جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 45 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

حسنی:برخورد تحکمی در کرونا آخرین حربه است/از نماینده مردم خواستارم نمایندگان هرمزگان را نیز در پروژه ملی بزرگراهی جنوب فارس وارد نماید

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در سخنانی در جلسه شورای ادارای لارستان با اشاره به لزوم همکاری بین مجموعه دولت و قوه مقننه در راستای توسعه منطقه با گریزی…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در سخنانی در جلسه شورای ادارای لارستان با اشاره به لزوم همکاری بین مجموعه دولت و قوه مقننه در راستای توسعه منطقه با گریزی به موضوع کرونا اظهار داشت: برخورد تحکمی در کرونا آخرین حربه است،‌اما مسئولین و مردم خودشان رعایت کنند. وی با نگاهی به پروژه های توسعه ای منطقه از نماینده مردم خواست تا نمایندگان هرمزگان را نیزپیگیری در پروژه ملی بزرگراهی شیراز-جهرم-لار-بندرعباس وارد نماید.

به گزارش میلادلارستان اولین جلسه شورای اداری لارستان با حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان،‌ حسین زاده نماینده مردم لارستان،‌خنج،‌گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی،‌ حجت الاسلام موسوی خرم امام جمعه لارستان و اعضای شورای اداری شهرستان و بدون حضور میهمان استانی و کشوری در راستای تبیین اهداف پیشرفت منطقه ای در سال ۹۹ برگزار گردید.

انتخابات ۹۸ با هوشیاری مردم و کاندیدها و با کمترین تنش انجام شد

 یکی از مهمترین رویدادهای سال ۹۸ علاوه بر برنامه های جاری سالیانه، برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که با همکاری شورای تامین و با وجود فرهنگ والای مردم منطقه و هوشمندی کاندیداها به صورت سالم برگزار شده و به نحو احسن و با کمترین آسیب ممکن به سرانجام رسیده و در این راستا از همه دست اندرکاران تقدیر می نماییم.

تبعات اقتصادی و اجتماعی کرونا با حمایت خیرین، مردم و امام جمعه به کمترین حد خود رسید

بلافاصله بعد از انتخابات موضوع ویروس منحوس کرونا در کشور و منطقه مورد توجه قرار گرفت و به همین جهت اولین جلسات به سرعت در این خصوص تشکیل یافته و  ستاد مبارزه با کرونا و کمیته های زیرمجموعه نیز در همان روزهای اولیه تشکیل شده و به فعالیت پرداختند.  با همت مردم منطقه و خیرین و حمایت های امام جمعه لارستان سعی شد کمترین تبعات اقتصادی به مردم منطقه و شاغلان متاثر از کرونا  تحمیل گردد.

 خوشبتخانه تلاش مردم و همیاری امام جمعه لارستان و همت خیرین در این زمینه در منطقه زبانزد شده و علاوه بر خوزه اقتصادی در حوزه اجتماعی نیز سعی شد تبعات این ویروس در جامعه به حداقل برسد که جای دارد از تمامی دست اندرکاران در این زمینه تقدیر نمود.

 این ویروس ابعاد مختلف ناشناخته ای دارد . آسیب پذیری کشورهای ابرقدرت در زمینه مبارزه با این ویروس و مرگ و میر و ورشکستگی اقتصادی آنها به مراتب بیشتر از کشور ما بوده و این نشان می دهد که در بوق و کرنا دمیدن کشورهای ابرقدرت و بیان آسیب ناپذیری آنها در زمینه های مختلف رنگ و بوی واقعیت به خود نگرفته و به فضل  پروردگار کشور ما در این زمینه نیز با تمام کاستی ها بازهم بادرایت و آسیب کمتر در حال جنگ با کروناست.

تعطیلی مراکز و برخورد تحکمی آخرین حربه مواجهه با ویروس است، استفاده ماسک الزامی است

تعطیلی و برخورد تحکمی در کوتاه مدت آخرین حربه در برخورد با این ویروس ست اما تبعات میان مدت و دراز مدت فراوانی در بردارد که بعضا قابل جبران نخواهد بود. باید بدانیم که در کنار این ویروس باید زندگی و عادت کنیم اما حوزه های اقتصادی ما نباید تعطیل گردند.  به هرحال باید برای فائق امدن بر ویروس باید شیوه زندگی و روندهای روزانه زندگی را کمی با رعایت پروتکل های بهداشتی به جلو ببریم که یکی از مهمترین موارد رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ایجاد محدودیت های لازم اعمال شود

 استفاده از ماسک برای تمام افراد شاغل در ادارات و ارباب رجوع باید الزامی شده و سلامتی مردم در اولویت قرار گیرد تا در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت های جامعه نیز انجام شود

برخی ادارات همچون اداره کار،‌رفاه و تامین اجتماعی،‌دانشگاه های منطقه،‌اداره صنعت و معدن از جمله ارگان هایی هستند که علاوه بر سازمان متبوع خود با دیگر مراکز نیز مرتبط بوده و اثرگذاری بیشتری می توانند داشته باشند.  توجه به پاساژها و بازارهای پرجمعیت،‌توجه به اصناف مختلف و نظارت دقیق رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی آنها از جمله  مواردی است که باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

  

تیم های نظارتی بر رعایت پروتکل های بهداشتی افزایش می یابد

به منظور رصد دقیق رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و ادارات و اصناف تیم نظارتی تشکیل شده که به صورت مستمر با بازدید میدانی  به بررسی کیفیت رعایت اصول بهداشتی مبادرت ورزیده اند ولی یک تیم کم بوده و از معاون برنامه ریزی فرماندار  و نیز رئیس  اداره صنعت معدن و تجارت می خواهم که تعداد تیم های نظارتی را بیشتر نموده تا به صورت شیفتی و دائم تمام شهرستان رصد گردد که در این صورت است که کمتر نیازمند استفاده از برخوردهای تحکمی خواهیم بود.  باید ضریب حساسیت جامعه در این خصوص باید بالا برود و نقش ادارات اهمیت زیادی دارد و امام جمعه شهرستان نیز در این خصوص حمایت نمایند.

اطلاع رسانی به افراد آسیب دیده از کرونا جهت ارائه تسهیلات انجام شود

 همه کسانی که از ویروس کرونا آسیب دیده اند باید در جریان کم و کیف تسهیلات اعطایی دولت در این خصوص قرار گرفته تا بتوانند از آن استفاده نمایند و مسئولین ادارات ذیربط مانند اداره کار،‌اداره صنعت و معدن و تجارت،‌ ارگان های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در این خصوص به کل شهرستان(شهر و روستا) اطلاع رسانی داشته باشند تا بتوان کل ۵۲ میلیارد تومان تخصیصی به شهرستان جذب شود.

به شورای تامین در خصوص پیگیری عمدی بودن آتش سوزی ها تذکر داده ام

با توجه به پوشش گیاهی مناسب پس از بارندگی ابتدای سال، اما به دلیل گرمای هوا در روزهای اخیر  آتش سوزی های مراتع در منطقه افزایش یافته که علاوه بر درخواست از دستگاه های امنیتی شهرستان(شورای تامین شهرستان) در خصوص پیگیری موضوع و کسب اطمینان از عمدی نبودن آتش سوزی ها از دستگاه های حمایتی شهرستان نیز درخواست داریم به تناسب مسئولیت خود موضوع آتش سوزی و حل این معضل را مورد توجه قرار داده و از تلاش خود دریغ ننمایند. در خصوص زلزله نیز از دست اندرکاران خصوصا هلال احمر و نیروهای امدادی تقدیر می گردد.

نماینده مردم نمایندگان هرمزگان را نیز در بزرگراه ملی جنوب فارس وارد نمایند

امید است با توجه به شرایط جاری کشور امید است تا پایان سال و حداکثر سال آینده گازرسانی به جویم و بنارویه و صحرای باغ هم مانند بیرم به بهره برداری برسد.

در حوزه راه نیز از نماینده مردم خواستاریم  نمایندگان استان هرمزگان را نیز در پروژه ملی بزرگراه شیراز-جهرم-لار-بندرعباس وارد نموده که با مشارکت هم در دو استان بتوان سریعتر موضوع این بزرگراه ملی را به اتمام رساند.

 رصد پروژه های منطقه  از سوی مسئولان شهرستانی و کمی سازی انها در دستور کار مسئولان شهرستان بوده و به نظارت ویژه بر آنها  توجه نمایند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۹:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین