جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

حجتی: افتتاح مجتمع فرهنگی علیشیری نیازمند تجهیزات/سینما دیجیتال لار دوباره راه اندازی می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان گفت: به محض فراهم شدن تجهیزات مجتمع فرهنگی قرآنی شهید علیشیری لار افتتاح خواهد شد. به گزارش میلاد لارستان به مناسبت ۱۷ مرداد…

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان گفت: به محض فراهم شدن تجهیزات مجتمع فرهنگی قرآنی شهید علیشیری لار افتتاح خواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار با حضور حجتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان از اصحاب رسانه لارستان در محل کتابخانه گنج شایگان تقدیر شد.

در این نشست که در آن خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرهای لار، جویم، خور، دهکویه، اوز، بنارویه و غیره حضورداشتند، حاضران به بیان مشکلات و دغدغه های شهرستان و رسانه پرداختند.

در ادامه حجتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار گفت: هر چه قدر حوزه های مختلف به فعالیت بپردازند اما به حوزه رسانه بها داده نشود موجب می شود این فعالیت ها به چشم نیاید و آن اتفاق در همان مکانی که رخ داده است بماند.

وی با بیان اینکه در وهله اول باید اصحاب رسانه برای خود شخصیت قائل شوند، افزود: باید اقتصاد رسانه را اصحاب رسانه در نظر بگیرند زیرا این اتفاق بر روی استقلال رسانه و همچنین محتوای نشر تاثیرگذار خواهد بود.

این مسئول با ابراز تأسف نسبت به اینکه روز به روز روند حوزه نشر با مشکلات بیشتری مواجه می شود و افت تیراژ نشر را داشته ایم، تصریح کرد: دغدغه های کلان و کلی وجود دارد که کل کشور در حوزه نشر با آن مواجه هستند و باید با هم اندیشی و مشورت  با آنها مقابله کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان با اشاره به اینکه صنف رسانه هم باید در آن اتحاد موجود باشد، تأکید کرد: با وجود اینکه اختلاف نظرها در بین افراد هست اما با هم افزایی و اتحاد می توان بهتر تاثیر رسانه را نشان داد.

حجتی با بیان اینکه هر چه قدر این صنف متحدتر عمل کند نفع آن به خود اصحاب رسانه و در کنار آن شهرستان بیشتر می رسد، خاطر نشان کرد: نمونه آن اتحاد رسانه های لارستان در حوزه اتافاقات راه و شهرسازی بود که بخاطر تیترهای یک دست و اتحاد اصحاب رسانه مسئولین بیشتر به فکر افتادند.

وی یادآور شد: توقع می رود با کمک اصحاب رسانه و اتحاد و همدلی با بیان دغدغه ها و پیگیری حل آنها بتوانیم با قدرت بیشتری ادامه راه دهیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان در پاسخ به دغدغه های مطرح شده از سوی اصحاب رسانه گفت: متاسفانه اغلب مسئولین اهل مطالعه نیستند و باید نخبگان فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه با حرکات خود این مورد را به مسئولین یاد بدهند.

این مسئول با بیان اینکه باید اصحاب رسانه به همدیگر کمک نمایند به ویژه هوای بخش های شهرستان را نیز داشته باشند و مطالب آنها را نشر دهند، ادامه داد: باید آسیب ها و معضلات موجود در هر بخش نیز منعکس شود تا مسئولین به فکر حل آن باشند.

وی با اشاره به اینکه باید اصحاب رسانه مسئولین را تربیت نمایند تا آستانه تحملشان افزایش یابد، گفت: باید به گونه ای عمل رد در جمعی که خبرنگاران در کنار مسئولین قرار دارند مسئول باید استرس داشته باشد که موجب بازخواست قرار بگیرد.

حجتی عنوان کرد: اگر اصحاب رسانه نباشند یا به وظیفه خود عمل نکنند حتی اگر مسئولی اشتباهی نماید مواخذه نخواهد شد و به راحتی به کار خود ادامه خواهد داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان با تأکید بر اینکه باید به بحث خود انتقادی توجهی ویژه شود، بیان کرد: این مشکل بیشتر در جوامع کوچک دیده می شود و زمانی که جمعی کوچک به دور هم جمع می شوند به علت کم شدن آستانه تحمل افراد این جوامع از هم متلاشی می شوند.

وی با ابراز تأسف نسبت به اینکه ما در انجام کار تیمی با مشکل روبرو هستیم، تصریح کرد: ما حتی زمانی که با هم اختلاف هم داریم باید در کنار هم باشیم تا بتوانیم تاثیر خود را بخوبی بر هدف بگذاریم.

حجتی با بیان اینکه در مورد موضوع تشکیل خبرگزاری ایرنا در لارستان، یادآور شد: پیگیری این موضوع در حوزه فرمانداری است که طبق اخبار واصله باید مکان و تجهیزات مورد نیاز جهت استقرار این خبرگزاری در لارستان از طرف فرمانداری فراهم شود تا این اتفاق در لارستان به نتیجه انجامد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان با اشاره به اینکه البته ما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خود با مشکل مکان استقرار روبرو هستیم و از مسئولین شهرستان توقع داریم در ابتدا مکانی را برای استقرار دائم این اداره در نظر بگیرند تا کارها به نحو مطلوب تری پیش برود، تصریح کرد: موضوع دیگری که مطرح شد بحث افتتاح مجتمع فرهنگی و قرآنی علیشیری است و در این خصوص خیر محترم بیش از تعهد خود و بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بدنبال فراهم کردن تجهیزات از طریق اداره کل هستیم و مکاتبات آن را انجام داده ایم که به محض فراهم کردن تجهیزات این مکان افتتاح خواهد شد، گفت:  همین تجهیزات نیز مبلغ بالایی را به دنبال خواهد داشت که احتمالا کمی زمان بر باشد.

حجتی با اذعان به اینکه برای راه اندازی مجدد سینما آزادی لارستان، سپاه فجر استان فارس قبلا قول اختصاص هزینه ای جهت بازسازی این مکان داده است که دوستان در سپاه لارستان باید پیگیری خود به دنبال تخصیص اعتبار باشند تا این مهم صورت بگیرد، افزود: در مورد سینما دیجیتال که در تالار وحدت موجود است به دلیل اینکه سیستم سرمایشی و باندهای تالار با مشکلاتی روبرو شده بود با پیگیری و کمک خیرین کار تعمیر سیستم ها در حال انجام است که امیدواریم این مهم به زودی به پایان برسد و کار پخش فیلم جهت شهروندان مجددا به اجرا در بیاید.

وی بیان کرد: خود من زمانی که خانواده ای از من می پرسد امشب پخش فیلم در سینما وجود ندارد شرمنده می شویم اما این قول را می دهم که مجددا سینما دیجیتال لارستان کار خود را ادامه خواهد داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ادامه داد: یکی از توقعاتی که از مسئولین شهرستان هم می رود این است که با برگزاری نشست های خبری طی سال ضمن اینکه به بیان گزارش در حوزه خود می پردازند دغدغه مردم و خبرنگاران را نیز می توانند پاسخگو باشند و در جهت حل آنها قدم بردارند.

به گزارش میلاد لارستان، در پایان از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان با اهدای لوح تقدیر و هدیه از خبرگاران و اصحاب رسانه شهرستان تجلیل به عمل آمد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین