جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

بازخوانی سخنان رهبري؛ اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد+مدح عربي در حضور امام خامنه اي

رهبر معظم انقلاب طي دو هفته گذشته در ديداري صميمي با جمعی از موکب‌داران عراقی طي سخناني بيان داشتند:امروز احتیاج داریم که حسین‌بن‌علی را به دنیا بشناسانیم؛ اربعین جهانی شد و…

رهبر معظم انقلاب طي دو هفته گذشته در ديداري صميمي با جمعی از موکب‌داران عراقی طي سخناني بيان داشتند:امروز احتیاج داریم که حسین‌بن‌علی را به دنیا بشناسانیم؛ اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد.  همزمان با نزديك شدن به اربعين سالار شهيدان بر آن شديم تا مهمترين بخشهاي سخنان امام خامنه اي در  ديدار با موكب داران عراقي را مجددا مرور نماييم:

 


۱)  راه‌پیمایی اربعین حقیقتاً یک حادثه‌ی بی‌نظیری است؛ نه فقط در دوران خودمان بلکه در تاریخ هم سراغ نداریم یک چنین اجتماع و حرکتی که هر سال گرم‌تر از سال قبل اتفاق بیفتد.

۲)  این حرکت در گسترش معرفت به امام حسین نقش دارد. چشمهای مردم دنیا به این حرکت دوخته شده است.

۳)  امروز احتیاج داریم که حسین‌بن‌علی را به دنیا بشناسانیم. منطق حسین (علیه‌السلام) منطق دفاع از حق، ایستادگی در برابر ظلم و طغیان در مقابل گمراهی و استکبار است.

 ۴) پیام امام حسین، پیام نجات دنیا است. حرکت عظیم اربعین، دارد این پیام را منتشر میکند و روزبه‌روز این حرکت باید تقویت شود.

۵) اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد و این خون حسین‌بن‌علی است که بعد از ۱۴۰۰سال دارد میجوشد و روزبه‌روز زنده‌تر میشود.

۶) ایجاد تمدن اسلامی هدف نهایی ما است؛  راه‌پیمایی اربعین میتواند یک وسیله برای تحقق این هدف باشد

۷) مراسم اربعین را باید هرچه میتوانیم پُربارتر و معنوی‌تر برگزار کنیم. اهل فکر و فرهنگ برای عظمت این مراسم برنامه‌ریزی کنند. هدف هر مسلمان باید امروز ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد.

۸)  ملتهای اسلامی ظرفیت عظیمی دارند که اگر از آن استفاده شود، امت اسلامی به اوج خواهد رسید. ایجاد تمدن اسلامی هدف نهایی ما است. ملت بزرگ عراق میتواند کشور خود را به اوج_عزت برساند. این ظرفیتها بایستی به منصه‌ی عمل برسد. اگر ظرفیت کشورهای اسلامی مجتمع بشود، اگر ایران و عراق و دیگر کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا به هم برسند و این دستها در هم گره شود، آن وقت امت_اسلامی نشان خواهد داد که عزت_اسلامی یعنی چه و تمدن_اسلامی را به جوامع دنیا نشان خواهد داد.   راه‌پیمایی اربعین میتواند یک وسیله برای تحقق این هدف باشد. پیوندهای مستحکم بین برادران مسلمان را بیشتر کنیم. 

۹)  خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (علیه‌السّلام) در راه‌پیمایی پرشکوه اربعین یکی از جلوه‌های زیبای معنوی را پدید آورده است. «شما کرامت اسلامی و کرامت عربی را در رفتار خودتان و اعمال خودتان نشان داده‌اید و همه به عشق سیّدالشهدا (سلام ‌الله ‌علیه) است، به عشق حسین‌بن‌علی است؛ از روی عشق و علاقه‌ای که به امام حسین دارید، پای زائر امام حسین را شست‌وشو میدهید، بدن او را در خستگی‌های شدید کمک میکنید، مالش میدهید، به او غذا میدهید، به او جای خواب میدهید، چون زائر حسین است.»

 

مداحی حاج ابوبشیر النجفی – حب الحسین یجمعنا

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۸:۱۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین