با توجه به اهمیت فرودگاه بین المللی لارستان به عنوان یکی از معدود فرودگاه های سودده کشور در حوزه عملیات پروازی و با عنایت به لزوم تقویت بیش از پیش…
با توجه به اهمیت فرودگاه بین المللی لارستان به عنوان یکی از معدود فرودگاه های سودده کشور در حوزه عملیات پروازی و با عنایت به لزوم تقویت بیش از پیش این اداره کل فرودگاهی طی سالهای آتی به منظور خدمات رسانی بهتر، استفاده از گزینه های بومی متخصص در کسوت مدیرکلی این فرودگاه مهم کشور به جد احساس می شود.
به گزارش میلاد لارستان فرودگاه بینالمللی آیت الله آیت الهی لارستان با گستره ۳۰۰ هکتاری، در میان فرودگاههای ایران یک استثناء است. در حالی که عمده پروازهای خارجی در کلان شهرهای ایران انجام میشود لیکن فرودگاه لارستان پس از فرودگاه مهرآباد تهران مشهد تبریز شیراز پنجمین فرودگاه پرترافیک در پروازهای خارجی کشور به حساب می آید.
فرودگاه لارستان به جهت آنکه جمع کثیری از مردم این خطه و شهرهای اطراف آن در کشورهای حوزه خلیج فارس مشغول به فعالیتهای بازرگانی و تجاری هستند، به طور مستمر و در تمام طول سال در حال تردد و مسافرت هستند و میتوان به جرأت گفت که مسافرت در این منطقه فصلی نیست.
براساس آمارهای منتشر شده، بیش از ۱۵۰ هزار لارستانی در کشورهای حوزه خلیج فارس ساکن هستند و علاوه بر آن، ترددهای موقتی خانوادههای آنان و همچنین افراد غیرساکن نیز این آمار را به چند برابر افزایش میدهد.
تردد بیش از ۲۱۱ هزار مسافر طی تنها دو سال اخیر و جابجایی بیش از ۵میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم بار در این مدت که رشد ۴۲ درصدی تعداد مسافر و ۱۷ درصدی پروازها را نشان می دهد خود شاهدی بر این مدعا است که فرودگاه لارستان به عنوان یکی از فرودگاه های مهم کشور لااقل در منطقه جنوب شناخته می شود.
اهمیت فرودگاه لارستان به جهت مسافرپذیر بودن بسیار بالاست و همین مهم منجر به آن شده تا نگاه شرکتهای بزرگ هواپیمایی به آن معطوف شود.
در حال حاضر دو شرکت بزرگ و معتبر العربیه و فلای دوبی، پروازهای بینالمللی فرودگاه لارستان در مسیرهای شارجه و دوبی را انجام دهند و به جهت شناختی که از ظرفیت این فرودگاه دارند، به طور مستمر بدنبال افزایش پروازها باشند به طوری که اکنون شاهد هستیم، این شرکتهای مهم بینالمللی به شکل روزانه از فرودگاه لارستان پرواز دارند.
شرکتهای هواپیمایی فلای دبی و العربیه، فقط از چند فرودگاه محدود و آنهم فقط در مراکز استان ایران پرواز برقرار کردهاند اما میبینیم که به فرودگاه لارستان ورود کرده و پرواز برقرار کردهاند.
این شرکتها دارای اعتبار جهانی هستند و به جهت آنکه به دهها فرودگاه کشورهای دنیا پرواز دارند، به شکل ترانزیتی مسافر جابجا میکنند که این مهم منجر به آن شده تا مسافران زیادی از سایر نقاط کشور برای انجام پرواز، فرودگاه لارستان را به عنوان مبدأ سفر خود برگزینند.
جدای از شرکتهای معتبر خارجی، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، از قدیمیترین و معتبرترین شرکتهای ایرانی نیز با برقراری پرواز در مسیرهای قطر، کویت و تهران، اعتبار خاصی به فرودگاه لارستان داده است و از طرفی نشان از اهمیت این فرودگاه در صنعت هوانوردی دارد.
در کنار این موارد، وجود زیرساختهای هوانوردی نظیر دستگاههای پیشرفته، قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای پهنپیکر و کوچک، ترمینال مسافربری جدید و غیره موجب میشود تا بیش از پیش نسبت به توسعه خطوط پروازی از فرودگاه لارستان اهتمام ورزید.
ذکر مقدمه تقریبا طولانی فوق بدان جهت بیان گردید که بنا بر گزارشهای واصله و کسب اطلاع خبرنگار میلاد لارستان، با جابجایی مهندس صولتی مدیر کل فعلی فرودگاه بین المللی لارستان و خدمت ایشان در یکی دیگر از استان های کشور، زمزمه های مختلفی جهت گزینه جایگزین وی به گوش می رسد. ضمن آنکه تلاش های مجدانه و پیگیری این مدیر خدوم را ارج نهاده و برای وی در سمت های آتی آرزوی موفقیت می نماییم؛ به این نکته نیز نیم نگاهی داریم که اگرچه کیفیت کار افراد، پیگیری، عملگرا بودن، دلسوزی و… از جمله فاکتورهای پر اهمیت بوده که میتوانند کارکرد عملیاتی چابک و فعال را در کسوت یک مدیر کل جدید در فرودگاه لارستان به ارمغان آورند، لیکن در کنار تمامی موارد فوق برخی عوامل همچون توجه به نیروهای متخصص بومی نیز می توانند دارای وزنه قابل توجهی باشند.
کسوت مدیر کلی یا سرپرستی مدیرکلی فرودگاه لارستان با این حجم پروازی حتما حضور اشخاصی را می طلبد که در حوزه مدیریتی به اصطلاح استخوان خرد کرده بوده و جرات و جسارت انجام اقدامات بزرگ در فرودگاه لارستان را به نفع مردم منطقه جنوب داشته باشند.
بی شک نیروهای مختصص بومی لارستانی شناخته شده ای در فرودگاه لارستان، فرودگاه های استان فارس و حتی برخی فرودگاه های سایر استان ها می توان نام برد که تجربه های ذی قیمت مدیریتی با خود به همراه داشته و مهمتر از آن فضای فکری و فرهنگی، خلق و خو، نیازها و استعدادها و پتانسیل های منطقه لارستان بزرگ را به خوبی می شناسند. با این اوصاف سخن از گزینه های غیربومی بدون تجربه مدیریتی به منظور تصدی سمت مدیرکلی فرودگاه لارستان، سخنی گزافه خواهد بود.
حال سوال اینجاست که آیا مدیرکل فرودگاه های کشور، استاندار فارس و نماینده مردم اهمیت و حساسیت این فرودگاه مهم را فراموش کرده اند که از توان نیروهای مختصص بومی منطقه خود را بی نصیب می نمایند؟!
میلاد لارستان قویا تاکید می نماید، بازنگری در این خصوص با نگاه شایسته سالاری توسط مسئولین امر در دستور کار قرار گیرد.
ف ۱۱۰
الان پرواز لار تهران لار کم است. تعداد مسافر زیاد ولی پروازها پاسخگو نیست البته این را هم خدمتتان عرض نمایم پرواز لار تهران لار از سه روز در هفته به دو یا یک روز در هفته کاهش پیدا کرده…. پرواز لار مسقط لار و لار ابوظبی لار به دلایل واهی یک شبه لغو شد، که هنوز که هنوز است کسی پاسخگو نیست، بایستی یک نفر نیروی کارآمد، دلسوز، و بومی و دانا ، بر مسند مدیر کلی فرودگاه بنشیند
ببخشید اون فردی که میخواد بیاد میگن رییس فرودگاه فسا هست.اگه ایشون کارآمد و توانمند بودن تا الان فرودگاه فسا رو راه اندازی کرده بود و حداقل یه پرواز در هفته داشت
سرپرست جدید فرودگاه لار امروز شروع به کار کرد از ماست که بر ماست