پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۰ق.ظ
::آخرین مطلب 30 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

ابلاغ رسمی ارتقاء اداره کتابخانه های عمومی لارستان به سطح معاونت اداره کل

به گزارش خبرنگار اجتماعی میلاد لارستان، در جلسه شورای اداری لارستان که در روز پنج شنبه مورخ ۴ مهرماه ۹۲ در محل تالار اجتماعات شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان، برگزار…

به گزارش خبرنگار اجتماعی میلاد لارستان، در جلسه شورای اداری لارستان که در روز پنج شنبه مورخ ۴ مهرماه ۹۲ در محل تالار اجتماعات شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان، برگزار شد؛ با حضور اسماعیل پور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس ارتقاء اداره کتابخانه های عمومی لارستان به سطح معاونت اداره کل بطور رسمی ابلاغ گردید. جعفرپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس صحبت های خود را آغاز کرد. وی در ادامه با تبریک  ارتقاء این اداره به سطح معاونت اداره کل به مردم، از زحمات و همکاری های واعظی دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور، حجه الاسلام اسماعیل پور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس، امیری فرماندار ویژه لارستان و… تشکر و قدردانی کرد. جعفرپور از مسئولین فرهنگی شهرستان خواست:

برای ارتقاء سطح فرهنگ کتابخوانی تلاش نمایند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در پایان برای اتمام هرچه سریعتر ساختمان کتابخانه مرکزی لارستان ابراز امیدواری کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، در سخنانی ضمن برشمردن ارزش و منزلت علم و دانش، به قرائت اشعاری از سروده های مرحوم حضرت آیت الله آیت اللهی (رحمه الله علیه) در وصف لارستان و مردم آن پرداخت. اسماعیل پور، از پیگیری های مجدانه دکتر جعفرپور و همچنین امیری به خاطر حمایت ها و پیگیری ها تشکر نمود.

وی درباب کتاب خوانی گفت: مسئله کتاب و کتابخوانی یک کار اداری نیست؛ بلکه یک کار الهی است. او افزود: کار کتاب زیر بنای جنگ نرم است و از طرفی در تعاملات جمعی دنیای امروز و همچنین اولین شاخص یونسکو کتاب و کتابخوانی است. مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس گفت: اگر لارستان خواهان پیشرفت است، نیازمند تسلط علمی است.

وی با اشاره به فرآیند مطالعه، ابراز داشت: اینکه گفته می شود کتابخانه های عمومی، منظور این نیست که فضای کتابخانه عوام است، بلکه بدین منظور است که؛ در آنها تنوع سلائق وجود دارد. اسماعیل پور خطاب به مدیران ادارات لارستان گفت: ما رهبران رسمی افکار عمومی هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس افزود: براساس چشم انداز ۱۴۰۴؛ در این سال ۳۵% مردم ایران عضور کتابخانه ها باشند، به ازای هر نفر ۴ جلد کتاب در کتابخانه وجود داشته باشد و برای هر نفر ۴ متر فضای کتابخانه ای ایجاد شود. او به بیان یکسری آمار از اداره کل خود پرداخت و افزود: فارس سومین استان کشور در ساخت کتابخانه های خیرساز است و ۴۳ هزار متر مربع از کتابخانه های این استان توسط خیرین ساخته شده است. او ادامه داد: فارس چهارمین استان در کشور به لحاظ اهدای ساختمان کتابخانه را دارد. وی از مردم و مسئولین خواست: در ساخت کتابخانه پیش قدم باشند.

در پایان اسماعیل پور مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، با بیان اهمیت ارتقاء اداره کتابخانه های عمومی لارستان به سطح معاونت اداره کل اضافه کرد: امروز در کشور ۲ اداره مجوز ارتقا به معاونت پیدا کرده اند که یکی از آنها در استان کرمان و دیگری در لارستان است.

امیر فرماندار ویژه لارستان هم با تبریک این رخداد بزرگ به مردم، از مسئولین و مردم خواست تا به امر کتابخوانی توجه ویژه ای داشته باشند.

گزارش: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۶:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین