چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۹ب.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

اطلس معدنی لارستان تهیه می شود

اطلس معدنی شهرستان‌های فارس تهیه می‌شود. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور گفت: این…

اطلس معدنی شهرستان‌های فارس تهیه می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور گفت: این اطلس تاکنون برای ۶ شهرستان فارس تهیه شده است.

طهمورث یوسفی افزود: هم اکنون شهرستان‌های مهر، لامرد، فراشبند، قیروکارزین، سپیدان و ممسنی صاحب اطلس معدنی هستند و این اطلس برای شهرستان لارستان هم در دست تهیه است.

وی در خصوص مزیت‌های این اطلس گفت: زمانی که این اطلس تهیه می‌شود تمامی توانمند‌ی های شهرستان مشخص خواهد شد و ورود سرمایه گذاران هم آسان‌تر می‌شود چرا که اطلاعات کاملی از وضعیت معدنی مناطق به این افراد داده می‌شود.

مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور ادامه داد: بر این اساس اطلس زمین شناسی در این شهرستان ها تهیه شده تا در صورتی که ظرفیت برداشت معدن را داشته باشند نوع معدن و پتانسیل آن مشخص شود.

یوسفی با بیان اینکه هم اکنون مطالعات پهنه‌های اکتشافی مناطق آباده، بوانات، ارسنجان، آباده طشک، فسا، داراب و سپیدان انجام شده است، افزود: بررسی‌های میدانی در این خصوص صورت گرفته است و به زود‌ی هم مراحل بعد‌ی این برنامه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در این پهنه‌ها فلزاتی، چون آهن و مس شناسایی شده است.

وی گفت: معرفی ظرفیت های معدنی، نقشه پراکندگی معادن فعال، معادن متروک، تهیه شناسنامه معادن شهرستان، نقشه رخنمون‌های سنگی (سازندها) به تفکیک جنس و سن، نقشه زمین شناسی محدوده شهرستان، نقشه لرزه زمین ساخت نمونه‌ای از گزارش‌ها و نقشه های در حال تهیه است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۹:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین