پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 36 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

پتانسیلهای زمین شناسی-معدنی لار معرفی شدند

بررسی های زمین شناسی- معدنی شهرستان های لار و ممسنی پایان یافت و در پی آن مناطق امیدبخش و پتانسیل های این دو شهرستان معرفی شدند.

بررسی های زمین شناسی- معدنی شهرستان های لار و ممسنی پایان یافت و در پی آن مناطق امیدبخش و پتانسیل های این دو شهرستان معرفی شدند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از مهر، در راستای انجام وظائف حاکمیتی در زمینه تهیه اطلاعات پایه و معرفی فرصت های سرمایه گذاری، مناطق امیدبخش معدنی شهرستان های ممسنی و لار توسط مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب کشور (شیراز) معرفی شد.

رئیس مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب کشور با اعلام این موضوع اظهار داشت: با توجه به سال اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به پتانسیلهای بالقوه استان ، ۹ هزار و ۵۰۰  کیلومترمربع از شهرستان های ممسنی و لار مورد بررسی، پیجوئی، پیمایش و نمونه برداری قرار گرفت.

طهمورث یوسفی، بیان کرد: در این بررسیها و پتانسیل یابی معدنی، بیش از ۶۰۰ نمونه سنگ و خاک برداشت شد که بیش از ۷۰ درصد آنها مورد بررسیهای آزمایشگاهی و درصورت لزوم تست مکانیکی و تکنولوژی و بقیه مورد بررسی چینه ای قرار گرفت.

وی گفت: پس از پیمایش و بازدید میدانی، بررسی نتایج آزمایشگاهی، تلفیق داده های موجود و تحلیل نتایج کارشناسی ، مناطق امیدبخش معدنی به صورت موضوعی معرفی شدند.

یوسفی با معرفی پتانسیلهای این دو شهرستان اعلام کرد: سنگهای بوکسیتی- لاتریتی، سیلیس، دولومیت، مواد اولیه کربنات سدیم، خاک صنعتی، گوگرد،آهن، آهک صنعتی و هیدراته، سنگ ساختمانی و پودر سنگ، گچ و آهک ازجمله پتانسیل های این شهرستانها هستند.

یوسفی در پایان اضافه کرد:  در کنار معرفی ذخائر معدنی و گسترش آنها، اطلاعات تفصیلی این بررسیها در قالب شناسنامه معدنی هر شهرستان تهیه شده و اطلس جامع پتانسیلهای معدنی استان به روز رسانی می شود.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین