پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۸ب.ظ
::آخرین مطلب 17 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

ارزیابی مثبت کارشناس کشوری از علف کش تیفیس در مزارع گندم لارستان

مسئول واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی لارستان گفت: در بازدید کارشناسان کشوری و استانی  از طرح آزمایشی استفاده از علف کش تیفیس گفت  تاثیر آن مطلوب ارزیابی شد. به گزارش…

مسئول واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی لارستان گفت: در بازدید کارشناسان کشوری و استانی  از طرح آزمایشی استفاده از علف کش تیفیس گفت  تاثیر آن مطلوب ارزیابی شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان , محمد زرگری اظهارکرد: پس از ۲۵ روز از اجرای این طرح در مزرعه ابراهیم ابراهیم زاده در منطقه جویم,  با حضور افشین ولایی کارشناس سازمان حفظ نباتات کشور و نرجس سعادت کارشناس سازمان حفظ نباتات استان از مزرعه بازدید و نتایج آن مثبت ارزیابی شد .

وی بیان کرد : با توجه به بررسی های انجام شده در این طرح ,بهترین زمان مصرف سم از مرحله دو برگی تا اواسط پنجه زنی برای علف های هرز کشیده برگ و مرحله  ۲ تا ۶ برگی برای علفهای هرز پهن برگ توصیه می شود . به گفته وی تاثیر علف کش بر روی علف هرز چچم ( علف هرز غالب مزرعه ) ابتدا به صورت توقف رشد ,سپس رنگ پریدگی جوانه مرکزی , قرمزی برگها ,پوسیدگی محل طوقه و در نهایت خشک شدن کامل علف هرز بود که علایم ظاهری آن از روز دهم قابل مشاهده است .

زرگری تصریح کرد در خصوص علفهای هرز پهن برگ مزرعه مذکور از جمله چغندر وحشی و پنیرک و همیشه بهار در کلیه تیمارها توقف رشد مشاهده شد .
وی با اشاره به وجود یدوسولفورون در ترکیب علف کش گفت : تاثیر باقیمانده سم بر محصولات بعدی گندم احتیاج به بررسی بیشتر دارد و بهتر است کشت گیاهان حساس بعد از کشت گندم مورد توجه قرار گیرد و به منظور جلوگیری از بروز مقاومت و کاهش اثر علف کش در سالهای آتی , تناوب مصرف سموم در سال بعد رعایت گردد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۸:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین