پنج شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

افزایش ۳۰ درصدی ایاب ‌و ذهاب، خطرات را دوچندان خواهد کرد

  راه ارتباطی بندرعباس-لار- جهرم -شیراز به‌خاطر عدم وجود گردنه و هموار بودن دشت‌ها و مسافت کمتر نسبت ‌به راه‌های دیگر، برای رانندگان بهترین مسیر است. به‌همین خاطر رانندگان ماشین‌های…

 

راه ارتباطی بندرعباس-لار- جهرم -شیراز به‌خاطر عدم وجود گردنه و هموار بودن دشت‌ها و مسافت کمتر نسبت ‌به راه‌های دیگر، برای رانندگان بهترین مسیر است. به‌همین خاطر رانندگان ماشین‌های سنگین به‌ویژه تریلی‌ها و تانکرهای سوخت‌رسان، ایاب‌وذهاب خویش را از جاده فوق‌الذکر به انجام می‌رسانند و طبعا خطرات سنگینی را برای خود و رانندگان ماشین‌های سبک به بار می‌آورند.

طوری که هر از چند صباحی خانواده‌ها را متلاشی و داغ‌دار نموده و مسیری که باید وسیله آرامش جامعه باشد، منجر به از هم پاشیدگی جامعه می‌شود.

 آمارها در شش‌ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت‌به سال‌های گذشته، تردد ماشین‌ها در جاده یادشده افزایش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد که اگر به ‌همین منوال پیش رود خطر مرگ‌ومیرها و مصدومیت‌ها دوچندان خواهد شد.

 طبعاً تراکم ماشین‌های سنگین، خطرات را افزایش داده و مرگ‌ومیرها را مضاعف می‌نماید.

 تلاش وزارت راه از جهت وضعیت اقتصادی حالتی است که تکافوی این مهم نمی‌دهد. از سوی دیگر بیش‌از ۴۰ درصد ماشین‌های سنگین که از این جاده در حال عبورومرور هستند، تانکرهای سوخت است که مواد سوختی را از هرمزگان به فارس یا بالعکس انتقال می‌دهند و طبیعی است که خطرات جاده‌ای ناشی از برخورد ماشین‌های سنگین با ماشین‌های سواری است که منجر به تصادفات و کشته شدن یا مجروح شدن سرنشینان ماشین‌های سبک می‌شود.

 شایسته‌است نماینده محترم و سایر مسئولین، با وزارت نفت رایزنی نمایند و لااقل نیمی از هزینه تامین دوبانده نمودن جاده را از وزارت نفت دریافت کنند، زیرا سزاوار  نیست آش را کسانی بخورند و دیگران دهانشان بسوزد.

 جاده تحت اختیار ماشین‌های سنگین باشد و دیگران برای رسیدن به مقصد از مبدأ بلرزد، که آیا سالم می‌رسند یا استخوان‌هایشان را تحویل خانواده‌هایشان می‌دهند.

سخن درست بگویم نمی توانم دید / که می خورند حریفان و من نظاره کنم

 به‌طور قطع وزیر محترم نفت، وقتی حقیقت برایشان روشن شود، از مساعدت در رفع این معضل دریغ نخواهند کرد./-

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۰۴ق٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

1 Responses to “افزایش ۳۰ درصدی ایاب ‌و ذهاب، خطرات را دوچندان خواهد کرد”

  1. لارستان مهد تمدن ها گفت:

    سواره غم پیاده ندارد و پیاده غم سواره . خدا کند برای خودشان اتفاق بیفتد تا شاید بفهمند نه اینکه ….

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین