چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

جنگل گردی 40 نفر از لارستانی ها در استان گیلان

برنامه تفریحی ورزشی جنگل گردی توسط گروه كوهنوردي آمادگی جسمانی لارستان در استان گیلان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از گروه كوهنوردي امادگي جسماني لارستان اين برنامه…

به گزارش میلاد لارستان به نقل از گروه كوهنوردي امادگي جسماني لارستان اين برنامه به سرپرستی محسن وفادار و مسئول فني فروغ شجاع زاده به همراه ۴۰ نفر از اعضای شرکت کننده راهی استان گیلان شدند.

ساعت ۱ روز یکشنبه ۱۲ خردادماه حرکت به سمت استان گیلان و بعد از ۲۷ ساعت و طی کردن مسیر بعداز ظهر  روز دوشنبه ۱۳ خرداد ماه به استان گیلان و به شهر ماسال رسیدیم. با کمک راهنمای محلی با نیسان و ماشین سواری از طریق جاده زیبای گیلوان به روستای ییلاقی »اولسبلنگاه» رسیدیم.

اولسبلنگاه در ۲۵  کیلومتری جنوب ماسال و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. این روستای بهشتی با چشم انداز سرسبز آن در کنار خانه های چوبی و مردمانی که سنت های قدیمی شان را هنوز هم باور دارند و حفظ کرده اند و اسب های وحشی اش، هر لحظه قلب انسان را به بیرون می کشد. اولسبلنگاه در زبان تالشی به معنای (درختی که بر ارتفاعات می روید) است . لوکس ترین هتل اولسبلنگاه ماسال هتل فردین معصومی کشتی گیر معروف ماسال است.

پس از رسیدن به مقصدمورد نظر و برپایی چادرها شب را در آنجا گذراندیم و صبح روز سه شنبه را با کوهپیمایی به ارتفاعت ییلاقی آغاز کردیم. پس از بازگشت بعد از صرف صبحانه و دورهمی تغییر مکان داده و راهی خطبه سرا شدیم. این روستا در نزدیکی لیسار شهرستان طوالش و ۲۵ کیلومتری شهرستان هشتپر واقع شده است. این روستا به تناسب نزدیکی به کوه و دریا یکی از جاذبه های گردشگری گمنام ایران و استان گیلان می باشد. همین گم نامی باعث بکر ماندن طبیعت این روستا در سالهای اخیر شده است.

یکی از مهمترین جاذبه های این روستا آبشار ریوو می باشد که مقصد دوم ما برای دیدن از طبیعت زیبا بود .با هماهنگی های از قبل انجام شده با نیسان خود را به روستای بنون رسانده و شب را در آنجا گذراندیم و صبح روز چهار شنبه بعد از حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی نیمه سبک در دل جنگل به آبشار بسیار زیبای ریوو رسیدیم. این آبشار در منتهی الیه روستای بنون قرار دارد و از یک چشمه طبیعی نشات میگیرد .

بعد از ظهر همان روز هم از چشمه آب معدنی پر ابی بنام چایه هونی، چشمه ای که به رودخانه می ریزد دیدن کردیم و شب را در همان روستای بنون ماندیم و صبح روز پنج شنبه راهی جنگل زیبای گیسوم شدیم. این روستا از توابع شهرستان طوالش در استان گیلان می باشد. این ساحل زیبا به واسطه یک راه آسفالته که از میان انبوهی از درختان عبور کرده و به ساحل دریای خزر متصل می شود. پس از گشتی در ساحل و قایق سواری گیلان را با تمام زیبایی هاو کوله باری از خاطرات خوب درکنار دوستان به مقصد لار ترک کردیم .

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۶:۳۴ب.ظ

• دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.