شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 13 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

موزه آیت‌الله سیدعبدالحسین نجفی لاری در جهرم راه اندازی می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان جهرم از راه اندازی موزه آیت‌الله سیدعبدالحسین نجفی لاری در این شهر خبر داد. به گزارش میلاد لارستان لطفی‌پور اظهار داشت: دستور کار اداره‌ی میراث…

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان جهرم از راه اندازی موزه آیت‌الله سیدعبدالحسین نجفی لاری در این شهر خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان لطفی‌پور اظهار داشت: دستور کار اداره‌ی میراث فرهنگی جهرم در سال جدید شامل مواردی محتلفی است که ۱۸مورد از همه مهمترند و تأکید بر راه‌اندازی موزه و مرکز اسناد جهرم از اهم این موارد است.

وی افزود: با انجام این دستورکار رونق تولید و شکوفایی صنایع دستی را شاهد خواهیم بود. این موارد شامل: ثبت آثار معنوی و میراث ناملموس شهرستان جهرم مثل موسیقی سنتی، مراسم نیمه شعبان، حلوای خارک جهرم، نان‌های سنتی جهرم که منحصراً متعلق به شهر جهرم است بیشتر معرفی می شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان جهرم تصریح کرد: راه‌اندازی موزه مرکزی جهرم، موزه آیت‌الله سیدعبدالحسین نجفی لاری، خانه صنایع دستی، خانه تاریخی جلال طوفان، دو اقامتگاه بومگردی کوهکن و بازرگان و مجتمع گردشگری دستغیب، ‌ موزه تاریخی بازرگان، مرکز اسناد و بانک اطلاعات گردشگری شهرستان جهرم، از دیگر موارد در حال پیگیری در سال جاری است.

این مسئول ادامه داد: تهیه و چاپ کتاب جامع گردشگری شهرستان جهرم، چاپ آلبوم عکس جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی شهرستان جهرم، تهیه طرح جامع گردشگری، تملک خانه آیت‌الله نجفی لاری و تملک غار سنگ‌‌اشکن و محدوده اثر و پیگیری طرح احیای آن، از دیگر برنامه‌ها در امسال است.

وی بیان کرد: همچنین واگذاری اثرتاریخی قدمگاه جهت احیا و بهره‌برداری از آن، تهیه طرح احیا و مرمت قبر جاماسب در بخش خفر، احیای آب‌انبار دَم‌شیر و ساماندهی سفره‌خانه‌های سنتی از دیگر مواردی است که ما بر آن تاکید داریم.

لطفی پور یادآور شد: محل در نظر گرفته شده برای احداث موزه با حدود ۲هزار و ۴۰۰متر مربع زیربنا، موقعیت و فضای بسیار مناسبی برای معرفی تاریخ جهرم به نسل‌های آینده و همچنین مسافرین و بازدیدکنندگان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان جهرم اضافه کرد: بخش‌های مختلف جهرم‌شناسی، مردم شناسی، موزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدا، موزه سلامت، مشاهیر، موزه اسناد و متون تاریخی، موزه سنگ، موزه اسناد وزارت کشور و آموزش و پرورش، از ظرفیت‌های این موزه است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۴:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین