پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۶ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
نوشتاری در خصوص کمبود شادی و نشاط در لارستان:

چاره اندیشی برای نشاط لارستانیها/لزوم خلق شادی در شرایط سخت اقتصادی

نشاط شهروندی عنصری گمشده در مدیریت شهری است و برنامه ریزی شهری به دنبال این عنصر گمشده در فضاهای عمومی شهر است. بنابراین وجود شهروندانی افسرده، بی رمق و با…

نشاط شهروندی عنصری گمشده در مدیریت شهری است و برنامه ریزی شهری به دنبال این عنصر گمشده در فضاهای عمومی شهر است. بنابراین وجود شهروندانی افسرده، بی رمق و با عدم احساس شادابی و سرزندگی، بزرگترین معضل شهرها به شمار می آید.

از دیدگاه برنامه ریزی شهری ایجاد چشم اندازهای زیبا در فضاهای عمومی شهر از جمله زیباسازی خیابان ها، دیوارها، نصب بنرهای آموزشی و فرهنگی، حفظ و گسترش فضای سبز شهر، دیوارنویسی و نقاشی دیوارها و سنگ فرش کردن معابر و… نیز نقش بسزایی در سلامت روحی روانی و نشاط عمومی شهروندان دارد که در این حین لارستان از حیث منظر شهری و زیبا سازی خیابان ها به اذعان بسیاری از شهروندان و متخصصان آنچنان که بایسته و شایسته می باشد به این مهم دست نیافته است.

اما مهمتر از آن چندی است تورم، گرانی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی راه نفس و گلوی مردم را گرفته و فضای شادی و سرور مردم را تنگ و تاریک کرده است. مردم امروز ما در بین همه این وقایع، گرانی سکه، طلا، دلار و ارز، نابسامانی وضعیت اقتصادی و تورم و رکود به دنبال ذره ای خوشی و شادی می گردند تا شاید بخشی از مشکلات روز را فراموش کنند.

استقبال گسترده مردم شهرستان لارستان از فضای سبز و پارک های شهرستان شاهد همین مدعاست، به گونه ای که فقیر و غنی، بیکار و شاغل، زن و مرد، پیر و جوان با حضور در فضای پارک هاو میادین شهرستان از گرمای تابستان و چهاردیواری منزل فرار می کنند و خود را به دامان طبیعت می رسانند.

آداب و رسوم غنی منطقه ی لارستان بخصوص موسیقی های سنتی و انواع بازی های بومی محلی قدیمی از جمله عواملی است كه مسئولین می توانند با استفاده از این ظرفیت شادی و نشاط را در جامعه تزریق كند.

چیزی که این روزها در شهرستان به عنوان یک حلقه گمشده مهم از آن یاد می شود این است که برای داشتن جامعه ای سالم و به دور از معضلات اجتماعی باید اهتمام ویژه ای به برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری نشاط بخش داشته باشیم و روح تازه ای به جامعه خود ببخشیم از این رو این انتظار از مسولان شهری است که بیش از گذشته در راستای برگزاری جشن ها و مسابقات محلی در این مسیر قدم بردارند.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۸:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “چاره اندیشی برای نشاط لارستانیها/لزوم خلق شادی در شرایط سخت اقتصادی”

  1. امین گفت:

    سلام با ایجاد یک فضای آبی نه چندان وسیع و استفاده از همین آب جهت فضای سبز میتوان باعث طراوت هوا وایجاد منطقه گردشگری شدچرا همیشه یگ قدم دیرتر راه برویم پیشنها د ارز اب استخر در کانالهای اب جهت ابیاری فضای سبز استفاده شد هر جا اب باشه ابادی هم است دیگه

  2. ناشناس گفت:

    آقا پرواز مشهد چی شد …. ما می خواییم بریم مشهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. ناشناس گفت:

    قلعه اژدها پیکر بزرگترین مزیت لار که ازش غافلید….. یه تله کابین بین قلعه و قدمگاه و روی کوه قدمگاه هم پارک به کمربندی هم راه داره

  4. ناشناس گفت:

    لازمه به این مسأله مهم اهتمام بییشتری داشته باشیم خصوصاً مسوولین زمینه را فراهم کنند.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین