شریان اقتصادی هر جامعهای مسیرهای مواصلاتی آن به مراکز اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن جامعه است. علیرغم تصویب ردیف بودجه در سال ۱۳۸۹ جهت اتصال راه ریلی لار به ایستگاه…
شریان اقتصادی هر جامعهای مسیرهای مواصلاتی آن به مراکز اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن جامعه است.
علیرغم تصویب ردیف بودجه در سال ۱۳۸۹ جهت اتصال راه ریلی لار به ایستگاه زاهد محمود که منجر به اتصال راه لار به بندرعباس و سایر نقاط کشور میشود با عنوان طرح “احداث راه آهن گل گهر – نيريز – استهبان – فسا – شيراز و آنتني داراب و داراب- زادمحمود، لار” با شماره طبقه بندی ۱۳۰۳۰۱۵۰۳۰ در بودجه ۱۴۰۰، اما متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی جز مطالعه در خصوص محور لار-زاهدمحمود انجامنشده است.
از سوی دیگر شنیدهها حاکی است که مسیرهای دیگر این ردیف پروژه بخشی از عملیات اجرایی را آغاز نموده اند. با عنایت به اینکه مسیر دیگر اتصال ریلی “شیراز –جهرم- لار- بندرعباس” که در قانون بودجه ۱۴۰۰ با شماره طبقه بندی ۱۳۰۳۰۱۵۰۴۵ که دو استان فارس و هرمزگان را به همدیگر متصل می کند به دلیل وجود قید “مشارکت” احتمالا نیازمند حضور سرمایه گذار بخش خصوصی (یا خصولتی) به منظور حضور دولت (شرکت مادر تخصصي ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور) می باشد؛ لذا تحقق این مسیر دوم با ابهاماتی همراه خواهد بود.
لذا ضرورت دارد نماینده مردم در مجلس، ائمه جمعه ، شورای ۴ شهر و شهرستان ، فرمانداران و دلسوزان منطقه برای تسریع در مسیر آنتنی اولیه (لار-زاهدمحمود) و اتصال به خط سراسری گام بردارند و تا لااقل عملیات اجرایی این زیرساخت حیاتی شکل “آغازشدن” به خود بگیرد و در کنار این موضوع سرمایه گذاران جهت مسیر دوم مشارکتی را نیز با توجیه اقتصادی امکان ترانزیت کالا از این مسیر با خود همراه سازند
سردبیر
آفرین بر جناب مویدی این گونه مطالبه گری به درد مردم. لارستان میخورد ولی متاسفانه عدهای متعصب فقط مسأله. استان شدن لار را مطرح میکنند که در شرایط فعلی. شدنی. نیست و منطقه را معطل میکند باید به کارهای اساسی بپردازیم
خدا کند گوش شنوا ی که بتواند کار کند وجود داشته باشد و کسی از روی غرض مانع انجام آن نشود