پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15

لزوم همت جناب نماینده برای اختصاص بودجه به پروژه پردیس علوم پزشکی لارستان

  با توجه به آنکه بودجه سال ۱۴۰۲ سیرنهایی در تصویب را می‌گذراند، انتظار است نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی تمام اهتمام و…

 

با توجه به آنکه بودجه سال ۱۴۰۲ سیرنهایی در تصویب را می‌گذراند، انتظار است نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی تمام اهتمام و همت خود را به منظور جذب حداکثری بودجه لازم به پروژه پردیس علوم پزشکی لارستان بکار گیرد.

به گزارش میلاد لارستان، پردیس دانشگاه علوم پزشکی لارستان با وسعت ۵۳ هکتار از سال ۹۳ به همت خیرین و شامل مجموعه‌ای کامل از بخش های مختلف از جمله اداری، دانشگاهی، آموزشی و بهداشتی، خدماتی و ورزشی آغاز شد.

در این پردیس دانشگاهی بیش از ۳۲۰۰ مترمربع خوابگاه دانشجویی، ۸۵۰ متر برای ساختمان مجتمع فرهنگی ، ۱۴۰۰ متر مربع برای ساختمان معاونت غذا و دارو ، ۳۲۰۰ مترمربع مجموعه ستاد دانشکده و فضای اداری، ۱۰۰ مترمربع زیربنای آموزشگاه بهورزی ۱۰۵۰ مترمربع برای ساخت استاد سرا طراحی و پیش‌بینی شده است. همچنین ۲ جایگاه برای نشست و برخاست بالگرد و نیز فضاهای ورزشی و پارک و چمن مصنوعی نیز در این سایت طراحی شده است.

تا سال ۱۴۰۰ بدلیل آنکه این طرح بزرگ دارای کد اعتباری نبود، متأسفانه از کمترین بودجه دولتی برای احداث پروژه‌ها برخوردار بوده و اغلب طرح‌های اجراشده در آن به همت بلند خیرین صورت گرفته و همین مهم منجر به آن شده تا بارها گلایه خیرین از مسئولان دولتی را به همراه داشته باشد. در اصل، حق هم با خیرین است، چراکه وقتی آنها بدون هیچ‌چشم‌داشتی در راستای کمک به دولت و پیشرفت منطقه خود میلیاردها خرج می‌کنند، انتظار است تا دولت هم نگاه ویژه‌تری به چنین پروژه‌هایی داشته باشد و بدون هیچ پیش‌شرطی بودجه مخصوص به آن اختصاص دهد.

قطعاً دولت مردان پایتخت‌نشین علم غیب ندارند که چنین طرح باعظمتی در پردیس علوم پزشکی لارستان در حال اجراست پس اینجاست که نقش نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران علوم پزشکی فارس و لارستان، فرماندار و امام جمعه لارستان بیش از پیش خطیر می‌شود و می‌بایست با رایزنی حضوری و نامه‌نگاری مستمر و به ویژه دعوت از مسئولان ارشد وزارتخانه بهداشت، از آنها بخواهند به هر شکل ممکن خیرین را یاری رسانند و حداقل با سهم دو برابری از سوی دولت، به این قبیل طرح‌ها بودجه تزریق کنند.

شاید شاخص‌ترین و اصولی‌ترین مسیر برای تزریق بودجه، گرفتن کد اعتباری در بودجه سالیانه دولت است که در این میان بدلیل نقش مستقیم نمایندگان مجلس در تصویب بودجه، از همه پررنگ‌تر است. خوشبختانه در اوایل سال جاری بود که با تلاش چندین ساله مسئولین خصوصا در سال ۱۴۰۰، پردیس علوم پزشکی لارستان توانست کد ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه را اخذ کند و نقطه امیدی برای مردم و به ویژه خیرین برای جذب بودجه دولتی و ادامه روند ساخت این پروژه کلان باشد.

ازسوی دیگر، با تلاش نماینده، دانشکده علوم پزشکی گراش نیز موفق به اخذ ماده ۲۳ شد تا این دانشکده نیز در زمره طرح‌های ملی قرار گیرد که قطعاً این مهم برای مردم و خیرین گراشی نیز حائز اهمیت است.

پس انتظار می‌رود جناب حسین‌زاده تلاش کند تا بتوان در فرصت باقی‌مانده و با انجام رایزنی‌های لازم، بودجه مناسبی را در سال ۱۴۰۲ به پروژه پردیس دانشگاه علوم پزشکی لارستان و دانشکده علوم پزشکی گراش اختصاص داد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “لزوم همت جناب نماینده برای اختصاص بودجه به پروژه پردیس علوم پزشکی لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    سلام خیلی جالبه وقتی به سایت دانشگاه علوم پزشکی لارستان مراجعه کنید خبری از شبکه بهداشت و درمان اوز و جویم نیست دوساله اوز شهرستان شده و شبکه بهداشت و درمان دارد و مدیران دانشگاه هنوز سایت بروزرسانی نکردند شما لطفاً پیگیری کنید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین