جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

پاسخگویی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان به 4 پرسش مهم شهروندان

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان به ۴ پرسش شهروندان پاسخ داد. به گزارش میلاد لارستان، بنا به وعده پایگاه خبری میلاد لارستان درخصوص پیگیری مشکلات اعلام شده از سوی…

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان به ۴ پرسش شهروندان پاسخ داد.

به گزارش میلاد لارستان، بنا به وعده پایگاه خبری میلاد لارستان درخصوص پیگیری مشکلات اعلام شده از سوی شهروندان در موضوعات مختلف که از راههای ارتباطی مشخص شده به این رسانه ارسال می شود، این بار به سراغ دکتر محمدهادی شمسایی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان رفته ایم و در چند زمینه سوالاتی از ایشان پرسیده شد که در زیر می خوانیم:

میلاد لارستان: چرا در لار فتوتراپی (نور درمانی) برای بیماری های پوستی وجود ندارد؟

فتوتراپی یکی از مواردی است که در درمان بیماریهای پوستی استفاده شده و با استفاده از اشعه uv اینکار انجام می شود. البته در بیماریهای مختلف دیگر نیز از آن استفاده می شود. در باب خریدن دستگاه باید گفت که با توجه به وضعبت مادی و بودجه‌ای که در حال حاضر در همه جا مشکل وجود دارد و محدودیت هایی هست بنابراین ما موظف هستیم اولویت بندی کنیم تا مشخص شود تهیه کردن کدام دستگاه ضروری تر و بیشتر مورد نیاز عموم مردم است. من هم معتقدم که این دستگاه صد در درصد نیاز است تا مردم از این جهت در رفاه باشند و قیمت دستگاه ها نیز در این زمینه جویا شده ایم و خرید و تهیه این دستگاه مد نظر ما هم هست.

میلاد لارستان: سیستم نوبت دهی پاراکلینیک بیمارستان از جمله سونوگرافی یک ماهه بوده و این سیستم نوبت دهی بخصوص برای بیمارانی که نیاز سریع به تشخیص و درمان دارند مناسب نیست، در این باره چه تدابیری اندیشیده اید؟

نوبت دهی خدمات پاراکلینیک تا الان ماهیانه بوده، اما از زمانی که بنده در این سِمَت هستم با همکاری روسای بیمارستانها این سیستم را تغییر داده ایم. اکنون نوبت دهی ها روزانه یا حداکثر هفته ای انجام می شود. انتظار مردم در این زمینه کاملا به جا است، اگر نوبت دهی ماهیانه صورت گیرد در هفته دوم و سوم به‌ بیماری که واقعا مشکل داشته و اورژانسی است نوبت نمی رسد. ضمن اینکه اگر که نیروهای متخصص بیشتری هم به لارستان اختصاص داده شود در هر چهار بیمارستان که امیدواریم از آبان‌ماه اینگونه باشد، باز این روند نوبت دهی بهتر خواهد شد.

میلاد لارستان: با توجه به اینکه آزمایشگاه بیمارستان فقط به مریض بستری خدمات می دهد، از سویی دیگر آزمایشگاه دولتی دیگری در سطح شهر وجود ندارد و برای آزمایشات ساده که حتی فاقد آزمایشات هرمونی است هزینه ها بسیار بالا است، بنابراین چرا خدمات پاراکلینیک اینقدر محدود است ؟

رفتارها و سیاست‌هایی که در بیمارستانها اعمال می‌شود همسو با سیاست‌های کلان وزارتخانه است. زمانی گفتند صرفه جویی ها را بیشتر کنید، نه به این معنا که خدمات کم شود، ولی تا جایی که می شود صرفه جویی بیشتری ایجاد شود. بعضی جاها دیده شد که اگر آزمایشات سرپایی حذف شود از نظر اقتصادی به نفع بیمارستان ها می شود، ولی با توجه به درخواست های مکرر مردم، بیمارستان امام رضا(ع) خدمات سرپایی را از همین هفته و نهایتاً هفته بعد به محض تأمین نیرو شروع به کار خواهد کرد، آزمایشگاه درمانگاه هاشمی زاده نیز بزودی واگذار می شود، که در آنجا هم خدمات با نرخ دولتی و سرپایی انجام خواهد شد.

میلاد لارستان: در خصوص استخدام پرستاران  و عدم اختصاص سهمیه به لارستان و اعتراض آنان به این موضوع توضیح دهید:

زمانی نیروهای جدید به یک بیمارستان اختصاص داده‌ می شود که یا بخش‌های جدید یا بیمارستان جدید افتتاح شود. این انتظار به حق است که وقتی در بیمارستان چندین بخش جدید در حال افتتاح است نیروهای جدید نیز استخدام شوند، ولی باید در نظر گرفته شود که ابتدا باید دوتا مجوز گرفته شود تا تخصیص نیرو برای یک مرکز انجام گیرد، یک: داشتن مجوز فنی برای هر بخش جدید و دو مجوز درمانی برای هر یک از این بخش ها. کارها و تجهیرات ساختمانی باید در مورد بخش های جدید به انتها برسد تا مجوز فنی صادر شده و توسط وزارتخانه نیز تایید شود و بعد وارد مرحله تخصیص نیرو شود.

متاسفانه این پروژه ها کارها و تجهیزات ساختمانی شان به موقع به اتمام نرسیده و مجوز فنی صادر نشده بود که بتوانیم شرایط لازم برای تخصیص نیرو را داشته باشیم، با رایزنی‌هایی که توسط ریاست محترم دانشکده، و نماینده محترم صورت گرفته امیدواریم در  دوره بعدی که دفترچه استخدامی صادر می شود  قول‌های خوبی داده شده که حتی تا دو برابر هم سهمیه اختصاص پیدا کند و در نهایت می توان گفت دلیل اصلی این قضیه این است که زمانی که این نیروها داشتند اختصاص داده می شدند مجوز فنی صادر نشده بود.

سخن پایانی: 

ضمن تشکر از روزنامه میلاد لارستان جهت همکاری در شفاف سازی موارد فوق برای عموم مردم، در باب اطلاعیه ای برای کسانی که نیاز به عمل جراحی زیبایی دارند، یک گروه جراحی زیبایی برای انجام عمل جراحی با هزینه‌های خیلی پایین تا پایان آبان ماه به جهرم خواهند آمد. البته شایان ذکر است که تنها کسانی که مشکل آنها یا جنبه ارثی دارد مثلاً شکاف لب و کام، یا سوختگی‌ها و یا ناهنجاری های مادر زادی است می توانند از این خدمات با هزینه کم بهرمند شوند، به افرادی که به این گونه مشکلات مبتلا هستند تاکید می کنم فقط جراحی های زیبایی که جنبه درمانی دارد صورت می پذیرد. این افراد می‌توانند حداکثر تا نیمه آبان ماه به بیمارستان‌های سطح استان مراجعه کنند، نزد منشی های دفتر ریاست نام نویسی کنند.  برای این افراد هم تحقیق انجام می‌شود که مشخص شود واجد شرایط هستند یا خیر و سپس به جهرم معرفی می‌شوند.

گفتنی است که این گروه عمل جراحی زیبایی دو بار در سال در نقطه‌ای از کشور با هزینه کم به همنوعان خود خدمات‌رسانی می‌کنند، که قبلاً در دزفول هم آمده و این کار عام‌المنفعه را انجام داده‌اند.

خبرنگار: سحرطاهری

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۳:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

17 Responses to “پاسخگویی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان به 4 پرسش مهم شهروندان”

  1. ناشناس گفت:

    سخن پایانی که تبلیغ بود

  2. ناشناس گفت:

    به نظرم سخن پایانی اطلاع رسانی پیش داستانه بود که بعد نگن جهرم چنین چیزی داره و از طذفی کسانی که اطلاع ن داشتن بدونن

  3. ناشناس گفت:

    در مورد اعتراض پرستاران پاسخها قانع کننده نیست .چون اصلا دنبالش نبودند‌گراش به موقع رفت و نیرو گرفت ‌.معاونت توسعه لارستان اصلا دنبالش نرفته.این دروغها رو فقط به مردم می تونید بگید و به پ رستارا محاله قبول کنند.این مختص لار تنها نیست اوز بیرم و خنج هم هستند.اوزیها از الان به فکر رفتن زیر نظر شیراز باشید.معاونت درمان که تازه عوض شده چه میدونه چه خبره .

  4. ناشناس گفت:

    ۴ ساله هیچ مجوز استخدامی گرفته نشده .اصلا وقتی نماینده جهرم و دانشکده جهرم داشتند نیرو می گرفتند مال لار خواب بودند .ما پ رستارا خواستار تعویض معاونت توسعه هستیم

  5. ناشناس گفت:

    دکتر رضایی جوان تلاشگر که تمام وقت خود را برای بیمارستان گذاشته لطفا حمایتش کنید

  6. ناشناس گفت:

    ممنون از میلاد لارستان بابت پیگیری . ولی پاسخها بابت نگرفتن نیرو قانع کننده نیست

  7. ناشناس گفت:

    از من نشنیده بگیرید ولی میگن اینجا انحصار هم هست مثلا افرادی خاستن داروخانه تاسیس کنن ولی مجوز ندادن … البته اگه استاندارد داره پس واسه همه مشاغل باید داشته باشه مثلا چرا واسه ساندویچی میوه فروشی و سوپرمارکت … بدون حساب و کتاب مجوز میدن ولی واسه کارهای پر قدرت و پرنفوذ نه ….
    حتی شاید ورود متخصص و فوق تخصص هم تو همین مسئله باشه که یه کلاسی واسه خودشون نتعریف کردند

  8. ناشناس گفت:

    ریاست محترم دانشکده علوم پزشکی و معاونت محترم درمان .خودتون هم واقفید که در مورد گرفتن نیرو کم کاری و سهل انگاری شده .لطفا معاونت توسعه را وادار به پاسخگویی کنید .

  9. ناشناس گفت:

    سخن پایانی هم گواهی تلاش دانشگاه جهرمه

  10. ناشناس گفت:

    در مورد ازمایشگاه و توصیه وزارتخانه به صرفه جویی که نتیجه ان حذف بیماران سرپایی از ازمایشگاه بود .
    بیمارستان گراش در تمام این مدت ازمایشات ساده و هورمونی را با تعرفه دولتی پذیرش میکنند تا سقف ۸۰ نفر در روز . ۱۵ نفر هم نویت دهی اینترنتی دارند . چک کردن نوزادان از نظر زردی چه با دستگاه و چه با نظر پزشک که نیاز به خونگیری باشد در ازمایشگاه بیمارستان با تعرفه دولتی انجام میشود و باعث تاسف و شرمساری مسولین است که از لار و اوز به ازمایشگاه بیمارستان گراش مراجعه میکنند چون یک برگ ازمایش حداقل ۱۵۰ تومان در لار هزینه دارد و در گراش این تعرفه دولتی است .
    اگر دستور وزارتخانه بود پس چرا شهر بغلی اجرا نکرد ؟!

  11. ناشناس گفت:

    وقتی برای سونوگرافی برای یک ماه و بیست روز بعد نوبت میدهید این یعنی برو مطب و تعرفه دولتی برای لاری ها اصلا معنی ندارد و ۵ مطب رادیولوژی در لار نباید خالی از بیمار بماند

  12. ناشناس گفت:

    طی چند سال اخیر استخدامی برای بیمارستان لار وجود نداشته و نیروها شرکتی و تمدید طرح هستند . کلی هم نیروهای کمکی و غیر تخصصی بصورت شرکتی جذب کرده اید اما پرستار و ازمایشگاهی تحصیلکرده خانه نشین مانده .

  13. ناشناس گفت:

    سیستم نوبت دهی کلینیک واقعا مسخره است . نوبت دهی اینترنتی بسیار محدود است و حتی معلوم نیس چه ساعتی سیستم باز شده و دو سه تا نوبت به سرعت پر شده . برای نوبت گرفتن ۱ بعد ظهر روی صندلی بنشیند تا ساعت ۳ نوبت بگیرد و ساعت ۷ به اتاق دکتر برود .
    الان در عصر ارتباطات نوبت گرفتن از اینترن از دورترین روستاها ممکن است . همون روستایی که قبض برق را از طریق پیامک دریافت میکند و با اینترنت پرداخت میکند قطعا ناتوان از گرفتن نوبت دکتر با اینترنت نیست . نمیدانم چرا درک این موضوع برای مسولین درمانگاه مشکل است

  14. ناشناس گفت:

    ما خواستار تعویض معاونت توسعه و جایگزین آن با یک فرد پیگیر هستیم .یکی که زرنگ و سرو زبون دار باشه

  15. ناشناس گفت:

    سلام لطفاً از ایشان در مورد طرح منطقه بندی سلامت که چند وقت پیش چاپ کردید سوال کنید

  16. ناشناس گفت:

    سلام .معاونت توسعه ایستی پاسخگوی کم کاریش در گرفتن نیرو باشد

  17. ل گفت:

    خسته نباشید هفته پدافند غیر عامل بر شما مبارک باد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین