جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 19 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

هفته سوم فروردين ماه 1384 شماره 371 (براي توسعه لارستان چه كرده‌ايم)

در دو شماره قبل، ضرورت توسعه لارستان را به اختصار ذكر كرديم. در اين شماره مي‌خواهيم از مسئولين امر بپرسيم شما براي توسعه لارستان چه كرده‌ايد و چگونه مي‌انديشيد فرمانداري…

در دو شماره قبل، ضرورت توسعه لارستان را به اختصار ذكر كرديم. در اين شماره مي‌خواهيم از مسئولين امر بپرسيم شما براي توسعه لارستان چه كرده‌ايد و چگونه مي‌انديشيد فرمانداري لارستان براي پر كردن اين همه ناهنجاري‌ها چه تدبيري انديشيده است، آموزش و پرورش لارستان متشكل از چندين اداره آموزش و پرورش است، شبكه بهداشت و درمان لارستان در كل منطقه لارستان كهن گسترش دارد براي توسعه اينها چه كرده‌ايد چرا فرمانداري لارستان تاكنون به فرمانداري ويژه تبديل نشده است.
تبديل شدن خنج به شهرستان اگر با طرح تبديل لارستان به مركز استان صورت گيرد مطلوب است ولي اگر جدا نمودن‌ها همانند قطعه قطعه كردن لارستان از سال ۳۲ تاكنون باشد نتيجه‌اي به بار نخواهد آورد و لارستان را به لارك بدل خواهد نمود. آيا فرمانداري طرحي در اين رابطه مهيا كرده و ارائه داده است؟
 وضعيت شهرداري و نظافت شهر بسيار ناپسند شده. لارستان با دو شهر روبروست نه يك شهر، شهرجديد خود يك شهر كامل و شهرقديم شهر ديگري است اما تشكيلات شهرداري هنوز به صورت متمركز كار مي‌كنند و براي رسيدگي در كل شهرستان با مشكل مواجه شده است.
وقتي مي‌گوييم چرا گودالها را آسفالت نمي‌كنيد رئيس شوراي شهر پاسخ مي‌دهد تنها يك كارخانه آسفالت‌سازي در شهر لارستان وجود دارد آن هم آسفالت خيلي جاها را بايد تأمين كنند به همين خاطر آسفالت براي تسطيح موجود نمي‌باشد آيا اين همه سرمايه‌هاي پيدا و پنهان در منطقه نمي‌توانند يك كارخانه ديگر آسفالت تأسيس نمايند و مشكل را براي هميشه مرتفع سازند.
سازمان عريض و طويل تأمين اجتماعي با اين همه نيروهاي بيمه تحت پوشش خود چه خدماتي به آنها ارائه مي‌دهد غالب پزشكان متخصص بيمه نيستند و كارگر بيچاره بايد با سختي بسازد و مقداري از همان شندر غازي كه به عنوان حقوق دريافت مي‌دارد براي مراجعه به پزشك متخصص بپردازد.
اينها نه يك بيمارستان تأمين اجتماعي دارند نه امكانات رفاهي متناسب.
سزاوار است فرمانداري لارستان با همكاري ساير ادارات طرح‌هاي توسعه و گسترش لارستان را بررسي و به سازمانهاي بالاتر جهت تصويب ارائه نموده و در پي تصويب آنها گام بردارد . پاسخگويي به مردم به معني توجيه كمبودها نيست بلكه به معني درخواست مصرانه و پافشاري آگاهانه است كه رفع نيازهاي عمومي را به دنبال خواهد داشت و آرامش كلي را تأمين خواهد نمود.
در اين مورد بيداري ، آگاهي و هوشياري عمومي شرط است راستي چقدر مردم ما براي رفع نيازهاي جامعه به مسئولين مراجعه كرده‌اند و چند نامه يا طومار نوشته‌اند و به سطوح بالا انعكاس داده‌اند.
چند مسأله را با قوت و قدرت پي‌گيري كرده‌اند و به نتيجه نرسيده‌اند. جريان «تا نگريد طفل كي نوشد لبن» يك مسأله هميشگي و ثابت در همه اعصار و قرون است.
چندين بار نوشته شده كه بندر عسلويه نزديك ماست لارستان بهتر از خيلي شهرستانهاي همجوار مي‌تواند نيازهاي اين بندر را تأمين نمايد مسئولين امر براي اشتغال جوانان در اين بندر هم چه تمهيداتي انديشيده‌اند. اگر كاري كرده‌اند ارائه دهند تا منعكس گردد و بگوييم اين مسأله صورت پذيرفته است و…
مدير مسئول

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲:۲۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین