جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

تالیف کتاب “مدیریت بحران با تکیه بر استاندارد بین المللی NFPA‌ آمریکا” توسط یک لارستانی

کتاب مدیریت بحران با تکیه بر استاندارد بین المللی NFPA‌ آمریکا و رویکرد جدید توسط یکی از متخصصی لارستانی تالیف شد. به گزارش میلاد لارستان در مقدمه این کتاب که به قلم…

کتاب مدیریت بحران با تکیه بر استاندارد بین المللی NFPA‌ آمریکا و رویکرد جدید توسط یکی از متخصصی لارستانی تالیف شد.

به گزارش میلاد لارستان در مقدمه این کتاب که به قلم مهندس حامد نبی زاده  کارشناس ارشد مهندسي ايمني صنعتي تالیف شده آمده است : حوادث با ما به دنيا مي آيند و با ما زندگي مي کنند و در همه جاي دنيا اتفاق مي افتند. اين موضوع جزو لاينفک زندگي بشر مي باشد. کشور ما هم از اين قاعده مستثني نيست. يک روز با حوادث طبيعي مثل زلزله کرمانشاه و سيل گلستان، شيراز،‌لرستان و خوزستان مواجه مي شويم و روز ديگر با حوادث صنعتي و انسان ساخت نظير حادثه آتش سوزي پلاسکو، تصادف قطار تبريز – تهران و يا حادثه آتش سوزي کشتي نفتکش ايراني در آب هاي چين. اما سوال اين است که اين حوادث چگونه بايد مديريت شوند؟ به عبارت ديگر چگونه بايد از وقوع آنها جلوگيري کرد، در صورت وقوع چگونه به آنها پاسخ داد و چگونه جامعه را بعد از وقوع آنها مجددا بهتر از قبل ساخت.

در کل دنيا براي مديريت بحران دو جايگاه متفاوت تعريف شده است. يکي جايگاه و نقش مسئولين و مديران جامعه است که به عنوان پشتيبان، هماهنگ کننده و تسهيل گر به مديران و فرماندهان اصلي حوادث کمک مي کنند تا کارشان را به نحو احسن انجام دهند و ديگري فرماندهان حادثه هستند که حرفه اصلي و تخصصي آنها مديريت و فرماندهي حوادث است. بايد پذيرفت که مديريت حوادث نيز مثل هر حرفه ديگري متخصص و کارآزموده خود را نياز دارد و سپردن اين کار به دست مديران و مسئوليني که تخصصي در اين امر ندارند، نمي تواند منطقي و معقول باشد.

مروري بر نظام هاي مديريت حوادث در کشورهاي پيشرفته نشان مي دهد که در اين نظام ها افرادي وجود دارند که صرفا براي فرماندهي حوادث تربيت شده اند و در واقع شغل آنها مديريت و فرماندهي حوادث بر حسب نوع و سطح آنها مي باشد.

با توجه به اهميت مديريت بحران در کشور و عدم حضور متخصصين دانش آموخته در اين حوزه، جاي خالي مرجعي کاربردي و علمي- تخصصي بيش از پيش احساس مي شود.

لذا در اين کتاب سعي شده است تا ضمن تبيين مديريت بحران و مفاهيم آن، ترجمه جديدترين ويرايش استاندارد NFPA-1600 در اختيار خواننده قرار گيرد تا با به روزترين روش مديريت بحران در دنيا آشنا گردد. باشد که در افزايش بهره وري و آگاهي از اين حوزه، سودمند افتد و پيش گفتاري انگاشته شود بر معرفي علم نوين مديريت بحران.

در این کتاب همچنین از  مساعدت دکتر احمد سلطان زاده و  دکتر سجاد نبي زاده تشکر و قدردانی گردیده  و از دانشمندان و علاقه مندان درخواست شده تا نکات و نظرات و ارشادات خويش را اعلام و در رفع اشکالات مولف  را ياري دهند.

این کتاب قابل استفاده براي کليه دانشجويان و اساتيد رشته هاي ايمني و بهداشت، سازمان ها و نهادهاي خدماتي و امنيتي کشور، آتش نشاني، اورژانس، جمعيت هلال احمر، ستاد مديرت بحران، نهادهاي نظامي و انتظامي و … می باشد. 

 

راه هاي ارتباطي جهت سفارش و خريد کتاب :

از طريق واتساپ و تلگرام با شماره ۰۹۳۷۸۶۶۰۶۶۴

از طريق وبلاگ به آدرس: http://larsafety.blogfa.com

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۷:۰۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین