شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

آغاز مرمت دیوار محوطه باغ نشاط لار

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اعلام کرد:اقدامات اجرایی برای بازسازی دیوار محوطه باغ تاریخی نشاط لار آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اعلام کرد:اقدامات اجرایی برای بازسازی دیوار محوطه باغ تاریخی نشاط لار آغاز شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از ایرنا ،‌سید مؤید محسن نژاد ، در این باره افزود: روند اجرایی برای بازسازی دیوار محوطه در ضلع جنوبی باغ تاریخی نشاط که براثر بارندگی در سال گذشته فروریخت شروع‌ شده است.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: بازسازی دیوار خارجی ضلع جنوبی با اعتباری بالغ‌ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون از اوایل مردادماه سال جاری شروع‌ شده است.

 باغ نشاط یکی از باغ‌های دیدنی استان فارس محسوب می‌شود که در شهر قدیم لار، کنار رودخانه خشک و در ضلع شمالی پل عباسی قرار گرفته است، این عمارت در وسط باغی به نام نشاط قرار دارد و هم باغ و هم عمارت هر دو به نام نشاط مشهور هستند.

 عمارت از ساختمان‌های مختلفی تشکیل‌شده است که عمارت باغ نشاط در دوره صفویه مرکز حکومت لار بوده است و مساحت این باغ حدود ۱۴هزار مترمربع است و عمارت اصلی باغ نشاط، در سه‌ طبقه بنا شده و ارتفاع ایوان آن به ۲/۵ متر می‌رسد.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین