شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

رحيمي: هیچ توجیهی در عدم جذب تسهیلات از مدیران نمی پذیرم،سرمايه گذاري گردشگري را دريابيد

استاندار فارس از دستگاه های اجرایی خواست در راستای جذب این تسهیلات تلاشی مضاعف به کار گیرند و اظهار کرد: هیچ توجیهی از مدیران دستگاه های اجرایی برای جذب نکردن…

استاندار فارس از دستگاه های اجرایی خواست در راستای جذب این تسهیلات تلاشی مضاعف به کار گیرند و اظهار کرد: هیچ توجیهی از مدیران دستگاه های اجرایی برای جذب نکردن تسهیلات پذیرفته نمی شود.

به گزارش ميلاد لارستان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس  رحیمی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، عنوان کرد: در این جلسه چگونگی عملکرد دستگاه های اجرایی در بهره گیری از ظرفیت تبصره ۱۸ قانون بودجه و میزان جذب تسهیلات و ایجاد اشتغال در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.

وی از دستگاه های اجرایی خواست در راستای جذب این تسهیلات تلاشی مضاعف به کار گیرند و اظهار کرد: هیچ توجیهی از مدیران دستگاه های اجرایی برای جذب نکردن تسهیلات پذیرفته نمی شود.  رحیمی همچنین بر لزوم برگزاری جلسه رفع مغایرت  های آمار عملکردهای تسهیلات تبصره ۱۸ تاکید کرد و خواهان رفع این مغایرت تا جلسه آتی کارگروه شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه در سطح کشور ایجاد ۹۸۷ هزار شغل با تجهیز ۴۵ هزار میلیارد تومان منابع مد نظر بوده است، عنوان کرد: سهم استان فارس از این میزان ۴٫۸درصد است معادل ۲هزار میلیارد تومان است که به ۷ دستگاه اجرایی اختصاص یافته و تاکنون قریب به ۴۰ درصد به صورت میانگین جذب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی در استان را مثبت ارزیابی کرد و کاهش چشمگیر نرخ بیکاری استان از ۱۶٫۹ در سال ۹۱ به ۷درصد در پاییز ۹۸ را از نتایج این روند مثبت دانست و از رتبه دوم فارس در کاهش نرخ بیکاری در سطح کشور خبر داد.

استاندار فارس با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه گذاری در ایجاد اشتغال، خاطرنشان کرد: توجه به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به علت نیاز به سرمایه کمتر و اشتغال زایی و ارز آوری بیشتر در استان فارس باید در اولویت قرار گیرد.وی ادامه داد: به رغم تنگناها و مشکلات موجود اقدامات موثری در این زمینه انجام شده و هم اکنون شاهد این هستیم که هر هفته یک مرکز بوم گردی در استان افتتاح می شود.

استاندار فارس همچنین به توسعه صنایع پایه در استان اشاره کرد و افزود: در سفر پیش روی رئیس جمهور به استان فارس طرح هایی با سرمایه گذاری های ۱۵ هزار میلیارد، ۷ هزار میلیارد و… در این حوزه به بهره برداری می رسد که به ازا هر یک شغل پایه بیش از ۱۰ شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۹:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین