یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 40 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

حفاظت از اراضی به عهده بخش غیر دولتی قرار داده می شود

تشخیص نوع زمین موجب تثبیت مالکیت و یا سلب مالکیتهای عمومی و خصوصی می شود. به گزارش میلادلارستان و به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی…

تشخیص نوع زمین موجب تثبیت مالکیت و یا سلب مالکیتهای عمومی و خصوصی می شود. به گزارش میلادلارستان و به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه و

شهر سازی لارستان، محمد رضا باقری فرد، مدیر کل با بیان این مطلب ادامه داد: تشخیص نوع زمین حائز اهمیت فراوان می باشد و موضوع تشخیص زمینهای موات ، بایر یا دایر، یکی از نیاز های اصلی جامعه ما و بخصوص اساسی ترین مسأله وزارت راه و شهر سازی است.

 وی افزود: وزارت متبوع ادارات کل را موظف نموده که با حداکثر توانمندی نسبت به حفظ و حراست از اراضی حوزه های استحفاظی خو د با تعامل با دستگاههای ذیربط اقدام نماید . مدیر کل راه و شهر سازی لارستان با بیان اینکه امروزه عدم آشنایی با ضوابط و معیارهای قانونی و تشخیص نوع زمین باعث گردیده تا بخش عظیمی از دعاوی را که توسط نمایندگان دولت در محاکم و یا مراجع ذیربط طرح می نمایند به خود اختصاص دهد عنوان داشت: راهبرد این اداره کل ،توسعه نقش هدایت گری و تسهیل گری حفاظت از اراضی توسط بخش خصوصی است ، با توجه به ادغام سازمان مسکن و شهر سازی با راه و ترابری و عدم وجود ساختار سازمانی اداره کل مسکن و شهرسازی در لارستان تاقبل از ادغام و با توجه به اینکه لارستان پهناور ترین شهرستا ن استان فارس به شمار میرود به تبع آن اراضی ملی با پلاک و فاقد پلاک بسیاری را داراست.

اين اداره کل بسترسازي لازم نيز براي حضوربخش خصوصی را مهیا نموده است که با اجرای توانمند سازی این بخش کنترل و نظارت این دستگاه در حفظ و حراست از منابع ملی گسترش یابد .

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه 24 ژانویه 2016 ساعت 8:01ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین