چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۱ب.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

انتقاد امام جمعه شیراز از بی‌توجهی به سهم فارس در اعتبارات

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه استان فارس با استان‌هایی مانند تهران، اصفهان و خراسان باید مقایسه شود، گفت: در مواردی چون میزان سرمایه‌گذاری، میزان اعتبارات ملی و امثال…

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه استان فارس با استان‌هایی مانند تهران، اصفهان و خراسان باید مقایسه شود، گفت: در مواردی چون میزان سرمایه‌گذاری، میزان اعتبارات ملی و امثال این موارد به اندازه کافی به استان فارس اعتبار و سرمایه تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی کشور برای پیشبرد اهداف نیازمند همکاری است، اظهار داشت: امروز فضای جامعه درگیر جنگ اقتصادی است و هر چند دشمن نتوانسته به اهداف خود دست یابد اما باید با همکاری زمینه شکست دشمن را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه همفکری‌هایی بین سران سه قوه است و تصمیم‌گیری متمرکز و محکمی در طول این مدت شکل گرفته است، گفت: مردم نیز فضا را درک می‌کنند و برای شکست دشمن همکاری دارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه عدالت در عرصه توزیع ثروت در سطح کشور یکی از موضوعات مهم است، بیان کرد: گاهی اوقات برخی از استان‌ها بیش از آن مقداری که باید از ثروت کشور بهره می‌برند و استان‌های دیگر عقب می‌افتند و این در راستای تحقق عدالت نیست.

دژکام با تاکید بر اینکه استان فارس با استان‌هایی مانند تهران، اصفهان و خراسان باید مقایسه شود، تصریح کرد: در مواردی چون میزان سرمایه‌گذاری، میزان اعتبارات ملی و امثال این موارد کاملا واضح است که به اندازه کافی به استان فارس اعتبار و سرمایه‌گذاری تعلق نمی‌گیرد و این موضوع ربطی به برخوردار و غیربرخوردار بودن استان ندارد.

وی با بیان اینکه این مسئله در ذهن مردم استان فارس سبب رنجش خاطر می‌شود، از وزیر اقتصاد درخواست کرد رویکرد دیگری اتخاذ شود تا استان فارس بتواند به ایفای نقش خود در اقتصاد ملی بیشتر بپردازد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در جنوب کشور، فارس استان پیشرو و پیشگام است و شیراز مرکز جنوب ایران حساب می‌شود، گفت: با این وجود ما سرمایه‌گذاری در استان نمی‌بینیم و واقعیتی است که باید جبران شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به سپرده‌گذاری مردم فارس در بانک‌ها تصریح کرد: مردم فارس به اصطلاح تولید ثروت می‌کنند و سپرده در بانک می‌گذارند اما برداشت ما به تناسب سپرده‌ای که می‌گذاریم نیست و به استان‌های دیگر انتقال داده می‌شود.

دژکام با بیان اینکه زمانی که از این گره‌ها رد شویم به عنوان یک استان فرهنگی می‌توانیم در سطح ملی خود را بیشتر نشان دهیم، گفت: اگر اقتصاد نباشد فرهنگ هم پیش نمی‌رود؛ تا تولید شکل نگیرد فرهنگ همراه آن نمی‌رود و نیاز است که این موارد را مدنظر قرار دهیم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین