شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 10 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

نيمه دوم شهريور ماه 1378 – شماره 118 (تصميم مجلس)

يكي از تصميمات مجلس شوراي اسلامي قبل از تعطيلي اخير آن حذف روز ملي شدن صنعت نفت از روز تعطيلات رسمي كشور بود. به نظر مي‌رسد اين تصميم عجولانه و…

يكي از تصميمات مجلس شوراي اسلامي قبل از تعطيلي اخير آن حذف روز ملي شدن صنعت نفت از روز تعطيلات رسمي كشور بود. به نظر مي‌رسد اين تصميم عجولانه و حساب نشده صورت گرفته و به طور قطع اكثر قريب به اتفاق نمايندگان انديشه ضد استعماري و ضد استثماري دارند اما به خاطر عدم توجه دقيق تصميمي ناصحيح گرفته شد. اين تصميم از سوي هر مقامي كه باشد عقلايي نيست زيرا روز قطع دست استعمار از مملكت عزيز ما و حتي ساير ممالك اسلامي و غير اسلامي روز جشن و سرور است. روز حذف قدرت استعمار پير انگليس از سرنوشت اقتصادي ايران اسلامي، روز شادماني و روز تعطيلي است و بايد باشد. براي ما نبايد تفاوتي در اين مورد ايجاد شود كه اين عمل در چه زماني و به دست چه كسي صورت گرفته است. بايد واقف بود كه كار خوب از هر كسي كه سر بزند خوب است از مسلمانان و رهبران آنان خوب‌تر و بهتر  زيرا  وسيله تعالي اسلام است و كار بد از هر كسي سر بزند ناپسند و بد است از مسلمانان و آگاهان و رهبران آنان بدتر زيرا وسيله سبكي و يأس مسلمين مي‌شود. ديدگاه «انظر الي ما قال» از امام المتقين را‌آويزه گوش خويش قرار داده و «چه مي‌گويند» را بر «كه مي‌گويد» ترجيح دهيم.
نكته ديگري كه نبايد از نظر دور داشت اين كه ۲۹ اسفندماه روز باز بودن ادارات نيست معمولاً همه افراد و اشخاص مي‌خواهند در ايام عيد با اقوام و اقارب خويش بگذرانند از سوي ديگر مسافرتها در اين روز امري بديهي است و رفتن به مسافرت معمولاً قبل از ايام عيد يا بعد از گذشتن از چند روز عيد است. به هر ترتيب ۲۹ اسنفندماه چه تعطيلي باشد چه نباشد، تعطيل خواهد شد.
رياست محترم مجلس آگاهانه نسبت به مسأله مخالفت خويش را علناً اعلام نمود دولت نيز در اين امر به تصريح مخالفت كرد كه اميد است پس از بازگشايي مجدد مجلس، مسأله پيگيري و قضيه به حالت اول برگردد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین