پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

فعالیت روسای ادارات باید در عمل و حصول نتیجه نمایان شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه روحیه شاداب در افراد جامعه می‌تواند لارستان را به یک شهرستان پویا و سرزنده تبدیل کند، گفت: فعالیت روسای ادارات باید…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه روحیه شاداب در افراد جامعه می‌تواند لارستان را به یک شهرستان پویا و سرزنده تبدیل کند، گفت: فعالیت روسای ادارات باید در عمل و حصول نتیجه نمایان شود.

 به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان در سخنانی اظهار داشت: اگر اقدامات دستگاه های اجرایی شهرستان در حوزه های مختلف با هماهنگی هم صورت پذیرد، قطعاً کارها بهتر رو به جلو حرکت می کند .

وی افزود: در حقیقت توانمندیهای فرهنگی و اجتماعی هر جامعه‌ای متاثر از مولفه های متعددی است که در این راستا  اقتصاد، سیاست، آموزش، تاریخچه مدنی ، اعتقادات مذهبی و غیره بر پویایی فرهنگ و معادلات اجتماعی تاثیرگذارند.

فرماندار ویژه لارستان تأکید کرد: روسای ادارات شهرستان و مجموعه اداری بایستی در عمل خود را نشان دهند نه در حرف، و در همه موضوعات به خصوص در بحث کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی تلاش کنند، تا هنجارها و ارزشهای اجتماعی در منطقه تقویت شود.

 حسنی یادآور شد: ما نمی توانیم به عنوان یک جزیره مستقل بدون تاثیر پذیری از سایر شهرستان ها و استان ها و اینهمه شبکه های اجتماعی، ملی و بین المللی تصمیم بگیریم و عمل کنیم، گرچه بومی سازی فعالیت ها یکی از راهکارهای خوب و موثر است، اما باید سایر مولفه ها را هم در نظر گرفت.

 وی با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه معطوف به یک اداره یا یک فرد خاص نمی‌شود، گفت: در این خصوص همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان و آحاد مردم بایستی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت هنجارها در جامعه همت نمایند.

 معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه امروزه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به صورت شبانه‌روزی تمامی افکار، روح و روان افراد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان را تحت تأثیر خود قرار داده است و این یک پدیده پیچیده ای است که هر فرد یا اداره‌ای خاص به تنهایی نمی تواند آن را مدیریت کند، تصریح کرد: این خود  نیازمند کار فرهنگی، زیربنایی و زیرساختی و اساسی است، اما آنچه وظیفه همه ماست این است که تا آنجا که می توانیم بر اساس دستورالعمل های اجرایی، اقدامات و برنامه های خود را بومی سازی کنیم و کارهای خوب فرهنگی انجام دهیم.

حسنی با اشاره به اینکه نبود نشاط اجتماعی ممکن است ناهنجاری هایی را در جامعه رواج دهد؛ گفت: روحیه شاداب، جنب و جوش، تحرک، تلاش و غیره در افراد جامعه می‌تواند شهرستان را به یک شهرستان پویا و سرزنده تبدیل کند و این ابتدا بایستی از درون خانواده‌ها شروع شود و در ادامه در جامعه رشد و نمو پیدا کند.

 فرماندار ویژه لارستان  با تاکید بر اینکه نشاط و شادابی در افراد جامعه می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند؛ اضافه کرد: خوشبختانه در منطقه لارستان، ناهنجاری‌های اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی به مراتب از دیگر نقاط کشور خیلی کمتر است و این به دلیل آن اعتقادات مذهبی و فرهنگ بالای مردم این خطه پهناور است، البته ادارات ذیربط نبایستی غافل شوند و تا می توانند کار فرهنگی و زیربنایی و زیرساختی کنند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هنوز محله های در برخی شهرها، بخش ها و روستاها در معرض خطر هستند که بایستی ادارات ذیربط سریعاً این مناطق را شناسایی کنند تا افراد آن محله آسیب نبینند و برنامه های خود را عملیاتی و کاربردی تر اجرا نمایند.

نماینده عالی دولت در لارستان اضافه کرد: اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بایستی در تمامی نقاط شهرستان اعم از شهرها، بخش‌ها و تمامی روستاهای لارستان صورت پذیرد و مختص به مرکز شهر لار نباشد.

حسنی اذعان کرد: بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی از بسیاری از موضوعات اجتماعی سرچشمه می گيرد که بومی کردن اقدامات وآموزش و فعالیتهای فرهنگی می‌تواند به تدریج این برنامه ها را قاعده‌مند کند.

وی در پایان سخنانش فرهنگ کار و تلاش و فرهنگ زندگی خوب و فعالیت های اجتماعی در شهرستان را ارج نهاد و گفت: خدا را شکر لارستان از اکثر ناهنجاری‌ها به دور است و از نظر شاخص های امنیتی این شهرستان در استان فارس در جایگاه خوبی قرار دارد.

 پیش از این نیز علی اصغر علیپور معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه لارستان و جمعی از اعضای کارگروه پیشنهادها و راهکارهای لازم در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه بیان کردند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۳:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “فعالیت روسای ادارات باید در عمل و حصول نتیجه نمایان شود”

  1. ناشناس گفت:

    خدایی در این مدت کوتاه که جناب دکتر رضایی رئیس بیمارستان لار شدندتغییرات مشهوده .بگذارید ایشون باقی بمانند. معاونت درمان رو به یکی دیگه بدین .با وجودیکه لاری نیست دلسوزانه و جهادی کار میکنه ‌.فرماندار محترم لطفا از ایشون حمایت کنید .

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین