پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۳ب.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

پایش و تب سنجی بیش از 66 هزار نفر توسط امدادگران هلال‌احمر لارستان

مسوول جمعیت هلال‌احمر شعبه ویژه لارستان از تاریخ ۱۶ اسفندماه ۹۸ تا ۱۳ فروردین‌ماه ۹۹ تعداد ۲۴ هزار و ۸۰۰ خودرو با ۶۶ هزار و ۴۵۰ نفر سرنشین در راستای…

مسوول جمعیت هلال‌احمر شعبه ویژه لارستان از تاریخ ۱۶ اسفندماه ۹۸ تا ۱۳ فروردین‌ماه ۹۹ تعداد ۲۴ هزار و ۸۰۰ خودرو با ۶۶ هزار و ۴۵۰ نفر سرنشین در راستای مقابله با بیماری کرونا توسط اعضای جمعیت هلال‌احمر لارستان مورد پایش و تب سنجی قرار گرفتند.

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با برشمردن مهم‌ترین فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر شعبه ویژه لارستان در مقابله با شیوع ویروس «کرونا»، اظهار داشت: در پی تصمیم ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان لارستان و هماهنگی با جمعیت هلال‌احمر استان فارس، این شعبه در ابتدای شروع طرح نسبت به برپایی یک ایستگاه غربالگری تب سنجی در محور لار– بندرعباس کرد.

وی بابیان اینکه در ادامه بنا به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا لارستان ۲ ایستگاه در محورهای لار– بستک و لار- گراش نیز دایر شد، افزود: این طرح از تاریخ ۱۶ اسفندماه ۹۸ شروع و تا ۱۳ فروردین‌ماه ۹۹ ادامه داشت.

مسوول جمعیت هلال‌احمر شعبه ویژه لارستان با اذعان به اینکه درمجموع ۳۱ نفر روز کارکنان این شعبه و ۱۰۲ نفر روز داوطلبان هلال‌احمر در این طرح فعالیت داشتند، تصریح کرد: طی این مدت تعداد ۲۴ هزار و ۸۰۰ خودرو با ۶۶ هزار و ۴۵۰ نفر سرنشین مورد پایش قرار گرفت که از این تعداد ۵۸ نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی درمانی لارستان ارجاع داده شدند .

این مسوول بابیان اینکه به‌منظور ترغیب همشهریان برای ماندن در منازل مسابقه پویش «در خانه می‌مانم» ویژه کودکان در فضای مجازی از سوی هلال‌احمر لارستان راه‌اندازی شد، ادامه داد: جلسات آموزشی غیرحضوری برای ۵ هزار و ۵۰۰ نفر ویژه کارکنان، اعضا و داوطلبان هلال‌احمر توسط مرکز آموزش‌های تخصصی و میدانی امداد و نجات جنوب مستقر در لارستان برگزار شد.

زمانی همچنین به تجهیز عوامل امدادی اعم از کارکنان، نجات گران کادر و داوطلبان به تجهیزات حفاظت فردی از قبیل ژل ضدعفونی، دستکش، ماسک، گان و غیره اشاره کرد و یادآور شد: طی این مدت ساختمان‌های امدادی، اداری، آموزشی و همچنین خودروهای امدادی و آمبولانس‌های جمعیت هلال‌احمر لارستان به‌صورت مستمر و روزانه ضدعفونی می‌شد.

وی ارسال پیامک‌های آموزش همگانی به روسای ادارات، دهیاران و اعضا داوطلب جمعیت هلال‌احمر لارستان را اقدامی دیگر در راستای رسالت آگاهی بخشی این نهاد برشمرد و تصریح کرد: در قالب طرح ملی دست یار، بسته‌های بهداشتی مواد ضدعفونی ویژه اقشار کم‌درآمد تهیه و در مناطق محروم شهری و روستایی توزیع شد.

مسوول جمعیت هلال‌احمر ویژه لارستان با اشاره به اینکه با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده یک دستگاه خودرو نجات صفرکیلومتر ایسوزو تیپ یک با کلیه امکانات و تجهیزات نجات به جمعیت هلال‌احمر لارستان اختصاص‌یافته است، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این خودرو به همراه تجهیزات آن بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

زمانی بابیان اینکه این خودرو جزء معدود خودروهای موجود در استان فارس است که در عملیات‌های امدادی نجات در جاده، آواربرداری، اطفاء حریق جاده‌ای و نجات در کوهستان مورداستفاده قرار می‌گیرد، بیان کرد: به‌منظور عملیاتی کردن خودرو و تقویت آن مبلغ ۶۶ میلیون تومان هزینه شد که از این مقدار مبلغ ۴۰ میلیون تومان توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر لار و مابقی توسط ۲ تن از خیرین تأمین اعتبارشده است.

وی در پایان از همراهی و معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، شهردار شهر لار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر لار و مدیرعامل بنیاد نیک اندیشان هاشمی لارستان تقدیر و تشکر کرد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۳:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین