شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴ ساعت ۳:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 10

اداره‌ای در لار که اتاق‌هایش در ندارد

ارسالی مخاطبان:  به بهانه هفته بیمه سلامت، نگاهی می اندازیم به عملکرد اداره بیمه سلامت لارستان از دیدگاهی متفاوت و نوشته زیر را تقدیم می کنم به همه خدمتگزارن بی…

ارسالی مخاطبان:

 به بهانه هفته بیمه سلامت، نگاهی می اندازیم به عملکرد اداره بیمه سلامت لارستان از دیدگاهی متفاوت و نوشته زیر را تقدیم می کنم به همه خدمتگزارن بی منتی که انوار خدمتشان جاودانه در دل ها می ماند و خاموش نمی شود.

در روزگاری که بسیاری از ادارات همچنان در چارچوب های سنتی و فاصله گذار خود باقی مانده اند و در شهری که مردمانش به احترام و مهربانی شهره اند، مشاهده الگوهای متفاوت اداری امیدبخش است.

اداره بیمه سلامت لارستان با نمایی زیبا و سالنی نسبتا بزرگ، اتاق هایی دارد بی در؛ اما سرشار از احترام، خدمت و مهر کارکنان خدمتگزارش. گویی نبود در، نمادی است از نبود فاصله میان مردم و خدمتگزارانشان. نمادی از اعتماد، شفافیت و پا سخگویی.

اینجا دیوارها برای حفاظت از کارمندان بنا نشده اند، بلکه برای آسایش مردم ایستاده اند. شاید عجیب به نظر برسد که تنها حذف یک در از اتاق، بتواند تا این اندازه تفاوت ایجاد کند؛ اما حقیقت این است که این تصمیم ریشه در یک باور دارد. مردم از آن سوی میز، بخشی از خانواده سازمان بیمه سلامت محسوب می شوند.

نه مسئولی منتظر تعظیم می ماند و نه کارشناسی دور از دسترس. این تکریم ارباب رجوع، صرفا یک شعار نیست واقعیتی ملموس در رفتار و ساختار سازمانی است. هر سلامی با لبخند پاسخ داده می شود و هر درخواست با دقت و سرعت پیگیری می شود. اگر ادارات دولتی برای خدمت به مردم شکل گرفته اند، پس بایستی مردم در راس امور باشند.

اینجا اداره بیمه سلامت لارستان است. سرزمین کوچکی از امید، جایی که هیچ فاصله ای دل ها را از هم دور نمی کند. در اینجا مجبور نیستی در بزنی تا اجازه ورود بگیری. می توانی با قدم هایی آرام و اطمینان بخش وارد اتاقی شوی که همیشه باز است و کارکنانش با لبخند و دقت آماده گوش دادن به درد و نیاز تو هستند.

نبودن درها فقط یک تصمیم ساده نیست و یک پیام روشن دارد در اینجا مردم مهمان نیستند و صاحبخانه اند.

امید است الگوی این اداره به عنوان الگویی فراگیر در سایر ادارات و موسسات خدمتگزار و برداشتن درهای فاصله بین مردم و خدمتگزارانشان نمادی از یک همبستگی و به معنای واقعی مدیریت مردمی را به تصویر بکشد.

برای خدمتگزاری واقعی کافی است دل ها را باز نگه داریم در‌ها خود به خود کنار خواهند رفت.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۹ آبان ۱۴۰۴ ساعت ۱۱:۰۴ق٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “اداره‌ای در لار که اتاق‌هایش در ندارد”

  1. ناشناس گفت:

    باسلام .اميدوارم فقط شعار نباشد و عوامفريبي نكنند

  2. ناشناس گفت:

    چقدر غلط املایی داره این متن. نه نویسنده و نه ادمین سایت کوچکترین نگاهی به متن نداشته اند.

  3. بهروز گفت:

    متن بسیار زیبایی است بدون غلط املایی و کاملا با احساس واقعی نوشته شده است.
    خواننده محترمی که از این متن زیبا غلط املایی گرفته است احتمالا دقت کافی به کلمات و جملات نداشته اند.
    پیشنهاد می کنم مجددا متن را با چشمانی باز و قلبی روشن و بی کینه مطالعه بفرمایند.

  4. بهروز گفت:

    متن بسیار زیبایی است و کاملا با احساس واقعی و بدون غلط املایی نوشته شده است.
    متاسفانه خواننده محترمی که این متن را دارای غلط املایی دانسته اند ظاهرا دقت کافی به روی جملات و کلمات نداشته اند.
    پیشنهاد می کنم مجددا با دقت زیاد این متن را مطالعه بفرمایند.
    با چشمانی روشن و قلبی بی کینه.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین