شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۴ب.ظ
::آخرین مطلب 5 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

از اوایل هفته آینده، دما کاهش می یابد/ منتظر بارش های نسبتاً خوب در اوایل تابستان باشید

کارشناس ارشد هواشناسی گفت: منتظر بارش های نسبتاً خوب در اوایل تابستان باشید. به گزارش میلاد لارستان، دانیال افتخاری کارشناس ارشد هواشناسی در پیش بینی جدید از آب و هوای…

کارشناس ارشد هواشناسی گفت: منتظر بارش های نسبتاً خوب در اوایل تابستان باشید.

به گزارش میلاد لارستان، دانیال افتخاری کارشناس ارشد هواشناسی در پیش بینی جدید از آب و هوای روزهای آتی منطقه اظهار داشت: چند روزی است که گرما بر منطقه چیره شده و پدیده مهم، «غبار» نسبتاً گسترده (dust haze) است؛ این پدیده یکی دو روز آینده تداوم داشته  اما شدید و دارای آلودگی به نظر نمیرسد.

وی گفت: در خبرهای سراسری از بارش و ورود هوای سرد می‌شنویم؛ اما از غرب به شرق کشور اگر خطی بکشیم، نیمه پایین خط که ما هم جزو آن هستیم، تقریباً هیچ بهره‌ای از آن سرما یا بارش نخواهد داشت؛ حتی اگر بعضی شبها (مثل دیشب) ماه با هاله در آسمان دیده شود – که دلیلش وجود ابرهای پَرساپوشَنی (CirroStratus) هست -.

علت بی بارشی هم شاید تکراری باشد: حاکم شدن یک توده پرفشار در سطح زمین و قرار گرفتن سلولِ پرارتفاع در تراز میانی جو که مثل سدی در برابر ورود توده هوا عمل نموده و لذا فعلاً اجازه تغییر آنچنانی هوا و همین غبار محلی را نمیدهد.

افتخاری افزود:‌ البته از اوایل هفته بعد با دورتر شدن مرکزِ پرارتفاع از فراز منطقه، اندکی افزایش سرعت باد و کاهش دما خواهیم داشت و در ادامه، انتظار اندک بارش بهاری هم داریم (حدود ۲۶ و ۲۷ فروردین)

وی در پایان گفت: نکته امیدبخش اینکه با توجه به پیش‌بینی های میان مدت (فصلی)، امسال به لطف خدا میتوان منتظر بارش های نسبتاً خوب در اوایل تابستان بود که از قدیم در لارستان بزرگ به «چهل پسین» مشهور شده است.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۷:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین