پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۵ب.ظ
::آخرین مطلب 54 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

دي ماه 1371 – پيش شماره صفر

انديشه انتشار نشريه‌اي كه بتواند پاسخگوي نيازهاي مختلف مردم عزيز لارستان باشد همواره در محافل مختلف مطرح و مورد بحث و تبادل نظر بوده است. شايد در سالهاي آغازين انقلاب…

انديشه انتشار نشريه‌اي كه بتواند پاسخگوي نيازهاي مختلف مردم عزيز لارستان باشد همواره در محافل مختلف مطرح و مورد بحث و تبادل نظر بوده است. شايد در سالهاي آغازين انقلاب اسلامي و مشخصاً تا مقطع پايان جنگ تحميلي به دليل وجود فراز و نشيب‌هاي بسيار و حوادث بزرگ و كوچك، كه هر يك تريبوني گسترده و مناسب براي حضور افكار عمومي و بخصوص نسل جوان بود انتشار يك نشريه محلي از ضرورت و فوريت‌ ويژه‌اي برخوردار نبود.

در حقيقت مي‌توان گفت كه «اين رخدادها كه در رأس آن مي‌توان از حضور عاشقانه نسل جوان بسيجي ، اين شيفتگان راه مقدس امام خميني (رضوان‌الله تعالي عليه) در جبهه‌هاي نبرد و صحنه‌هاي عارفانه جهاد و شهادت ياد كرد، پاسخگوي نيازها و ارضاكننده روح ناآرام آنان بود. اما امروز شايد بيش از هر زمان ديگر مسئوليت شرعي و اجتماعي ما در ربط منطقي و آگاهانه افكار و انديشه‌هاي مستند مردم اين سرزمين (و باز تأكيد مي‌كنيم) – بويژه نسل جوان – ضرورت چاپ و انتشار يك نشريه محلي دوچندان را مطرح مي‌سازد.

از طرف ديگر، در لارستاني كه خود تاريخ پرافتخاري از فرهنگ و تمدن باستاني را پشت سر دارد و در آسمان نيلگون آن، همواره ستاره‌هاي درخشاني از علم و فرهنگ و سياست بويژه در ميان روحانيت عظيم‌الشأن اين سرزمين مي‌درخشد و نسل جوان آن به گواهي كارنامه دوره‌هاي آموزشي و دانشگاهي سرشار از استعدادهاي درخشان است، عدم انتشار حتي يك نشريه طي سالهاي دور و نزديك گذشته، قطعاً زيبنده اين شأن و منزلت فرهنگي نبوده و نخواهد بود.
فلذا، با دست خالي و توكل به خداي متعال و اعتماد به همكاري همه دلسوزان اين مرز و بوم، انتشار «ميلاد لارستان» را آغاز كرديم.

«ميلاد» نه از آن جهت كه در گذشته اين سرزمين حياتي وجود نداشته است، بلكه برعكس به اين دليل كه اميد داريم «تولدي دوباره» براي لارستان مظلوم تلقي شود. «ميلاد» نفي گذشته‌ها نيست، بلكه «احياي» آن است، براي ترسيم روشن تصوير «آينده» آينده‌اي كه بايد متناسب با استعدادهاي اين سرزمين باشد. ما هرگز مدعي آن نيستيم كه با انتشار «ميلاد لارستان» خواهيم توانست به تغيير و تحول وضعيت منطقه بپردازيم، كه ان كار دولتمردان است بلكه ما «ميلاد» را آيينه تمام نماي لارستان قرار خواهيم داد و هر كس و هر چيز كه تصويري دارد «ميلاد» جايگاه اجتناب‌ناپذيرش خواهد بود.

«ميلاد» در عين حال، متعلق به هيچ خط و جناح و گرايش خاص سياسي يا محلي نيست، فقط و فقط متعلق به لارستان و مردم آن است . ما صميمانه اعتقاد داريم كه رونق «ميلاد لارستان» را بايد مديون رابطه عاطفي با مردم موحد و زحمتكش اين مرز و بوم دانست.

ما در پي كسب گرمي بازار نيستيم ما «ميلاد» را منتشر نكرده‌ايم تا از هر راه و روشي به «رونق» و «تيراژ بالا» برسيم.
ما براي خويش اصولي داريم كه ريشه در اسلام و انقلاب دارند كه ثابت ولايتغيرند. حيات «ميلاد» در گرو وفاداري به اين اصول ارزشي و انساني است. ما كه امروز ادعاي سخنگويي شما مردم عزيز اين منطقه، از دور افتاده‌ترين روستاهاي گمنام تا آبادترين شهرهاي بزرگ را داريم بيش از پيش خود را در محضر خداوند متعال مي‌بينيم.
ما از شما و براي شماييم ما اصلا خود شماييم. به ما اعتماد كنيد. «ميلاد لارستان» ميلاد يكايك شماست!

***

پروردگارا! به ما توفيق عنايت فرما كه پاسدار حريم ارزش‌هاي پيامبر عظيم‌الشأن اسلام و ائمه اطهار (عليهم‌السلام) باشيم!
پروردگارا! قلم ما را از لغزش‌هاي باطل مصون دار و همواره آن را بر صراط حق هدايت كن!

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین