پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۱ق.ظ
::آخرین مطلب 44 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

از آخرین اخبار گازرسانی به جویم، بنارویه و کارخانه سیمان تا بخشودگی گازبها در لارستان

رئیس اداره گاز لارستان آخرین جزئیات گازرسانی به بخش‌های جویم، بنارویه و کارخانه سیمان و همچنین میزان و نحوه بخشودگی مشترکان گاز خانگی را تشریح کرد. محمدحسین اعتمادپور در گفت‌وگو…

رئیس اداره گاز لارستان آخرین جزئیات گازرسانی به بخش‌های جویم، بنارویه و کارخانه سیمان و همچنین میزان و نحوه بخشودگی مشترکان گاز خانگی را تشریح کرد.

محمدحسین اعتمادپور در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه در لارستان نزدیک به ۲۷ هزار مشترک گاز خانگی، ۸۰۰ مصر‌ف‌کننده عمومی و ۹۰ مشترک گاز صنعتی وجود دارد، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح بخشودگی گازبهای مشترکان خانگی کم‌مصرف که در فصل سرد سال گذشته به اجرا درآمد، در شهر لار، در دی‌ماه تعداد ۲ هزار و ۶۳۵ مشترک شامل این طرح شدند و در مجموع ۲۱ میلیون و ۳۳۰ هزار  ریال از طرح بخشودگی استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ نیز یک هزار و ۷۲۵ مشترک خانگی شهر لار توانستند ۱۷ میلیون و ۸۷۲ هزار ریال بخشودگی طرح خوش‌مصرفی را به خود اختصاص دهند، افزود: در اسفندماه سال ۹۹ نیز یک هزار و ۴۸۱ مشترک با مبلغ ۳۳ میلیون و ۳۰۴ هزار ریال شامل طرح بخشودگی شدند.

رئیس اداره گاز لارستان با بیان اینکه طرح بخشودگی گازبها با هدف تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف بهینه گاز و همچنین تغییر رفتار مشترکان پرمصرف و کنترل مصرف ترغیب شودند، به اجرا درآمد، تصریح کرد: طرح بخشودگی بین ۱۰ تا ۱۰۰  درصد گازبها در سه ماهه آخر سال ۱۳۹۹ همزمان با سراسر ایران در لارستان نیز اجرا شد که در مجموع در شهرهای لار، خور و لطیفی ۹۲ میلیون ریال تخفیف دریافت کردند.

این مسئول با بیان اینکه میزان استفاده مشترکان گاز استان فارس در  طرح بخشودگی را در مجموع ۴۰ میلیارد ریال بوده که در قبوض گاز مشترکین کم‌مصرف استان فارس اعمال شده  خاطر نشان کرد: مشترکان پرمصرف می‌توانند با تغییر الگوی مصرف خود در ایام سرد سال از این نوع تخفیفات بهره ببرند.

اعتمادپور با اذعان به اینکه این نوع بخشودگی شامل گازبهای مشترکین و هزینه بهای مرتبط به آن است و شامل مالیات، ارزش افزوده، عوارض گازرسانی و غیره می‌شود، ادامه داد: افرادی که از این طرح بهره برده‌اند، می‌بایست هزینه بیمه حوادث ناشی از مصرف گاز که در مناطق شهری ۲۰۰ تومان و در نقاط روستایی ۱۰۰ تومان است را بپردازند.

وی با اشاره به اینکه کار گازرسانی و خط انتقال آن به بخش‌های جویم و بنارویه زیرنظر شرکت مهندسی توسعه تهران در حال انجام است اما بنا به پیگیری‌های انجام شده، ۹۵ درصد مجموع پیمان شامل اجرای خط، ایجاد ایستگاه‌ و تجهیزات، اجرا شده است، عنوان کرد: کار گازرسانی به شهر جویم به اضافه چند روستای حومه آن نظیر فرشته‌جان و منصورآباد و غیره به اتمام رسیده است و اکنون در مرحله تست شبکه قرار دارد و انتظار می‌رود تا یک ماه و نیم آینده کار تست به اتمام برسد.

رئیس اداره گاز لارستان با بیان اینکه برای بهره‌برداری از این طرح منتظر خط انتقال هستیم تا بتوان خطوط شبکه اجرا شده را به خط سراسر متصل کرد، یادآور شد: تا زمانی که شبکه گازدار نشود امکان نصب علمک وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به شهر بنارویه و روستاهای آن و همچنین ۹ روستای شهرستان اوز که در فاز دوم طرح پیش‌بینی شده، کار ایجاد شبکه داخلی تمام روستاها و شهرها به اتمام رسیده و فقط مرحله ایجاد خط تغذیه بین شهری و روستایی و همچنین ایجاد ایستگاه‌ها باقی مانده است، تصریح کرد: پیمانکار مربوط به اجرای این طرح‌ها در حال خرید وسایل لوله و اتصالات است و طبق رایزنی‌های صورت گرفته، تا پایان اردیبهشت‌ماه کار خریدها انجام و از اوایل خردادماه کار اجرای پروژه‌های اشاره شده، آغاز خواهد شد.

اعتمادپور از گازرسانی به روستاهای کاریان، بلغان و غیره در قالب فاز سوم خبر داد و گفت: بودجه تأمین شده، طراحی‌ها انجام و پیگیری‌ها درخصوص انتخاب پیمانکار در حال انجام است.

رئیس اداره گاز لارستان درباره گازرسانی به کارخانه سیمان نیز گفت: تا پایان خردادماه کار شبکه‌گذاری به اتمام خواهد رسید و پس از آن تست‌های لازم شروع می‌شود و در ادامه نیز کار ایجاد ایستگاه‌ها پیگیری خواهد شد که با این اوصاف انتظار می‌رود تا شهریورماه جاری بتوان از این پروژه بهره‌برداری کرد و با توجه به آنکه مسئول اجرای طرح شرکت مهندسی توسعه تهران است، نمی‌توان زمان دقیقی برای بهره‌برداری نهایی اعلام کرد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۵:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین