پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
فرماندار خنج:

گستردگی مناطق زلزله زده، کار را مقداری سخت کرد

فرماندار خنج گفت: از ابتدای حادثه آماده برپایی کمپ جمعی بودیم اما به دلیل عدم استقبال، مجبور شدیم منازل آسیب دیده را تک به تک بررسی نماییم. به گزارش میلادلارستان…

فرماندار خنج گفت: از ابتدای حادثه آماده برپایی کمپ جمعی بودیم اما به دلیل عدم استقبال، مجبور شدیم منازل آسیب دیده را تک به تک بررسی نماییم.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خنج کهن، پس از وقوع زمین لرزه ۵٫۱ ریشتری (پنج و یک دهم) بامداد روز جمعه در شهرستان خنج، از همان دقایق ابتدایی گروه های امدادی در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردند که به همراه این گروه ها، تیم های برآورد خسارت و ارزیابی نیز حضور داشتند.

مختار عباسی فرماندار شهرستان خنج در رابطه با آخرین وضعیت منطقه و اقدامات انجام شده در خصوص کمک به زلزله زدگان گفت: با توجه به گستردگی حوزه که شامل ۴ روستا بود و همچنین به دلیل شدت زمین لرزه، نیاز بود یک بررسی دقیق و کارشناسانه در ابتدای کار صورت بگیرد.

عباسی افزود: چادر در بین افرادی که نیاز بوده اسکان پیدا کنند توزیع شده و هم اکنون نیز شرایط مناسبی در این روستاها وجود دارد.

نماینده دولت در شهرستان خنج اظهار داشت: ما از ابتدای صبح آمادگی این را داشتیم که کمپ و اردوگاه جمعی ایجاد کنیم اما استقبالی از این کار صورت نگرفت و ما نیز مجبور شدیم به بررسی تک به تک منازل و توزیع چادر در بین افرادی که به منازلشان آسیب دیده، بپردازیم.

عباسی ادامه داد: وضعیت خانه های مقاوم سازی شده و دارای ابنیه فنی توسط مردم الحمدلله خوب است اما خواهشی که دارم این است با توجه به شرایط بوجود آمده و با توجه به اینکه بنیاد مسکن آمادگی این را دارد که تسهیلات مقاوم سازی در اختیار مردم قرار دهد، مردم روستاهای بخش مرکزی و بخش محمله با توجه به سوابق وقوع زلزله در این مناطق، حتماً به بنیاد مسکن مراجعه نمایند و ان شاءالله منازل خود را مقاوم سازی نمایند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود اینکه زمین لرزه در صبح زود رخ داده اما توزیع چادر طول کشیده است، گفت: ما اگر کمپ را ایجاد کرده بودیم که ﻣﺘﺄسفانه استقبال نشد، در همان ساعات اولیه می توانستیم چادرها را توزیع کنیم اما برای چادر در درب منازل مردم به دو کار نیاز بود؛ کار اول اینکه زمانی که چادر را به یک خانوار می دهیم، آن خانوار می خواهد چادر را در جایی از منزلش برپا نماید که ما باید اطمینان پیدا می کردیم قسمتی را که برای برپایی چادر انتخاب کرده، دارای سازه امن می باشد و از طرفی دیگر هم شناسایی افرادی که نیازمند بودند، مقداری زمان را از ما گرفت.

فرماندار خنج در پاسخ به این سؤال که چرا تعداد چادرهای اختصاص داده شده اندک بوده، به گونه ای که از شهرستان های همجوار درخواست چادر شده است نیز، گفت: طبق آیین نامه ها و قوانینی که وجود دارد، شهرستان های مختلف به عنوان شهرستان های معین همدیگر و استان های مختلف به عنوان استان های معین همدیگر در حوادث پیش بینی شده اند.

عباسی ادامه داد: وقتی در یک نقطه اتفاقی رخ می دهد، شهرستان ها یا استان های معین برای آن منطقه حادثه دیده هر چه نیاز باشد ارسال می کنند. ما همین الان نیز چادر کم نداریم و اگر نیاز داشته باشیم در دسترس بوده و می توانیم ﺗﺄمین نماییم اما چون بیت المال می باشد، لازم است در توزیع آن حساسیت خاصی داشته باشیم و به افرادی بدهیم که مستحق هستند.

وی اظهار داشت: هم اکنون همه اقلام مورد نیاز برای مردم موجود می باشد و از این لحاظ مشکلی نداشته و می توانیم توزیع نماییم. جریان آب، برق و تلفن نیز که پس از وقوع زمین لرزه قطع شده بود، بلافاصله و از همان ساعت اولیه به حالت عادی برگشت و هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

فرماندار شهرستان خنج در پایان از مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، مدیرکل جمعیت هلال احمر استان و نیروهای هلال احمر، مدیرکل بنیاد مسکن استان، شهرستان های لارستان، فیروزآباد، گراش و قیر و کارزین به عنوان شهرستان های معین که در این زمینه همکاری نموده و نیروهای خود را اعزام نمودند و همچنین استاندار فارس که پیگیر موضوع بودند، تشکر نمود.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “گستردگی مناطق زلزله زده، کار را مقداری سخت کرد”

  1. صبا گفت:

    ممنون خوببود

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین