جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

کشف بیش از 2 تن مواد مخدر در 8 ماه در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان مجموع کشفیات مواد مخدر طی ۸ ماه نخست سال جاری را ۲ تن و ۳۱۱ کیلو و ۸۴ گرم اعلام کرد. به گزارش میلاد لارستان سرهنگ داوود…

فرمانده انتظامی لارستان مجموع کشفیات مواد مخدر طی ۸ ماه نخست سال جاری را ۲ تن و ۳۱۱ کیلو و ۸۴ گرم اعلام کرد.

به گزارش میلاد لارستان سرهنگ داوود امجدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در لارستان با بیان اینکه در بحث مقابله با مواد مخدر که یکی از وظایف مهم نیروی انتظامی است و افتخار نیروی انتظامی در سطح کشور هم این است که در سطح دنیا پرچمدار مبارزه با مواد مخدر ناجا است، اظهار داشت: نیروی انتظامی با تقدیم بیش از ۵ هزار شهید و بیش از ۲۳ هزار جانباز و مجروح فقط در راه مبارزه با مواد مخدر یکی از موفق ترین و کارآمدترین پلیس های دنیا است.

وی با بیان اینکه از اول فروردین ماه سال ۹۸ تا ۱۱ آبان ماه جاری ۲ تُن و ۱۷۴ کیلو و ۱۳ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در لارستان کشف شده است، افزود: ۱۰۶ کیلو و ۸۴۰ گرم حشیش، ۹ کیلو و ۶۵۱ گرم شیشه، ‌هروئین  ۷ کیلو ۲۴۵ گرم، مورفین ۲ کیلو و ۹۳۰ گرم، گراس ۲ کیلو ۱۰۱ گرم، شیره ۳۱۴ گرم، سوخته ۲ کیلو ۱۰۸ گرم کشف شده است.

فرمانده انتظامی لارستان مجموع کشفیات مواد مخدر طی ۸ ماه نخست سال جاری را ۲ تن و ۳۱۱ کیلو و ۸۴ گرم اعلام کرد و ادامه داد: علاوه بر آن انواع ۳ هزار و ۶۸۳ عدد قرص های روانگردان و اعتیاد آور از خرده‌فروشان جمع شده است‌.

این مسوول با اشاره به کشف ۲ لیتر و ۹۷۰ سی‌سی شربت متادون و همچنین ۷۰ بوته شاهدانه که در منطقه کاشت شده بود، تصریح کرد: ۷ قبضه اسلحه جنگی و شکاری از قاچاقچیان مواد مخدر کشف شده است.

امجدی از دستگیری ۳۵ نفر قاچاقچی مواد مخدر در این مدت خبر داد و یادآور شد: طی ۸ ماه اخیر ۲۲ نفر حمل کننده، ۱۱۰ نفر نگهدارنده، ۴۴ خرده‌فروش، ۲۷ نفر توزیع‌کننده و در مجموع ۲۴۵ نفر‌ افراد مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده اند.

وی به توقیف ۵۳ دستگاه خودرو، ۸ دستگاه موتورسیکلت، ترازوی توزیع ۳۱ عدد، پایپ شیشه ای ۱۷ عدد و حقه وافور ۴۷ عدد اشاره کرد و افزود: پرونده هایی که در سطح دادگستری لار تشکیل شده ۱۹۵ فقره بوده است و علاوه بر آن در بیرم و جویم که دادگاه جدا دارند، پرونده هایی داشته ایم.

امجدی همچنین از اجرای ۵۴ مورد طرح پاکسازی نقاط آلوده در سطح بخش‌های اوز، بیرم، جویم، بنارویه، بخش مرکزی و صحرای باغ خبر داد و گفت: در بخش اوز شخصی بود که حدود ۲۰ سال اقدام به فروش مواد مخدر صنعتی می‌کرد، بارها و بارها از طرق مختلف از چنگ قانون فرار کرده بود که نهایتا با یک کیلو شیشه دستگیر شد که این اقدام مورد تقدیر مردم قرار گرفت.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه محورهای مواصلاتی کاملا تحت کنترل است و پاسگاه هرمود عباسی ایستگاه بازرسی ورودی از سمت هرمزگان است، عنوان کرد: اگر موردی از آنجا عبور کند در ایستگاه بعدی که پاسگاه چهار برکه است به دام می افتد.

سرهنگ امجدی با اشاره به اینکه تقریباً ۴۰ درصد کشفیات مواد ما در این دو ایستگاه بوده است، یادآور شد: ۶۰ درصد دیگر مواد مخدر کشف شده با تلاش نیروهای پلیس مواد مخدر با کمترین امکانات بوده است.

وی با تاکید بر اینکه محور لار-بندرعباس برای تردد مواد مخدر قرمز محسوب می شود و به سادگی نمی توان مثل سنوات گذشته مواد عبود داد، تصریح کرد: از طرفی تمام این مواد که کشف شده همه پرونده دارند و مواد فروش و قاچاقچیان دستگیر شده اند و ما چیزی بلاصاحب نداریم.

خبرنگار؛ سحر طاهری

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۳:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین