جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۲ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0

وحدت یک حرکت مقطعی نیست بلکه یک اصلی از اصول اسلام است

امام جمعه لار با اشاره به اینکه وحدت یک تاکتیک و حرکت مقطعی نیست بلکه یک اصلی از اصول اسلام و امری قرآنی است، گفت: شیعه و سنی به این…

امام جمعه لار با اشاره به اینکه وحدت یک تاکتیک و حرکت مقطعی نیست بلکه یک اصلی از اصول اسلام و امری قرآنی است، گفت: شیعه و سنی به این نیاز دارند که دست یکدیگر را بفشارند و قلوب آنها به یکدیگر نزدیک باشد و این برادری بین آنها تقویت شود.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار ضمن تبریک میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله سیدعبدالعلی آیت‌اللهی(ره)، آیت‌الله سیدمجتبی موسوی‌لاری(ره)، مرحوم شیخ فقیهی، مرحوم شیخ قاضی‌زاده، سید قتالی، علمایی که در خطه لارستان نسبت به ایجاد وحدت تلاش کرده‌اند را گرامیداشت و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با بزرگان و علما اهل سنت کشور نکات مهمی را بیان کردند.

وی با اشاره به اینکه در امپراتور عثمانی با همه کاستی‌ها و انتقادات، دنیای اسلام یک امت واحد بوده است، افزود: دشمنان با دسیسه این کشورها را از هم جدا کردند و بین مسلمانان خط کشیدند و کشورهایی نظیر؛ اردن، عربستان، مصر و غیره تشکیل دادند.

 امام جمعه لار با بیان اینکه بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب می‌بایست عنوان وحدت اسلامی را احیاء کنیم، تصریح کرد: درست است که بعضی ایرانی و عراقی، شامی و غیره هستیم، اما این مرزها، حقیقت امت اسلامی را تغییر نمی‌دهد و نمی‌شود که خود را مسلمان بدانیم ولی از رنجی که یک مسلمان در میانمار، غزه، هند و غیره متحمل می‌شود، خود را غافل بدانیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه حمایت و همدردی بین ملت مسلمان وجود داشته باشد و نسبت به همدیگر بی‌تفاوت نباشیم، خاطر نشان کرد: در نمازها جمعه و در مراسمات بزرگ مرتبط با عناصر برجسته اهل‌سنت در بخش‌های مختلف تشکیل می‌شود، امت اسلامی را تکرار کرد.

وی با اشاره به فعالیت دشمنان برای استمرار و تشدید اختلاف در میان مسلمانان، عنوان کرد: همین گردهم آمدن مسلمانان در کنار یکدیگر، یک عده‌ای را به عکس‌العمل وامی‌دارد و دشمن را ناراحت می‌کند و در این زمینه اختلاف‌افکنی، انگلیسی‌ها سابقه بیشتری دارند.

امام جمعه لار با تأکید بر اینکه باید بدانیم عناصر فکری، تبلیغی و رسانه‌ای و اقتصادی برای جداکردن شیعه و سنی در داخل کشور ایران فعالیت دارند، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب با شکل‌گیری بصیرت ملت درخصوص اتحاد بین شیعه و سنی، هجمه و خباثت دشمن بیشتر شد و علاج مقابله با دشمن، تکیه براصل وحدت است.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با اشاره به اینکه وحدت یک تاکتیک و حرکت مقطعی نیست بلکه یک اصلی از اصول اسلام و امری قرآنی است، بیان کرد: شیعه و سنی به این نیاز دارند که دست یکدیگر را بفشارند و قلوب آنها به یکدیگر نزدیک باشد و این برادری بین آنها تقویت شود.

وی با بیان اینکه با خواص ایجاد کننده اختلاف مقابله کرد چراکه موجب ضرر برای دنیای اسلام و امت اسلامی است، گفت: یک جریان تکفیر پیدا می‌شود و عالم اسلامی در سنندج و بلوچستان و غیره را می‌زنند و برایشان شیعه و سنی تفاوتی ندارد و برای هرکسی که انگیزه وحدت در او است، دشمنی می‌کنند.

امام جمعه لار با ابراز خرسندی از مواضع علمای اهل سنت در مراسم‌های هفته وحدت از جمله در خطه لارستان، افزود: این علما در برنامه‌های هفته وحدت لارستان، سخنانی را مطرح کردند که انسان از شنیدن آن لذت می‌برد و چراکه نسبت به تحلیل صحیح مواضع دشمن بصیرت دارد و برای آن راهکار دارد.

حجت‌الاسلام موسوی با اذعان به اینکه در دوران دفاع مقدس، تعداد ۱۵ هزار شهید از اهل سنت تقدیم نظام و انقلاب شده است، تصریح کرد: هدف ما عزت امت اسلامی است و عزت امت اسلامی جز با اتفاق و اتحاد بدست نمی‌آید و امروز یکی از واجبات قطعی حمایت از مظلومان غزه و فلسطین است.

وی با تأکید بر اینکه هرکس به هر نحوی می‌تواند به شکل مالی، نظامی، سیاسی، تبلیغی و غیره از مظلومان فلسطین حمایت کند، خاطر نشان کرد: اگر کسی بتواند کمکی کند و از این کار سرپیچی کند، به طور قطع منفور خواهیم بود.

امام جمعه لار با بیان اینکه مراسم هفته وحدت در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) در حسینیه اعظم شهر لار به رسم هرساله برگزار می‌شود، عنوان کرد: امام صادق(ع)، نقطه اتصال شیعه و سنی است چراکه از حیث پدر به امیرمومنان(ع) می‌رسد و مادر گرامی ایشان اًم فَروه، نوه خلیفه اول یعنی ابی‌بکر است و از طرفی از حیث علمی نیز چهار امام اهل سنت حنفی، شافعی و مالکی از شاگردان باواسطه و بی‌واسطه امام صادق(ع) بوده‌اند و این نشان می‌دهد که چقدر اشتراکات ما عمیق است ولی دشمن مسائل جزئی را با هدف ایجاد اختلاف برجسته می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی هفته دفاع مقدس را گرامیداشت و دفاع مقدس را محصول وحدت دانست که عاملی برای عزت ملت ایران شده است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه 20 سپتامبر 2024 ساعت 10:06ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین