوار، اعضای شورای اسلامی‌ و اعضای مجمع خیرین دهکویه در سالن اجتماعات شادروان بستگان این شهر برگزار شد.‌


شهر دهکویه علاوه بر کثرت جمعیت خیرین، افرادی بی شمار نیز در مدارج شناخته شده در سطح ملی و استانی دارد. مهندس سهراب شرفی یکی از این فراد است که ریاست خانه صنعت و معدن استان فارس را به عهده داشته و عضو هیئت مدیره ی اتاق بازرگانی استان فارس است. وی در این همایش در باب خیرین گفت؛ یک بذر ارزشمند به نام ( سخاوتمندی) در ضمیر همه اهالی دهکویه وجود دارد که سبب شده گام هایی در جهت آبادانی رشد و توسعه این شهر و دیار برداشته شود. اساسا سخاوتمندی منطقه لارستان  زبانزد خاص و عام است و در جامعه جایگاه مطلوبی پیدا کرده است. در سراسر حوزه منطقه‌ای هر جا اسم لارستان برده شود دارای یک برند و اعتبار و یک منزلت است، که این برگرفته از همان سخاوتمندی است نه صرفاً ثروتمندی.

شرفی تاکید کرد؛ ثروت خوب است اما اگر سخاوت نباشد ارزشی نخواهد داشت و کارگشا نخواهد بود. ما نه تنها در شهر خود بلکه در دیگر شهرها و حتی حوزه خلیج فارس هم آثار خیر ساز داریم. رسیدن به این جایگاه نشانه خداشناسی و خودشناسی است. این افراد و رفتاری که از آن نام بردم برگرفته از اندیشه های درونی مطلوب مردم یک جامعه است.
وی ازعان کرد: منش نجیب و خداگونه ای لطف و تصادف نیست بلکه ثمره ی طبیعی تلاش مردم برای مثبت اندیشیدن و درست اندیشیدن است، چنین انسان‌هایی می‌توانند به معبد معرفت گام نهند و به کمال الهی دست پیدا کنند و راه این بزرگمردان حرکت به سوی مردم و خدمت کردن به جامعه خویش است که خوشبختانه ما از این اخلاق و رفتار برخوردار هستیم.

محمود بستگان، نماینده مجمع خیرین دهکویه نیز در سخنانی ضمن اشاره به تاریخ شکل گیری مجمع خیرین دهکویه که در سال ۱۳۹۰ کلید خورده اظهار داشت؛ هدف از تشکیل این مجموعه ساماندهی کارهای خیریه بر اساس برنامه ریزی و اولویت بندی نیازمندی های دهکویه بود. ابتدا در کارهای خیریه پراکندگی وجود داشت به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم با شکل‌دهی این مجموعه از پراکندگی جلوگیری کرده و این حرکت های ارزشمند را هدفمند کنیم.‌ در حال حاضر کارهایی که در اولویت است را بر اساس نیازهای جامعه رده‌بندی کرده و یکی پس از دیگری به آن می پردازیم.


وی از نحوه عملکرد این مجمع در شروع کار گفت؛ زمانی که مجمع تشکیل شد برای اینکه بتوانیم خیرین را هر چه بیشتر به همکاری دعوت کنیم برنامه به این صورت بود که از کسانی که مایل بودند و عضو مجمع می‌شدند ماهیانه مبلغ ناچیزی دریافت می‌کردیم ولی رفته رفته با توجه به نمود مجمع و فعالیتهای عملی صورت گرفته دوستان بیشتری به مجمع گرایش پیدا کرده و عضو شوند.

 

امروزه به جایی رسیده‌ایم که کافی است فقط یک اعلام جهت همکاری این عزیزان داشته باشیم و فقط یک تلنگری‌ بزنیم، در هر زمینه و برای انجام هر برنامه ای دوستان خیر بلافاصله اعلام حضور کرده و مساعدت می‌کنند.

 

علی اصغر رنجبری رئیس شورای اسلامی دهکویه نیز ضمن سخنانی گفت: مردم شریف دهکویه سابقه طولانی در خیراندیشی دارند و این دیار از عمق فرهنگی بالایی برخوردار است. امروز با این قدم کوچکی که برداشته ایم امیدواریم بتوانیم در درگاه خداوند شکرگزار وجود این عزیزان خیر و نیک اندیش باشیم، هرچند پاسخگوی محبت ها و احسان و نیکوکاری و بزرگواری این عزیزان نمی‌شود. این فعالیت خیرین بوده است که باعث شده دولت نیز در اکثر پروژه ها هزینه و همکاری کند. شاید در برخی از پروژه‌ها هزینه‌هایی که دولت داشته بیشتر از هزینه هایی بوده که خیرین متقبل شده‌اند اما اگر همان هزینه ی کمتر توسط خیرین نبود دولت نیز وارد صحنه نمی شد و کاری از پیش نمی رفت.

دکتر جعفرپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن ارزشمند شمردن فعالیت های مستمر خیرین گفت: کسانی که سالها با رنج و زحمت بسیار اموالی را از راه حلال کسب کرده اند، و به جای اینکه برای راحتی خودشان خرج کنند بخش عمده ای از آن را برای رفاه دیگران هزینه می‌کنند، انسانهای بزرگی هستند که خود را در قبال آنها کوچک احساس می کنیم.

امروز برای تجلیل از این افراد اینجا دور هم جمع شده ایم و امیدواریم این خیرین چه آنهایی که در این شهر هستند، چه در منطقه و چه آنهایی که بیرون از منطقه و در خارج از کشور هستند پس از این نیز حضور و همکاری شان مستدام باشد.


شعر خوانی آقای دهقانی یکی از شاعران خوش  ذوق این دیار و اجرای گروه سرود نوجوانان زینت بخش این مراسم بود. در پایان نیز با اهداء لوح تقدیر و تندیس یادبود از خیرین تجلیل و تقدیر شد.

 

خبرنگار؛ سحرطاهری

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین