شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۶ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

خسارت حدود 242 هزار میلیون ریالی کشاورزی لارستان در بارندگی اخیر

مسئول واحد طرح و برنامه جهاد کشاورزی لارستان گفت: بارشهای اخیر که در روزهای سوم و چهارم فروردین ماه با میانگین ۳۰٫۵  میلیمتر دربخشهای مختلف شهرستان رخ داد , ۲۴۱…

مسئول واحد طرح و برنامه جهاد کشاورزی لارستان گفت: بارشهای اخیر که در روزهای سوم و چهارم فروردین ماه با میانگین ۳۰٫۵  میلیمتر دربخشهای مختلف شهرستان رخ داد , ۲۴۱ هزار و ۳۲۵ میلیون ریال به بخشهای مختلف کشاورزی لارستان خسارت وارد کرد .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی لارستان , علی فلاحت پیشه گفت : این خسارت ها که زراعت های مختلف را تحت تاثیر قرار داد در سطحی بیش از ۱۴ هزار و ۳۸۱ هکتار از زمینهای زراعی و باغات مرکبات را از ۱۰ تا صد درصد متحمل خسارت نمود .

وی اظهار کرد : طی ارزیابی های صورت گرفته بیشترین خسارت به گندم آبی با سطحی معادل دو هزار و ۵۷۰ هکتار به میزان ۵۷ هزار و ۸۲۶ میلیون ریال وارد شد ,مزارع کلزا نیز در سطح ۶۱۶ هکتار و به میزان ۱۰ هزار و ۸۱۹ میلیون ریال شامل خسارت شدند.

به گفته وی سایر زراعت ها که شامل جو آبی , گندم و جو دیم , صیفی و مرکبات می باشد نیز از این بارندگی در امان نمانده  بطوری که ۲۰ هکتار از سطح زیر کشت جو آبی بخش مرکزی دچار خسارت صد درصدی شده است . فلاحت پیشه با اشاره به نقش بیمه محصولات کشاورزی در مواقع بروز خسارت , صندوق بیمه محصولات کشاورزی را تنها نهاد پاسخگو در این گونه مخاطرات دانست و از کشاورزان خواست تا با بیمه نمودن محصولات خود در زمان بروز چنین حوادثی بخشی از زیان خود را جبران کنند .

وی عنوان کرد : در شرایط فعلی با وجود بحران ویروس کرونا و لزوم کاهش تردد , اقداماتی از سوی مدیریت شعب بانک کشاورزی برای ثبت خسارت کشاورزان  به صورت غیر حضوری صورت گرفته است و کشاورزان می توانند بدون مراجعه به شعب بانک کشاورزی از طریق سامانه جامع بیمه کشاورزی خسارت خود را ثبت کنند . به گفته وی : متقاضی پس از ورود به صفحه اصلی سامانه جامع بیمه کشاورزی به آدرس ( cs.sabka.ir ) گزینه ” ورود به عنوان مشتری” را انتخاب و  با درج اطلاعات کد ملی و تاریخ تولد و نام بیمه گذار  وارد سامانه شده  و از طریق انتخاب آیتم ” پرتال مشتریان ” و گزینه ” خسارت های من”  اطلاعات خسارت جدید را ثبت و تایید نمایند.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۸:۰۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین