جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۵ق.ظ
::آخرین مطلب 10 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

فعالیت 32 واحد کشت گلخانه ای در لارستان

۳۲ واحد کشت گلخانه ای در لارستان وجود دارد که بیش از ۱۰۰ نفر در این واحد های تولیدی مشغول به فعالیت هستند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از…

۳۲ واحد کشت گلخانه ای در لارستان وجود دارد که بیش از ۱۰۰ نفر در این واحد های تولیدی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ در راستای توسعه تولید در گلخانه ها و محیط های کنترل شده، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان به همراه احسان طاهری معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری، مهندس مظفری معاون جهاد کشاورزی لارستان و جمعی ازکارشناسان فرمانداری و جهاد کشاورزی، از ۳ واحد کشت گلخانه ای و گیاهان دارویی در این شهرستان بازدید کردند.

در این بازدید فرماندار ویژه لارستان در جریان روند کاری این واحد ها قرار گرفته و دستورات لازم را برای رفع موانع و مشکلات این واحد ها صادر نمود.

حسنی ابتدا از واحد کشت گلخانه ای عزیز پور واقع در ورودی شهرک صنعتی لارستان بازدید کرد. در این واحد تولیدی که مساحت زمین آن ۲۵۰۰ متر مربع می باشد، هزار متر مربع آن زیر پوشش تولید آلوئه ورا است.

مسئولین در ادامه از واحد گلخانه ای آقای محمد صادق احمدی واقع در جاده نیمه نیز بازدید کردند. این واحد گلخانه ای نیز در زمینی به مساحت یک هکتار بود که ۵ هزار متر مربع آن زیرپوشش تولید آلوورا و نشاء می باشد. هزینه ای که برای این گلخانه انجام شده است ۵ میلیارد ریال بوده است.

فرماندار در ادامه از مزرعه کشت چای ترش علی اسدی هم بازدید کرد. این مزرعه نیز پنج هکتار زیر پوشش مزرعه چای ترش دارد که بالغ بر یک میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

فرماندار ویژه لارستان در حاشیه این بازدید در خصوص اهمیت توسعه کشت گلخانه ای در شهرستان اظهارداشت: در شرایط کم آبی و بحران، مجبوریم به سمت کشت گلخانه ای برویم تا ضمن حفظ منابع آبی موجود، برای افزایش تولید هم گام برداریم.

حسنی گفت: پیش بینی توسعه کشت های گلخانه ای و محیط های کنترل شده در دستور کار جدی وزارت جهاد کشاورزی است قرار دارد، که ما نیز حمایت می کنیم.

وی گفت: با رویکرد جدید دولت در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی، وسعت گلخانه های شهرستان لارستان تاکنون به ۱۵ هکتار رسیده و با ظرفیت موجود این میزان قابل افزایش نیز هست.

گفتنی است؛ ۳۲ واحد کشت گلخانه ای در لارستان وجود دارد که بیش از ۱۰۰ نفر در این واحد های تولیدی مشغول به فعالیت هستند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۵:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین