چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

برگزاری همايش فرماندهان نيروهاي انتظامي در لارستان

همايش فرماندهان نيروهاي انتظامي لارستان در خصوص بررسي فضاي مجازي در سالن اجلاس شوراي اسلامي شهرستان لارستان برگزار شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از خبرنگار خبرگزاري آنا، در اين…

همايش فرماندهان نيروهاي انتظامي لارستان در خصوص بررسي فضاي مجازي در سالن اجلاس شوراي اسلامي شهرستان لارستان برگزار شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خبرنگار خبرگزاري آنا، در اين همايش مهدي زارع ضمن تبريك هفته وحدت گفت: منطقه لارستان به عنوان نماد وحدت امت اسلامي مي تواند الگويي براي ديگر نقاط كشور بوده كه با همزيستي مسالمت آميز گروه ها و مذاهب مختلف، جلوه اي از اخوت اسلامي را به نمايش بگذارد.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي لارستان، ادامه داد:رشد سريع تكنولوژي و پيشرفت در حوزه هاي ارتباطي و اينترنت، مبدا تحولات بزرگي در جوامع بشري شده و تغييرات و دگرگوني هاي بسياري را به وجود آورده است.

وی بيان كرد: هر چند كه اينترنت بدوا براي اهداف نظامي و امنيتي طراحي شده بود؛ اما به تدريج در حوزه هاي مختلفي همچون تجارت، تفريح و سرگرمي وارد شده و آنها را تحت الشعاع خود قرار داده است

زارع با بيان اين موضوع كه امروزه اينترنت  به عنوان صنعتي تاثير گذار در تعاملات ملي و بين المللي شناخته مي شود، اظهار كرد: گرايش همه جانبه به فضاي مجازي و اينترنت به مثابه انفجار اطلاعات تعبير شده كه مفهومي كاربردي در جامعه شناسي و علوم ارتباطات دارد.

زارع خاطرنشان كرد: در دسترس بودن، فرامكان و زمان بودن اينترنت، شيوه جديدي از تعاملات اجتماعي را به وجود آورده است كه مي توان با شناخت نقاط قوت فضاي مجازي و با بررسي عالمانه اين امر، از آن به عنوان فرصتي استثنايي جهت ارتقا اين تعاملات استفاده كرد.

وي، جذابيت و تنوع در فضاي مجازي، عمومي بودن آن و كاهش هزينه هاي اجتماعي و اقتصادي را عاملي ديگر جهت گسترش و انتشار تعاملات و تبادل نظرها عنوان كرد و افزود: دركنار اين نكات مثبت، نگراني هايي نيز وجود دارد كه متاثر از فضاي مجازي است كه مي توان آنها را در قالب ايجاد آشفتگي در جامعه و خانواده، افزايش نا هنجاري ها، نفوذ فرهنگ مهاجم غرب در بين لايه هاي مختلف اجتماع و كم رنگ شدن نقش نظارتي خانواده ها كه خود ناشي از تعارضات ارزش ها و باورهاي اجتماعي است، بيان كرد.

رئيس واحد، نقش نخبگان و انديشمندان جامعه را در اشاعه فرهنگ استفاده بهينه و صحيح افراد از فضاي مجازي را مهم ارزيابي كرد و افزود: اگر بتوانيم از اين تكنولوژي ارتباطي به نحو شايسته استفاده كنيم و فرزندان خود را به استفاده درست از اين فضا،  ترغيب و تشويق كنيم، بدون ترديد بسياري از مشكلات و هنجارهاي پيش رو در جامعه مرتفع خواهد شد.

خبرنگار: يزداني

س-۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۹:۰۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین