چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0

در لارستان صنایع تبدیلی بزرگ وجود ندارد

معاون سازمان و رئیس جهاد کشاورزی لارستان با پیشنهاد به سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط با خرما و استفاده از محصول و ضایعات خرما، گفت: در لارستان صنایع تبدیلی…

معاون سازمان و رئیس جهاد کشاورزی لارستان با پیشنهاد به سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط با خرما و استفاده از محصول و ضایعات خرما، گفت: در لارستان صنایع تبدیلی بزرگ وجود ندارد.

محمدجواد مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه سطح زیرکشت نخیلات در لارستان یک هزار و ۳۵۰ هکتار است، اظهار داشت: تولید سالانه محصول خرما در لارستان بیش از ۱۰ هزار تُن است.

وی با برشمردن ارقام خرماهای موجود در لارستان، افزود: در لارستان بیش از ۴۵ رقم خرما مانند؛ هلیله، زاهدی، خاصویی، شاهانی، کبکاب، گنتار، مجول، پیارم، مزافتی و خنیزی شناسایی شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه حدود ۲۵ درصد از خرمای برداشت شده در لارستان به شکل رطب و تازه خوری مصرف می‌شود، تصریح کرد: ۶۰ درصد از خرماها در بسته‌های مختلف در کارتن جهت مصرف در خارج از فصل بسته‌بندی می‌شود.

این مسئول با اذعان به اینکه حدود ۱۵ درصد از خرماهای تولید شده در لارستان در کارگاههای شیره‌پزی به شیره(دوشاب) تبدیل می شود، خاطر نشان کرد: در هر کارگاه فرآوری بین۳ تا ۵ نفر مشغول به کار هستند.

وی عنوان کرد: از محصول خرما، شیره خرما(دوشاب)، حلوا، شکلات و انواع شیرینی با ترکیب انواع مغزها و عسل خرما فرآوری می‌شود.

مظفری با پیشنهاد به سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط با خرما و استفاده از محصول و ضایعات خرما، ادامه داد: در لارستان صنایع تبدیلی بزرگ وجود ندارد.

وی با بیان اینکه خشکسالی باعث کاهش تولید و سطح زیرکشت نخیلات می‌شود، یادآور شد: گسترش بیماری و طغیان آفات و عارضه فیزولوژیک موجود کاهش عمر درختان نخل می‌شود‌.

رئیس جهاد کشاورزی لارستان اضافه کرد: با توجه به خشکسالی و کاهش کیفیت و کمیت آب و خاک راهی بجز توسعه خرما در لارستان وجود ندارد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۱ب٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

1 Responses to “در لارستان صنایع تبدیلی بزرگ وجود ندارد”

  1. ناشناس گفت:

    در لارستان صنايع تبديلي كوچك هم وجود ندارد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین