چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

مدیر جهاد کشاورزی لارستان: ملخ های امسال جثه بزرگتر و جمعیت بیشتری دارند

مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت:ملخ های امسال از جثه بزرگتر و جمعیت بیشتری نسبت به سال قبل برخوردار هستند و چنانچه مبارزه موثر وبه موقع صورت نگیرد , شاهد خسارت…

مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت:ملخ های امسال از جثه بزرگتر و جمعیت بیشتری نسبت به سال قبل برخوردار هستند و چنانچه مبارزه موثر وبه موقع صورت نگیرد , شاهد خسارت زیادی در مزارع کشاورزی خواهیم بود.  

با توجه به حمله ملخ صحرایی به شهرستانهای جنوبی استان ستاد بحران در محل فرمانداری تشکیل جلسه داد . به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی لارستان , فرزاد قاسمی مدیر جهاد کشاورزی لارستان در این جلسه ضمن تشریح وضعیت حمله ملخ صحرایی به شهرستانهای مهر و لامرد گفت : عملیات پایش در کلیه بخشهای شهرستان بطور مستمر انجام می گیرد و جهاد کشاورزی از کلیه امکانات خود برای مقابله استفاده خواهد کرد.
وی تاثیر پهباد ها در سمپاشی را حایز اهمیت دانست و گفت : پهباد قادر است مساحت یک هکتار را در زمان ۱۵ دقیقه سمپاشی کند . این مقام مسئول با توضیح سیکل زندگی و وضعیت تخمگذاری این آفت بیان کرد: ملخ های امسال از جثه بزرگتر و جمعیت بیشتری نسبت به سال قبل برخوردار هستند و چنانچه مبارزه موثر وبه موقع صورت نگیرد , شاهد خسارت زیادی در مزارع کشاورزی خواهیم بود.

وی با ارایه گزارش از پایش های صورت گرفته و تشریح وضعیت مناطق مختلف در حضور بخشداران شهرستان گفت : عملیات پایش این آفت به طور مستمر و روزانه انجام میگیرد در حال حاضر فقط شاهد دستجات کم جمعیت در منطقه آبکنه بیرم بوده ایم و در نقاط دیگر شهرستان تا کنون مشاهده نشده است , بدیهی است شناسایی و ردیابی دستجات ملخ صحرایی جز با همکاری عموم مردم و کشاورزان میسر نیست .  

قاسمی ضمن تشکر و اشاره به مبارزه خوب شهرستانهای مهر و لامرد در مقابل این آفت خطرناک گفت : با توجه به اینکه مسئله هجوم ملخ جزو موارد بحران محسوب می شود , لذا مبارزه در این زمینه همکاری کلیه ارگانها و عموم مردم را می طلبد و از کلیه ادارات درخواست کرد که از نظر نیرو , خودرو و تجهیزات همانند سال گذشته همکاری کنند .

وی در پایان ضمن صحبت با نماینده سپاه منطقه لارستان  به منظور استفاده از نیروهای بسیج و سپاه بیرم برنامه ریزی لازم را انجام داد .

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین