چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

تهیه طرح تفصیلی شهرستان گراش مجدد کلید خورد

تهیه طرح تفصیلی شهرستان گراش مجدد کلید خورد . به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان ، سلمان مهرابی مدیریت معماری و…

تهیه طرح تفصیلی شهرستان گراش مجدد کلید خورد . به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان ، سلمان مهرابی مدیریت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان از تلاش برای تصویب طرح تفصیلی شهر گراش تا پایان سال ٩٩ در شورای عالی معماری و شهرسازی خبر داده و  اظهار داشت: با توجه به ضرورت تعیین تکلیف طرح مذکور و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، شهرداری، دولت و بیت المال (به دلیل هزینه قابل توجهی که طبق قرارداد از طرف شهرداری به مشاور پرداخت گردیده بود) پس از تغییر و تحولات صورت پذیرفته در مدیریت شهری شهر گراش، جلسه ای با حضور تمامی اعضا در محل اداره کل راه و شهرسازی لارستان تشکیل گردید.

 وی افزود : نظر به اتمام افق طرح جامع در سال ١٤٠٠ و با توجه به این موضوع که در تهیه طرح تفصیلی رعایت اساس طرح جامع ضروری است، در تلاشیم با اخذ مجوز از دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران افق طرح تفصیلی را تا سال ١٤١٠ در نظر گرفته و به تصویب برسانیم که از این رهگذر برخی از موارد از جمله پیش بینی و تحولات و افزايش جمعیت، افزایش تراکم و محدوده و … را اصلاح و در طرح بگنجانیم، هرچند این تغییرات در قالب مغایرت اساسی می بایست به تصویب شورای عالی برسد . بر همین اساس پیش بینی می شود طرح تفصیلی شهر گراش تا پایان سال ٩٩ به تصویب مراجع ذیربط رسیده و ابلاغ گردد.

مهرابی با بیان اینکه  بر اساس طرح جامع مصوب ؛ محدوده شهر گراش ١٥٦٥ هکتار و حریم آن ٥٣٨٥ هکتار است ، افزود : سرشماری رسمی سال ٩٥ جمعیت گراش ٣٤٤٦٩ نفر بوده و طرح جامع برای سال ١٤٠٠ جمعیت شهر گراش را ٣٩٩٧٨ نفر پیش بینی نموده است  وی با اشاره به اینکه چندین جلسه کمیته فنی جهت بررسی مطالعات انجام شده توسط مشاور در ارتباط با وضع موجود در سال ٩٥ و ٩٦ به میزبانی اداره کل برگزار گردیده بود ، ادامه داد : پس از این تاریخ به دلیل رویکرد خاص شورای شهر، تهیه طرح و جلسات بررسی طرح بیش از دو سال و نیم به تعویق افتاد.

 مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان خاطر نشان کرد: طرح تفصیلی در واقع تلاشی است برای ساماندهی مفصل برنامه ها و اقدامات در تمامی نقاط شهری به گونه ای که مشکلات مدیریت شهری در اجرا را به حداقل ممکن کاهش دهد و هدف عالی این طرح ارتقا کیفیت محیط زندگی شهروندان و رفع حداکثری کمبودهاست به همین دلیل این طرح عملاً بخشی از طرح جامع محسوب می شود و جدا از آن نیست و تنها تفاوت این دو در میزان پرداختن به جزئیات است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۸:۴۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین