شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

پروازهای فرودگاه لارستان نباید تعطیل شود/آمار هر شهرستان به تفکیک اعلام شود

نماینده عالی دولت در لارستان به پروازهای فرودگاه بین المللی لارستان نیز اشاره کرد و گفت: پروازها نباید تعطیل شود، چون دوران پسا کرونا هم خواهیم داشت و آن وقت…

نماینده عالی دولت در لارستان به پروازهای فرودگاه بین المللی لارستان نیز اشاره کرد و گفت: پروازها نباید تعطیل شود، چون دوران پسا کرونا هم خواهیم داشت و آن وقت اگر امروز پروازها را تعطیل کردیم، برای راه اندازی دوباره شرکت های هواپیمایی با مشکل مواجه می شویم، بلکه باید تمام پروتکل های بهداشتی بر روی مسافران رعایت و پروازها مثل همیشه انجام شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در سی و یکمین جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان در سخنانی با بیان اینکه در ایام بیماری کرونا تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای مقابله با کرونا بسیج شده اند و با دانشکده علوم پزشکی لارستان همکاری می کنند؛ اظهارکرد: در حوزه های مختلف ما تابع شرایط کشوری و دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونای کشور هستیم.

وی افزود: از اوایل اسفندماه سال گذشته، جلسات ستاد مبارزه با کرونا شهرستان برگزار و در خصوص کنترل ورودی و خروجی های شهرستان، وضعیت ترددها، ایست و بازرسی ها، غربالگری ها، تب سنجی ها، ضدعفونی کردن معابر شهری و روستایی، بستری بیماران، بیماریابی ها و غیره، اقدامات زیادی شده است، چون با یک بیماری خطرناک و کشنده مواجه بودیم که در صورت غفلت، فاجعه بار بود.

فرماندار ویژه لارستان بیان کرد: برخی شهرستان های کشور به نسبت جمعیت شان، می بینید که آمار مبتلایان به کرونا ویروس خیلی بالاست، اما در لارستان نسبت به شهرستان هایی که دانشگاه علوم پزشکی با یک شهرستان تحت پوشش دارند، چقدر مبتلا به کرونا داریم.

وی ادامه داد: ما با شهرستان های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان، همیشه در سطح خبرگزاری ها آمار مربوط به لارستان تنها اعلام میشود و می‌گویند در حوزه دانشکده علوم پزشکی لارستان که مربوط است به سه شهرستان لارستان، خنج و اوز این تعداد به بیماری کرونا مبتلا شده اند و هر سه شهرستان را در هم تجمیع می کنند و بنام لارستان اعلام می کنند، به همین خاطراست که آمار لارستان در کشور بالاست و بر همین مبنا تصمیم می‌گیرند که وضعیت لارستان از وضعیت کشوری بالاتر است، اما اگر آمار این شهرستان تفکیک شود می بینید که از خیلی از شهرستان‌ها به نسبت جمعیتش کمتر است.

معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه حتی یک نفر مبتلا شدن به بیماری کرونا در منطقه هم برای ما زیاد است؛ ادامه داد: در منطقه لارستان، دانشکده علوم پزشکی بصورت مستمر بیماریابی و تست کرونا را انجام می دهد و این تمرکز بر بیماریابی، شاخص مثبت شهرستان است.

حسنی تصریح کرد: ما بایستی واقع بینانه تر به موضوعات توجه کنیم و حساس تر باشیم و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم تا این ویروس به حول و قوه الهی ریشه‌کن شود.

وی با بیان اینکه تمرکز اقدامات شهرستان ما بیشتر به بیماریابی است، ادامه داد: یک بیمار از پرواز کویت به اصفهان می رسد و در ادامه به منطقه لارستان می آید و بیش از ۱۵ نفر را مبتلا می‌کند و این موضوع از دید همه مخفی است و کسی هم اطلاع ندارد، این است که بایستی بیماریابی های ما بیشتر باشد و نباید بی تفاوت باشیم و همه جوانب را بایستی رعایت کنیم و تابع پروتکل‌های کشور باشیم.

فرماندار ویژه لارستان در خصوص چگونگی و زمان برگزاری امتحانات نهایی مدارس و دانشگاه ها هم اشاره کرد و گفت: این موضوع باید به صورت تخصصی با حضور دانشکده علوم پزشکی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و نماینده ای از فرمانداری و انجمن اولیا و مربیان برگزار و در خصوص برگزاری امتحانات نهایی، برنامه ریزی و نتیجه آن به ستاد میارزه با کرونا شهرستان ارسال شود.

وی البته این را هم گفت که لارستان از ظرفیت سالن های امتحانات وسیع و گسترده ای برخوردار است و این ظرفیت خوبی است و باید تمامی ضوابط و شرایط بهداشتی کاملاً رعایت شود، چرا که فرزندان مردم برای ما عزیز هستند و باید در بهترین شرایط بهداشتی، آزمون‌ها و امتحانات برگزار شود، تا از برنامه های آموزشی کشور عقب نمانیم.

حسنی با بیان اینکه اگر فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره در این ایام درست برنامه‌ریزی شود با بحران جدی مواجه نخواهیم بود؛ خاطرنشان کرد: باید در این خصوص تعادل ایجاد کرد و نباید فعالیت های اقتصادی، آموزشی و اجتماعی و فرهنگی و مذهبی تعطیل شود البته از این طرف هم باید بیماری مدیریت و کنترل شود که به بحران تبدیل نگردد.

وی به حضور کارگران اتباع بیگانه در شهرستان هم اشاره کرد و گفت: ادارات کار، صمت، شهرداری و نیروی انتظامی می بایست گشت های مشترک خود را به طور مستمر در شهرستان در خصوص نظارت کامل بر کار اتباع بیگانه به جهت جلوگیری از گسترش کرونا ویروس، انجام دهند.

نماینده عالی دولت در لارستان به پروازهای فرودگاه بین المللی لارستان نیز اشاره کرد و گفت: پروازها نباید تعطیل شود، چون دوران پسا کرونا هم خواهیم داشت و آن وقت اگر امروز پروازها را تعطیل کردیم، برای راه اندازی دوباره شرکت های هواپیمایی با مشکل مواجه می شویم، بلکه باید تمام پروتکل های بهداشتی بر روی مسافران رعایت و پروازها مثل همیشه انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان نباید هیچ گونه ناهماهنگی  باشد بلکه باید هماهنگ‌تر و منسجم تر از قبل این مهم صورت پذیرد؛ اذعان داشت: مدیران شهرستان واقعاً مدیران پای کار، هماهنگ و منسجم هستند و این یک پتانسیل در منطقه است.

فرماندار ویژه لارستان گفت: هیچ برنامه ای اولی تر از مبارزه با کرونا در شهرستان نیست و همه باید در این کار جدی باشیم و نبایستی وضعیت کرونا را عادی تلقی کنیم، چون هنوز ادامه دارد، اما باید با برنامه ریزی صحیح، سایر فعالیت های اجتماعی نیز فعال و تداوم داشته باشد.

حسنی در پایان از شهرستان های همجوار نیز خواست که با دانشکده علوم پزشکی لارستان کمال همکاری را داشته باشند.

در ادامه احمد دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان و دیگر اعضای ستاد مبارزه با کرونا شهرستان لارستان نیز نظرات، پیشنهادها و راهکارهای لازم را در خصوص مقابله با بیماری کرونا ارائه کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین