سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

بی توجهی اکثر ادارات لارستان در بزرگداشت ایام الله…

اصولاً قرآن کریم به مسئله‌ی «یادآوری» مسائل دینی اهمیت فراوانی داده است. لذا بارها به پیامبر اسلام فرموده است زندگی و جریانات انبیاء و حوادث گذشته را به یاد بیاورد….

اصولاً قرآن کریم به مسئله‌ی «یادآوری» مسائل دینی اهمیت فراوانی داده است. لذا بارها به پیامبر اسلام فرموده است زندگی و جریانات انبیاء و حوادث گذشته را به یاد بیاورد.
نکته‌ی مهم اینکه دستور به «یادآوری» زندگی این بزرگان، صرفاً یادآوری تاریخی و تاریخ خوانی برای جامعه نیست؛ بلکه به معنای زنده نگاه داشتن منش، مکتب و تفکرات آنان است. وقتی روزی تبدیل به «ایام‌الله» می‌شود، طبیعتاً آحاد جامعه‌ی اسلامی وظائف مهمی در برابر آن دارند. اولین و مهم‌ترین وظیفه‌ای که جامعه‌ی اسلامی در برابر «ایام‌الله» دارد، «ذَکِّرهُم بِأَیّامِ الله»۳۷ و یادآوری و زنده نگه‌داشتن آن است.

نکته‌ی مهم اینکه یکی از عرصه‌های درگیری با منافقان و مستکبران در همین زنده نگه‌داشتن و یادآوری «ایام‌الله» است. زیرا مؤمنان و رهبر جامعه طبق دستور قرآن کریم موظف به یادآوری «ایام‌الله» هستند اما دشمنان، اعتقادی به «ایام‌الله» ندارند و برای فراموشی «ایام‌الله» تلاش می‌کنند.

به فراموشی سپردن «ایام‌الله» توسط دستگاه تبلیغاتی دشمن نیز به همین هدف است که نظام تصمیم‌گیری ما را دچار اختلال کند و مسئولان و مدیران در تصمیم‌گیری‌ها به آن بی‌توجه باشند. این بی‌توجهی به قدرت الهی، قطعاً مسئولان و مدیران را به خطاهای رفتاری مانند «ناامیدی»، «مقاومت نکردن» و «سازش با دشمن» است.

بزرگداشت و پاسداشت آرمان ها و مبانی اصلی انقلاب اسلامی و یوم الله ها همواره از ضرورت های انکار ناپذیر و وظایف مسئولین بوده است . کم کاری مسئولین شهرستان در پاسداشت یوم الله ها و مناسبات علی رغم وجود دستگاه های عریض و طویل در شهرستان به چند باره در سطح شهرستان مشاهده گردیده است . وجود شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شهرستان ها که مدیریت آنرا امامان جمعه عهده دار می باشند توقعات زیادی را در پاسداشت این یوم الله ها می طلبد .

از جمله همین ایام الله ها را می توان یوم الله روز قدس و نیز بزرگداشت آزادسازی خرمشهر ذکر نموده که متاسفانه آنچنان در ادارات لارستان نمودی نداشته است.

این مطلب در پی ارسال تعدای از تصاویر از سردرب برخی ادارات شهرستان در پاسداشت/عدم پاسداشت روز قدس و سوم خرداد می باشد و فراموشی و بی تحرکی کامل دستگاه های فرهنگی و اجرایی در شهرستان را که از حداقل های نصب پوستر و پلاکارد نیز خودداری نموده اند، بخوبی در آن نمایان است. اگرچه تصاویر موجود است اما در این مطلب تنها به تلنگری به ادارات شهرستان پرداخته تا خود به کم کاری خود پی برند، اما در این مجال و در حال حاضر  تصویری از آنها را منتشر نمی نماییم

یادداشت ارسالی از مخاطبین

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین