شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

لزوم جدیت بیشتر جهت تاسیس مدارس اتباع در لارستان؛ نماینده مردم و مسئولین شهری از کمیساریای عالی پناهندگان پیگیری نمایند

راه اندازی مدارس اتباع در لارستان نیازمند پیگیری جدی از  کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می باشد. به گزارش خبرنگار میلاد لارستان در فروردین ۱۴۰۱ مهدی اسماعیلی مدیر وقت آموزش…

راه اندازی مدارس اتباع در لارستان نیازمند پیگیری جدی از  کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می باشد. به گزارش خبرنگار میلاد لارستان در فروردین ۱۴۰۱ مهدی اسماعیلی مدیر وقت آموزش و پرورش لارستان در مراسم تودیع خود طی سخنانی اظهار داشت: حدود ۴ هزار دانش آموز اتباع در لارستان حضور داشته و بصورت غیرمتراکم در مدارس تحصیل می کنند و سعی کرده ایم در مناطقی که اتباع بصورت حداکثری حضور دارند دانش آموزان اتباع را به سمت یک مدرسه سوق دهیم.

معاون وقت مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه زمانی می توانیم دانش آموز اتباع را ثبت نام کنیم که آنها کارت هویتی داشته و ثبت شده باشند در آن زمان اظهار داشته بود: بنا به قوانین ما اجازه جداسازی دانش آموزان افاغنه از دیگر دانش آموزان را نداریم.

اسماعیلی  با اذعان به اینکه طی یک درخواست به استانداری فارس و اداره کل آموزش‌وپرورش فارس درخواست تاسیس مدرسه اتباع در لارستان را داشته ایم که اگر مجوز صادر شود سازمان ملل مدرسه ای ویژه این افراد در منطقه خواهد ساخت، خاطر نشان کرده بود: دو موقعیت شهری را برای این مهم معرفی کرده‌ایم که یکی از آنها مورد توسط داره کل و‌ اداره نوسازی فارس مورد موافقت قرار گرفته و در حال حاضر درخواست به وزارت آموزش و پرورش ارسال شده تا نظر نهایی توسط وزارت آموزش و پرورش داده شود.

بر همین اساس خبرنگار میلاد لارستان، پیگیری آخرین وضعیت موضوع راه اندازی مدارس اتباع را از اخوان مدیر آموزش و پرورش لارستان جویا شد. وی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به تغییر سیاست‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور در سال جاری ، حداکثر مجاز به پذیرش ۱۰ درصد ظرفیت هر کلاس و مدرسه توسط اتباع مجاز بوده ایم و این مهم در همه کلاسها و مدارس شهرستان رعایت شده است.

اخوان موضوع احداث مدرسه توسط کمیساریا را نیز با همکاری نماینده در حال پیگیری عنوان نموده و افزود: در هر صورت برابر سیاستهای اخیر ابلاغی ، پذیرش دانش‌آموز از میان اتباع مجاز در این مدارس نیز حداکثر ۱۰ درصد خواهد بود و احداث چنین مدارسی به معنای مجوز ثبت‌نام حداکثری دانش‌آموزان از میان اتباع مجاز نیست.

یادآور می شود بنا بر جدیدترین آمار موجود خانمحمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سخنانی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۱ مدرسه طی ۱۰ سال اخیر توسط توسط کمیساریای عالی پناهندگان در ایران ساخته شده است اظهار داشته: در کشور حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع داریم که عمدتا از ظرفیت مدارس خود پوشش می‌دهیم.  ۲۲ مدرسه هم در حال اجراست و ۶ پروژه در محل‌های چالشی پیشنهادات که در حال بررسی است. وی بیان داشته که کمیساریای عالی برای کمک به ما باید ظرفیت ساخت مدارس را به سالانه ۵۰ مدرسه افزایش دهد.

به گزارش میلاد لارستان با توجه به تعدد اتباع افغانستانی در منطقه می بایست ایجاد چنین مدارسی از سوی نماینده مردم و مسئولین شهری به صورت جدی تر از کمیساری سازمان ملل در ایران دنبال شود. با توجه به حضور دکتر بروجردی نماینده مردم در کمیسیون امنیت ملی و سبقه ارتباطی با ارگان های بین المللی نظیر کمیساری سازمان ملل، این موضوع می تواند مراحل خود را با سرعت بیشتری طی نماید. لذا لازم است این مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۰ق٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین