چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

راه اندازی نیروگاه مولد برق مقیاس کوچک در شهرک صنعتی مرکزی لار

همزمان با گرامیداشت هفته دولت با حضور استاندار فارس پنجمین نیروگاه مولد برق کوچک مقیاس (chp) در شهرک صنعتی لار به بهره برداری رسید. به گزارش میلاد لارستان؛ این نیروگاه…

همزمان با گرامیداشت هفته دولت با حضور استاندار فارس پنجمین نیروگاه مولد برق کوچک مقیاس (chp) در شهرک صنعتی لار به بهره برداری رسید.

به گزارش میلاد لارستان؛ این نیروگاه ظرفیت تولید ۷ مگاوات برق رادارد که در فاز نخست باظرفیت ۲ مگاوات وارد مدار شده و درماه‌های آینده نیز به ظرفیت کامل می‌رسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این مراسم میزان سرمایه گذاری این طرح را افزون بر ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح درفاز نخست برای ۴ نفر اشتغال ایجاد شده که درفاز‌های بعدی به ۱۰ نفر می‌رسد.

احد فتوحی با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با وزارت نیرو، از سرمایه گذاران برای راه اندازی نیروگاه‌های مولد برق مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی حمایت می‌شود گفت: بخشی از زمین اجرای طرح، بصورت رایگان به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۹ قرارداد با متقاضیان برای راه اندازی نیروگاه‌های برق مقیاس کوچک با ظرفیت ۲۱۶ مگاوات، در شهرک‌های صنعتی با سرمایه گذاران منعقد شده است گفت: درقالب این قرارداد‌ها بیش از ۱۰ هکتار زمین واگذار شده که از این میزان، حدود ۲ هکتارآن رایگان واگذار شده است.

فتوحی با بیان اینکه تاکنون نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز، سپیدان، فیروزآباد، اقلید و لار با ظرفیت ۴۰ مگاوات راه اندازی و به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: علاوه برآن ۸ طرح دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در مرحله ساخت و ساز است که با بهره برداری از این طرح ها، ظرفیت ۵۰ مگاوات تولید برق، ایجاد خواهدشد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه برق تولیدی این نیروگاه‌ها می‌تواند زمینه مناسبی را برای تامین برق پایدار در این شهرک‌ها فراهم آورد، گفت: کاهش تلفات انرژی در خطوط انتقال برق و حذف هزینه اجرای خطوط انتقال برق و پست‌های فوق توزیع را از مزایای احداث مولد‌های مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی است.

فتوحی افزود: دسترسی پیوسته به برق مطمئن و ارزان برای صنایع کوچک و متوسط، استفاده از سوخت طبیعی گاز، تقویت پدافند غیرعامل و همچنین افزایش پایداری شبکه از جمله مهم‌ترین مزیت‌های احداث این نیروگاه‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

وی با اشاره به راه اندازی نیروگاه برق مقیاس کوچک در شهرک صنعتی لارستان بعنوان پنجمین نیروگاه برق در شهرک‌های صنعتی گفت:برای اجرای این طرح بیش از ۵ هزارمتر زمین به سرمایه گذار طرح واگذار شده که از این میزان ۷۰۰ مترمربع آن، بصورت رایگان واگذار شده است.

فتوحی تصریح کرد: وزارت نیرو نیز برق تولیدی این نیروگاه‌ها را بصورت تصمینی خریداری می‌کند.

وی با اشاره به راه اندازی نیروگاه برق مقیاس کوچک در شهرک صنعتی لارستان بعنوان چهارمین نیروگاه برق در سهرک‌های صنعتی گفت:برای اجرای این طرح بیش از ۵ هزارمتر زمین به سرمایه گذار طرح واگذار شده که از این میزان ۷۰۰ مترمربع آن، بصورت رایگان واگذار شده است.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۴:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین