پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۰ب.ظ
::آخرین مطلب 49 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

دستگیری 126 شکارچی در مناطق حفاظت‌شده لارستان/آبگیری 90 درصد تالاب هیرم

رئیس اداره محیط‌زیست لارستان از دستگیری ۱۲۶ شکارچی با ۱۰۳ سلاح در مناطق حفاظت‌شده لارستان در سال جاری خبر داد و گفت: این صیادان تعداد ۴۶۶ قطعه انواع پرنده و…

رئیس اداره محیط‌زیست لارستان از دستگیری ۱۲۶ شکارچی با ۱۰۳ سلاح در مناطق حفاظت‌شده لارستان در سال جاری خبر داد و گفت: این صیادان تعداد ۴۶۶ قطعه انواع پرنده و ۲۶ رأس پستاندار شکار یا زنده گیری کرده‌اند.

خدانظر انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با ابراز خرسندی از نزول بارش‌های مناسب باران در سال زراعی اخیر در این شهرستان اظهار کرد: تالاب «هیرم» در شهرستان اوز در بهترین وضعیت چند سال اخیر خود قرار دارد.

وی از آبگیری بیش از ۹۰ درصد تالاب «هیرم» خبر داد و افزود: یکی از کانون‌های مهم گردوغبار در کشور بستر خشک تالاب‌ها و دریاچه‌هاست که خوشبختانه با توجه به بارندگی مستمر و مطلوب امسال در حوزه تالاب هیرم کانون گردوغبار امسال نداریم یا به حداقل رسیده است.

رئیس اداره محیط‌زیست لارستان با اشاره به اینکه امسال حدود ۸ هزار قطعه پرنده از گونه‌های مختلف به تالاب «هیرم» مهاجرت کرده‌اند، تصریح کرد: عمده این پرندگان شامل گونه‌های بومی و مهاجر از قبیل فلامینگو، کفچه‌نوک، حواصیل‌ها، اگرت ها، کاکایی، انواع مرغابی، چنگر، درنای خاکستری و غیره است که به این تالاب کوچ و زمستان گذرانی و بعضی ازاین‌گونه‌ها جوجه آوری کرده‌اند.

این مسوول بابیان اینکه در سال جاری  ۱۲۶ نفر شکارچی با ۱۰۳ قبضه اسلحه دستگیرشده‌اند، ادامه داد: ۱۷ قبضه از این سلاح‌ها غیرمجاز بوده است.

انصاری با اذعان به اینکه این صیادان تعداد ۴۶۶ قطعه انواع پرنده و ۲۶ رأس پستاندار شکار یا زنده گیری کرده‌اند، خاطرنشان کرد: به لحاظ مقابله با شکارچیان متخلف، اداره محیط‌زیست لارستان بهترین عملکرد را در سطح استان فارس داشته است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ ۲۴۵ میلیون تومان ضرر و زیان از شکارچیان وصول‌شده است، یادآور شد: خوشبختانه وضعیت زادوولد قوچ لارستان با توجه به بارندگی مطلوب در منطقه و رویش پوشش گیاهی و ساخت و تعمیر آبشخور در مناطق حفاظت‌شده از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

رئیس اداره محیط‌زیست لارستان بابیان اینکه با توجه به شیوع بیماری ppr یا طاعون نشخوارکنندگان در تابستان از اوایل تیرماه گذشته  در منطقه حفاظت‌شده هرمود و ادامه این بیماری تا اوایل شهریورماه یعنی فصل جفت‌گیری به نسبت سال گذشته زادوولد حیات‌وحش تا حدودی کمتر بوده است، تأکید کرد: به‌منظور حفظ گونه‌های جانوری نیاز به حراست و حفاظت بیشتری است.

وی در پایان از همراهی تشکل‌های مردمی همچون انجمن سبز اندیشان خور، تشکل قوچ لارستان و دوستداران محیط‌زیست لارستان و خیرینی که در امر ابشخورسازی همیار محیط‌زیست لارستان بوده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۴:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین