جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۷ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

صدور مجور برای ایجاد ۱۷ نیروگاه خورشیدی در لارستان

فرماندار ویژه لارستان برای ایجاد سرمایه گذاری های کلان هم اینک صدور مجوز برای ۱۷ مورد نیروگاه خورشیدی از یک تا ۲۵ مگاواتی در لارستان صادر شده است. به گزارش…

فرماندار ویژه لارستان برای ایجاد سرمایه گذاری های کلان هم اینک صدور مجوز برای ۱۷ مورد نیروگاه خورشیدی از یک تا ۲۵ مگاواتی در لارستان صادر شده است.

به گزارش میلاد لارستان جلیل حسنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ضرورت وجود نیروگاه های خورشیدی در تامین انرژی های تجدید پذیر و قابلیت های منحصربه فرد این شهرستان برای ایجاد سرمایه گذاری های کلان هم اینک صدور مجوز برای ۱۷ مورد نیروگاه خورشیدی از یک تا ۲۵ مگاواتی دیگر صادر شده است.

حسنی یادور شد: تمامی این مجوزها و صدور استعلام ها و زیرساخت های موجود که ظرف سال های گذشته و در دولت تدبیرو و امید صادر و تامین شده است.

وی بیان داشت: سرمایه گذاری لازم نیز توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی و متقاضیان نیز تامین شده و اعلام کرده اند که با جدیت به دبنال اجرایی کردن این نیروگاه ها در کمترین زمان ممکن هستند.

فرماندار لارستان تصریح کرد: این نیروگاه ها چنانچه با سرمایه گذاری داخلی انجام شود به ازای هر مگاوات نیروگاه خورشیدی رقمی افزون بر ۶۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و هزینه نیاز دارد.

انرژی خورشیدی به عنوان اصلی ترین منبع انرژی تجدیدپذیر در جهان منبع عمده تمام انرژی‌های موجود در زمین است و همانند سایر انرژی‌ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم می‌ تواند به دیگر اشکال انرژی همانند گرما و الکتریسیته تبدیل شود.

نیروگاه خورشیدی یکی از راهکارهای نوین است که امروزه در جهان نگاه ویژه‌ای به آن وجود دارد که با بازده بالا و هزینه کم به انرژی قابل مصرف الکتریکی تبدیل می شود.

قرار است نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کورده لارستان با سرمایه گذاری حدود ۱۲ میلیون دلاری و با همت و تلاش سرمایه گذار بخش خصوصی وهمراهی و همکاری دولت برای ایجاد زیرساخت ها و مجوزهای لازم اکنون آماده افتتاح و در روز پنجشنبه ۱۲ تیرماه با دستور و ارتباط ویدئویی رئیس جمهوری اسلامی ایران است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۸:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین