معاون مدیرکل و رئیس آموزشوپرورش لارستان با بیان اینکه حدود ۴ هزار دانش آموز اتباع در لارستان داریم که بصورت غیرمتراکم در مدارس حضور دارند، گفت: طی یک درخواست به…
معاون مدیرکل و رئیس آموزشوپرورش لارستان با بیان اینکه حدود ۴ هزار دانش آموز اتباع در لارستان داریم که بصورت غیرمتراکم در مدارس حضور دارند، گفت: طی یک درخواست به استانداری فارس و اداره کل آموزشوپرورش فارس درخواست تاسیس مدرسه اتباع در لارستان را داشته ایم که اگر مجوز صادر شود سازمان ملل مدرسه ای ویژه این افراد در منطقه خواهد ساخت.
به گزارش میلاد لارستان، مهدی اسماعیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در زمان بیماری کرونا خوشبختانه با فداکاری معلمین می توان گفت بر اساس گزارشات هیچ دانش آموزی مخصوصا در مقطع دبستان از تحصیل بازنمانده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان لارستان بالغ بر ۲۶ هزار نفر بوده است اما تعداد افرادی که ترک تحصیل کرده اند خصوصا در مقطع متوسطه آنچنان نبوده که نشان از تلاش نیروهای آموزش و پرورش دارد.
وی با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا تیمی تشکیل شد که تمام امورات را رصد میکرد و توانستیم با کمک آموزش و پرورش و خیرین برخی دانش آموزان که ترک تحصیل نموده بودند به تحصیل بازگردانده شوند، افزود: در بحث آموزش مجازی ما شاهد افت تحصیلی دانش آموزان و افت روحی آنها بوده ایم تا اینکه مسئولین کشوری تصمیم بر بازگشایی مدارس گرفتند.
حضور ۹۵ درصدی دانشآموزان در مدارس
این مسئول با اذعان به اینکه بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین آغاز شد و در هفته اول شاهد حضور ۶۵ درصدی دانش آموزان بودیم، تصریح کرد: با اینکه در شهرستان های اطراف می توان گفت صد در صد دانش آموزان در کلاس درس حاضر شدند با برگزاری جلسات و سلسله نشست های تخصصی که بین مدیران و مسئولین با خانواده ها و توجیه آنها و همچنین طرح همراهی مسئولین با فرزندانشان جهت رساندن آنها به مدرسه، فرهنگ سازی حضور دانش آموزان در مدارس را انجام دادیم.
اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضر توانستیم رشد حضور دانش آموزان در مدرسه را در هفته دوم بعد از عید به ۹۵ درصد برسانیم، خاطر نشان کرد: حتی تلاش همکاران در آموزش و پرورش باعث شد مدارس شبانه روزی با حضور حداکثری دانش آموزان خوابگاهی بازگشایی گردد.
وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر فاصله گذاری اجتماعی در مدارس برداشته شده اما استفاده از ماسک و تهویه کلاس ها مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: با حمایت ستاد کرونا لارستان و همکاری دانشکده علوم پزشکی با بازدیدهایی که از مدارس داشته ایم اگر موارد مشکوکی مشاهده میشد سریعا اقدامات پیشگیرانه صورت می گرفت تا مشکلی پیش نیاید و خوشبختانه طی آماری که توسط دانشکده علوم پزشکی ارائه شد، فقط ۱۰ دانش آموز در هفته اول دچار بیماری کرونا گردیدند که آمار بالایی به حساب نمی آید.
خردادماه آزمون پایان ترم مدارس برگزار میشود
معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا مراجعه به کلینیک های تخصصی مشاوره افزایش پیدا کرده بود و در واقع افت روحی دانش آموزان را در پی داشته است، ابراز امیدواری کرد:حضوری بودن مدارس در اردیبهشت ماه ادامه پیدا کرده و کلاس ها تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد داشت و در خرداد ماه نیز آزمون های پایان ترم برگزار میشود که در این میان امتحانات در مقطع متوسطه اول و دوم حضوری بوده و برای مقطع دبستان نمرات بصورت کیفی و توصیفی توسط معلمین درج خواهد شد.
نقش رسانه در روان کردن بازگشایی مدارس بسیار زیاد خواهد بود
اسماعیلی با اذعان به اینکه در بحث بازگشایی مدارس از ستاد کرونا درخواست نمودیم که رسانه ها خودشان در مدارس حضور پیدا کنند و از نزدیک شرایط را رصد و اطلاع رسانی کنند، یادآور شد: در واقع نقش رسانه در روان کردن بازگشایی مدارس بسیار زیاد خواهد بود.
وی با بیان اینکه سعی کردیم با توجه به اینکه برخی اولیا نسبت به بازگشایی مدارس اعتراض داشته اند با آنها نشست های برگزار کرده تا آنها را قانع کنیم، عنوان کرد: حتی با حضور در مدارس نسبت به اقناع سازی اولیا اقدام کردیم تا توانستیم درصد حضور دانش آموزان در مدارس را به مرور افزایش دهیم و ما به پشتیبانی اولیا بسیار نیاز داشتیم که خوشبختانه این اتفاق در هفته دوم پس از عید به خوبی اتفاق افتاد.
رئیس آموزشوپرورش لارستان با اشاره به اینکه با توجه به پروتکل های جدید و شیوه نامه های حضور در مدارس با توجه به شرایط موجود ستاد ملی کرونا اعلام کرد، دانش آموزان مجبور به حضور در مدرسه هستند و در غیر اینصورت غیبت خواهند خورد، افزود: این اتفاق کمی دغدغه خانواده ها را بالا برد که فکر می کردند اگر حضور دانش آموز صورت نگیرد مردود شده و باید مجدد دوره تحصیلی را بگذراند که در این مورد نیز خانواده ها را توجیه نمودیم که دروس مقاطع در برنامه شاد بارگزاری شده و فقط حدود ده درصد از مدرسه باقیمانده در نتیجه بیشتر مطالب را دانش آموز فراگرفته است. با این کار تا حدی خیال خانواده ها راحت شد. ما مکرر سعی کردیم در کنار خانواده ها بوده و پاسخگوی دغدغه آنها باشیم.
اسماعیلی با بیان ایکه بصورت روزانه آمار دانش آموزان را از بابت حضور در مدارس را داریم، تصریح کرد: حتی اگر دانش آموز مختصر احساس بیماری هم داشته باشد به مدیران گفته ایم اجازه حضور دانش آموز در کلاس را ندهند و خوشبختانه این اتفاق مورد توجه اولیا و مدیران قرار گرفت و از طرفی اعلام شده کسانی که دارای علائم هستند غیبت امتحان آنها نیز موجه تلقی شود.
تحصیل ۴ هزار دانشآموز اتباع در لارستان
وی درخصوص جداسازی بین دانش آموزان اتباع و دانش آموزان بومی با توجه به تفاوت فرهنگی و مسائل بهداشتی، بیان کرد: حدود ۴ هزار دانش آموز اتباع در لارستان داریم که بصورت غیرمتراکم در مدارس حضور دارند و سعی کردیم در مناطقی که اتباع بصورت حداکثری حضور دارند دانش آموزان اتباع را به سمت یک مدرسه سوق دهیم.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه زمانی می توانیم دانش آموز اتباع را ثبت نام کنیم که آنها کارت هویتی داشته و ثبت شده باشند، ادامه داد: بنا به قوانین ما اجازه جداسازی دانش آموزان افاغنه از دیگر دانش آموزان را نداریم.
سازمان ملل مدرسه ویژه اتباع در لارستان احداث میکند
این مسئول با تأکید بر اینکه در بحث بهداشتی با برگزاری جلساتی با مسئولین دانشکده علوم پزشکی پایش سلامتی دانش آموزان و خانواده آنها در حال انجام است که اگر فردی از آنها دارای بیماری خاصی باشد سریعا به مرکز فوریت های لارستان اطلاع داده شود، عنوان کرد: اغلب دانش آموزانی که از مجازی شدن مدارس ضربه دیدند بیشتر دانش آموزان افاغنه بودند زیرا از لحاظ مادی دارای امکانات لازم کلاس های مجازی نبودند و همین اتفاقات موجب دلواپسی معلمین و مسئولین آموزش و پرورش شد که حتی برخی معلمین با فداکاری با حضور در خانه دانش آموزان اتباع به آموزش آنها پرداختند.
وی با اذعان به اینکه طی یک درخواست به استانداری فارس و اداره کل آموزشوپرورش فارس درخواست تاسیس مدرسه اتباع در لارستان را داشته ایم که اگر مجوز صادر شود سازمان ملل مدرسه ای ویژه این افراد در منطقه خواهد ساخت، خاطر نشان کرد: دو موقعیت شهری را برای این مهم معرفی کردهایم که یکی از آنها مورد توسط داره کل و اداره نوسازی فارس مورد موافقت قرار گرفته و در حال حاضر درخواست به وزارت آموزش و پرورش ارسال شده تا نظر نهایی توسط وزارت آموزش و پرورش داده شود.
بدنبال اخذ مجوز کُد مستقل برای دانشگاه فرهنگیان لارستان هستیم
رئیس آموزشوپرورش لارستان در تشریح روند راهاندازی دانشگاه فرهنگیان در لارستان، گفت: در زمان نمایندگی دکتر جعفرپور نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی و مهندس حسنی فرماندار وقت لارستان، از مسئولین دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش تقاضا شد تا از زیرساخت ها و امکانات لارستان بازدیدی به عمل بیاید و خوشبختانه مسئولین دانشگاه فرهنگیان زیرساختها، عزم جدی مسئولین شهرستان و حمایت های خیرین منطقه را متوجه شده و در بازگشت به تهران دیدگاه مثبتی را ارائه کردند.
اسماعیلی با اشاره به اینکه در ادامه اعلام شد که نظر هیئت امنا دانشگاه فرهنگیان استان هم باید جلب گردد که دکتر رحیمی استاندار وقت فارس به دلیل آنکه ریاست هیئت امنا این دانشگاه را بر عهده داشت از این امر استقبال کرده و دفاع جانانه ای از این مهم به تهران اعلام کرد، یادآور شد: همین امر باعث شد تا به دکتر افلاکی رییس دانشگاه فرهنگیان استان ماموریتی داده شود تا امکانات لارستان بررسی شود و در ادامه مجوز یک رشته در مقطع ابتدایی اما بدون کد مستقل و ذیل دانشگاه شهید رجایی شیراز به لارستان داده شد و دانشجویانی که تقاضا دارند می توانند تحصیل خود را در لار بگذرانند.
وی با بیان اینکه ترم اول این دانشجویان با حضور اساتید مجرب و کمک و مساعدت نهادها و دانشگاه های لارستان از بهمن ماه ۹۸ آغاز شد و در حال حاضر سه دوره دانشجو با ظرفیت بیش از ۲۰۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان لارستان در حال تحصیل یا فارغ التحصیل شده اند، تصریح کرد: مهم ترین دغدغه ما کسب کد مستقل برای این دانشگاه بوده است تا در دفترچه کنکور سراسری نام لارستان ثبت شود که خوشبختانه لار تقریبا تمامی مجوزها را گرفته و در این زمینه از تمامی شهرستان هایی که بدنبال این اتفاق بودند پیشی گرفته و فقط نیاز به مجوز نهایی معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش دارد.
اسماعیلی با اشاره به اینکه با حضور دولت جدید سیاست های حاکم بر آموزش و پرورش با توجه به امر مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه دانشگاه های فرهنگیان این مهم مجددا در دستور کار قرار گرفته و طی سفر اخیری که با فرماندار ویژه لارستان در تهران داشته ایم قرار شد بحث کد مستقل دانشگاه فرهنگیان لار در اولین جلسه کمیسیون دائمی وزارت مطرح میشود، ابراز امیدواری کرد: انتظار میرود با اخذ این مجوز نام دانشگاه فرهنگیان لارستان در دفترچه ثبت شود تا دانشجو با نام لارستان گرفته و کادر مجرب اداری و اعضای هیئت علمی جذب کنیم.
اردوگاه دانشآموزی لار در ۴ یا ۶ فاز ساخته میشود
معاون مدیرکل آموزشوپرورش فارس با بیان اینکه طبق بررسی ها از سال ۱۳۶۷ زمینی برای احداث اردوگاه دانشآموزی اختصاص داده شده اما متأسفانه سند مالکیت بنام آموزش و پرورش نیست، گفت: همین مورد کار را عقب انداخت و مکاتباتی با منابع طبیعی و جهادکشاورزی داشتیم که متاسفانه این اتفاق در دستور کار وزارت جهادکشاورزی نبوده است و باعث شد ما از لحاظ زمانی عقب بیافتیم که در حال حاضر با مهندسین سازمان نوسازی استان صحبت شده تا نقشه اردوگاه را ترسیم و در اختیار ما بگذارند و همزمان مکاتبات را صورت دهیم تا پس از این اتفاق ساخت اردوگاه تا ۴ تا ۶ فاز صورت پذیرد.
برای ادامه فعالیت هنرستان هوانوردی در لارستان به به مجوز سازمان هوانوردی است
وی درباره علت تعطیلی هنرستان هوانوردی لارستان نیز افزود: با بررسی های صورت گرفته متوجه شدیم موافقت های اصولی این هنرستان کافی نبوده و فقط از حوزه وزارت آموزش و پرورش موافقت اخذ شده و سازمان هوانوردی تعهدی در قبال فارغ التحصیلان ندارد و از طرفی مدرک دیپلم فارغ التحصیلان هنرستان هوانوردی لار به تایید سازمان هوانوردی نرسیده که این امر باعث نگرانی ما شد که به همین رایزنی های مختلف با موسسین این هنرستان و همچنین در سطح استان و کشور داشتیم اما با این وجود سازمان هوانوردی اعلام کرد تعهدی در قبال فارغ التحصیلان مراکز لار، شیراز و خراسان جنوبی نخواهد داشت زیرا زیرساخت های لازم در این مراکز وجود ندارد.
مدیر آموزشپرورش لارستان با اشاره به اینکه کارشناسی از تهران به منظور بازدید از هنرستان هوانوردی به لار آمدند اما نظر آنها با توجه به امکانات نامساعد بود چون تجهیز کارگاه های این هنرستان دارای هزینه بالایی است، تصریح کرد: ثبت نامی در این هنرستان نیز زیاد نبوده در نتیجه موسسین زیاد راغب به سرمایه گذاری بیشتر نبودند که همه این موارد منجر به آن شد تا در پایان حکم وزارتی مبنی بر عدم جذب دانش آموز جدید در پایه دهم داد و فقط دانش آموزان قبلی قرار بر فارغ التحصیلی دارند.
دبیرخانه مرکز فرهنگی فرق و مذاهب اسلامی استان فارس در لارستان ایجاد میشود
اسماعیلی درخصوص نتیجه استقرار دبیرخانه مرکز فرهنگی فرق و مذاهب اسلامی استان فارس در لارستان در پی آخرین سفر مدیرکل آموزش و پرورش فارس به شهر لار، عنوان کرد: در این خصوص جلساتی با امام جمعه لارستان برگزار و مقرر شد تا یک مرکز فرهنگی دانش آموزی راهاندازی شود و در این خصوص حاج آقا فاطمیان به عنوان نماینده امام جمعه به مدیرکل معرفی شدهاند تا با تفاهم نمایندگان امام جمعه و اداره آموزش و پرورش برنامه و اهداف مرکز فرهنگی فرق اسلامی تدوین و این مهم در مهر ۱۴۰۱ اجرایی شود.
برای راهاندازی هنرستان دریانوردی نیاز به حضور بخش خصوصی است
وی در پاسخ به طرح پیشنهادی درباره راهاندازی هنرستان دریانوردی در لارستان، خاطر نشان کرد: راهاندازی هنرستان دریانوردی یا هنرستان مشابه صرفا باید از طرف بخش خصوصی یا ادارات مرتبط ایجاد شود و تا بحال در خصوص هنرستان دریانوردی درخواستی دریافت نکرده و برنامه ای هم برای آن وجود ندارد.
این مسئول با بیان اینکه پیشنهاد ایجاد هنرستان هنرهای زیبا به درخواست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان مطرح و نشست هایی برگزار شده است، بیان کرد: بر این هنرستان پنج رشته از جمله عکاسی و گرافیک مشخص شده است و پیرو مکاتبات صورت گرفته از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد تاسیس یک هنرستان را در استان فارس مجوز داده که ما پیگیر هستیم و صحبت هایی را مطرح نموده ایم که با توجه به توانمندی و امکانات لارستان این هنرستان در شهر لار مستقر شود تا لارستان پس از شیراز دومین شهرستان استان از این حیث باشد.
تلاش برای تغییر منطقهبندی کنکور سراسری دانشآموزان لارستانی
مدیر آموزشپرورش لارستان در پاسخ به این سوال که چرا منطقه کنکور سراسری برای لارستان از ۲ به ۳ تغییر پیدا نمیکند؟، افزود: در این خصوص صحبت های زیادی شده و با توجه به اینکه جهرم، کازرون و فسا به عنوان منطقه سه محسوب میشوند، پیگیریهای زیادی انجام شده و سازمان سنجش در ابتدا با توجه به امکانات موجود در شهرها و روستاها و هم چنین پذیرش دانشجو در دانشگاهها در این خصوص تصمیمگیری میکند.
وی با اشاره به اینکه نسبت دانشجویان راه یافته به دانشگاه از لارستان در سال ۹۸ و ۹۹ در سطح استان فارس رتبه اول استان کسب شد این موضوع منجر به مخالفت به تغییر جابجایی منطقه بندی کنکور برای لارستان شده است، یادآور شد: در سفر اخیر به سازمان سنجش باز هم این موضوع مطرح شد که بالاترین پذیرش در دانشگاه در استان فارس مربوط به لارستان است و با این وجود دلایلی مطرح کردیم و مقرر شد تیم کارشناسی به لارستان اعزام شود که آیا میتوان شهرستان را بعنوان منطقه سه محسوب کرد یا خیر.
۳۰ مدرسه در لارستان نیاز به بازسازی دارد
اسماعیلی از رشد ۷۰ درصدی توسعه فضای آموزشی و فرهنگی با حمایت خیرین و سهم حداکثری دولت طی سالیان اخیر خبر داد و بیان کرد: با این وجود برای اولین بار بنیاد برکت ساخت سه مدرسه در لارستان را متقبل شده است و برای اولین یک مدرسه در شرفویه با هزینه ۱۰۰ درصد دولتی ساخته خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در سطح اداره کل و اداره نوسازی موافقت مدرسه اتباع در منطقه را گرفته ایم و فقط تایید وزارت لازم است که این مهم در منطقه توسط سازمان ملل احداث شود، گفت: با این وجود حدود ۳۰ مدرسه در سطح لارستان نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد که برخی از آنها متروکه شده اند که خوشبختانه در سفری که به تهران داشتیم موافقت وزارت را مبنی بر مشارکت ۷۰ درصدی دولت در صورت مشارکت ۳۰ درصدی خیرین برای مقاوم سازی و بازسازی مدارس را کسب کردیم و پس از این سفر خیرین موافقت نامه ۴ مدرسه را به امضا رساندند که تفاهم نامه نهایی در حال انجام می باشد و امیدواریم بتوانیم به زودی این پروژه ها را شروع کنیم.
اختصاص ۱۳ هزار مترمربع زمین برای ساخت مسکن فرهنگیان
رئیس آموزشوپرورش لارستان با بیان اینکه لارستان پس از شیراز بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان در مسکن ملی را در استان داشته و بالغ بر ۲۰۰ نفر از فرهنگیان از طرف وزارت راه و شهرسازی مورد تایید قرار گرفتند، ادامه داد: تفاهم نامه ای بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی دو دولت قبل منعقد و قرار شد وزارت آموزش و پرورش زمین ها را تامین و وزارت راه و شهرسازی امر ساخت را صورت دهد.
وی با اذعان به اینکه شهرستان لارستان جزو شهرستان های بود که از لحاظ زمین دچار مشکل و از طرفی تعداد متقاضی نیز زیاد بود، گفت: با رایزنی های عمده ای که با مدیرکل راه و شهرسازی لارستان صورت پذیرفت خوشبختانه دو قطعه زمین با مساحت ۱۳ هزار مترمربع در قالب تفاهم نامه دریافت و در ادامه با حضور رییس بنیاد مسکن کشور در لارستان از ایشان تقاضا شد که امر ساخت مسکن ملی فرهنگیان را بنیاد مسکن بر عهده بگیرد.
اسماعیلی با با بیان اینکه بانک مسکن نیز بابت وام مسکن فرهنگیان موافقت کرده است، اضافه کرد: در مجموع تا امروز توافق نامه نهایی با بنیاد مسکن امضا نشده زیرا قانونا باید بنیاد مسکن امر ساخت را بر عهده بگیرد و آخرین وضعیت اینکه تقاضا کرده ایم یک نشست بین مسئولین شهرستان و استان صورت بگیرد تا این مورد حل شود با این وجود تنها شهرستان جنوبی که توانسته موضوع گرفتن زمین را حل کند لارستان بوده است اما امر ساخت هنوز محقق نشده است.
۶۰ درصد نیروهای آموزشوپرورش لارستان غیربومی هستند
این مسئول تعداد فرهنگیان غیربومی شاغل در آموزشوپرورش لارستان را ۶۰ درصد اعلام کرد و مهم ترین دغدغه خود در مهر ۱۴۰۱ را کمبود نیروی انسانی خصوصا در مقطع ابتدایی برشمرد و تصریح کرد: در مهر ۱۴۰۰ حدود ۱۲۰ نیرو برای تشکیل کلاس ها کمبود داشته ایم و برای سال ۱۴۰۱ هم این مشکل وجود خواهد داشت.
وی با اذعان به اینکه تلاش ما در زوایای مختلف صورت گرفته تا بتوانیم دانش آموزان مستعد با رتبه های زیر ۱۰۰۰ و ۳۰۰۰ لارستان را به سمت دانشگاه فرهنگیان هدایت کنیم و خوشبختانه در این خصوص موفق بوده ایم، عنوان کرد: مورد دیگر تلاش شد با برگزاری تبلیغات و نشست های تخصصی دانشجویان دیگر رشته ها را مشتاق شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش نماییم تا تربیت نیروی انسانی بومی افزایش یابد.
راهاندازی اتاق فکر سیاست گذاری کنکور سراسری
مدیر آموزش و پرورش لارستان با بیان اینکه از سال ۹۷ اتاق فکر کنکور سراسری در لارستان راه اندازی و وظیفه این اتاق فکر سیاست گذاری کنکور سراسری در جهت ارتقا رتبه های دانش آموزان بود، ادامه داد: با ایجاد این اتاق فکر طی دو سال بعد پیشرفت رتبه های زیر هزار و سه هزار منطقه را شاهد بودیم.
اسماعیلی با اشاره به اینکه با توجه به تعداد زیاد متقاضیان رشته تجربی در کشور رسیدن به کرسی پزشکی و دندانپزشکی سخت تر شده و از طرفی مقبولیت و ورود به رشته ریاضی و فیزیک کمتر شده و حتی در برخی مدارس لارستان رشته ریاضی و فیزیک آنها تعطیل شده است، گفت: در مجموع ابتدا رشته علوم انسانی و سپس رشته ریاضی و فیزیک دارای بیشترین قبولی در کنکور سراسری در لارستان را شامل می شود و حتی دیده می شود که اقبال دانش آموزان به سمت هنرستان های فنی و حرفه ای افزایش یافته و این افراد علاقه مند هستند پس از تحصیل بجای وارد شدن به دانشگاه وارد بازار کار شوند.
پیگیری مجوز تاسیس انجمن خیرین نخبه پرور
وی با بیان اینکه در شیراز و برخی شهرستان ها انجمن خیرین نخبه پرور راه اندازی شده و ما نیز بر آن شدیم بجای ایجاد بنیاد ملی نخبگان که بیشتر تاسیس آن مربوط به دانشگاه است، راه اندازی انجمن خیرین نخبه پرور را پیگیری کنیم، افزود: به همین دلیل تفاهم نامه های دیگر شهرستان ها را دریافت و مطالعه کردیم و در حال پیگیری این موضوع هستیم تا مجوز تاسیس انجمن خیرین نخبه پرور را از بنیاد ملی نخبگان شیراز دریافت کنیم و از این طریق تسهیلات ویژه ای برای دانش آموزان مستعد لارستان فراهم سازیم.
توسعه عدالت آموزشی
مدیر آموزشوپرورش لارستان با اشاره به اینکه در بحث عدالت آموزشی سعی کردیم فضاهای آموزشی توسعه متوازن پیدا کند و در همین راستا با حمایت بنیاد برکت یک مدرسه ۹ نفر کانکسی در روستای بلوچی تبدیل به یک مدرسه دو کلاسه شود، اذعان داشت: تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و امکانات اولیه آموزشی را به سمت مناطق روستایی سوق دادیم و در بحث نیروی انسانی در قالب نذر علمی نیروهای متخصص تحصیلی را به مناطق محروم سوق دادیم. در بحث امکانات ورزشی نیز به مناطق روستایی امکانات خوبی تعلق گرفت.
وی با بیان اینکه در شهر لار با هزینه ۵۵۰ میلیون تومان کفپوش سالن ورزشی آزادی تعویض شد و سالن محسنی لار را نیز زیباسازی و بازسازی کرده است، افزود: سه زمین چمن مصنوعی در مدارس شهر لار افتتاح شد و مجموعه این اتفاقات با کمک دولت و هزینه ۷۵۰ میلیونی خیر بوده است.
اسماعیلی با اذعان به اینکه یک مرکز اولیا و مربیان در شهر خور راه اندازی شد که مورد استقبال خانواده ها در خور قرار گرفت، تصریح کرد: در نتیجه این اقدامات مشاهده شد تعدادی از قبولی های سال گذشته کنکور از مناطق روستایی ما بوده اند.
اهداء ۳۰۰ گوشی همراه به دانشآموزان
وی با بیان اینکه در حوزه های فرهنگی و قرآنی نیز اقدامات موثری صورت گرفته است و به جرات می توان گفت در حوزه فرهنگی بین رتبه سوم تا پنجم شهرستان قرار داریم، ادامه داد: با کمک خیرین و همکاران فرهنگی تعداد ۳۰۰ تبلت در اختیار دانش آموزان نیازمند تأمین و بسته های معیشتی و آموزشی با کمک خیرین در اختیار خانواده ها و دانش آموزان قرار گرفت.
این مسئول با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات مثبت هدایت خیر به سمت مسائل خاص از جمله پوشش مالی دادن مراکز مشاوره بوده است که با این کار حدود ۷۰ درصد دانش آموزان در زمان شیوع بیماری کرونا که دچار مشکل شده بودند تحت پوشش قرار گرفتند، گفت: تعدادی از خیرین دانش آموزان مستعد که دارای مشکلات معیشتی هستند از دبستان تا دانشگاه مورد حمایت قرار می دهند که این اتفاق بسیار خوبی در جهت ارتقا سطح علمی دانش آموزان بوده است.
اجرای سند تحول بنیادین نیاز به یک عزم ملی و حضور و هماهنگی دستگاه های اجرایی دارد
وی با تأکید بر اینکه در اجرای سند تحول بنیادین نیاز به یک عزم ملی و حضور و هماهنگی دستگاه های اجرایی است تا این سند به خوبی اجرایی شود، افزود: اجرای این سند در حال حاضر بخوبی صورت نگرفته و نتوانسته ایم تا الان به اهداف مدنظر برسیم.
اسماعیلی در کشور رهبر معظم انقلاب مکرراً بر اجرای این سند بعنوان یک شناسنامه فرهنگی و تربیتی تاکید نموده اند اما متاسفانه این سند مغفول مانده است، تصریح کرد: شاید دلیل اصلی عدم همکاری دستگاه هایی است که باید با آموزش و پرورش همکاری مطلوبی داشته باشند.
در لارستان بالغ بر ۲ هزار فرهنگی مشمول طرح رتبهبندی معلمان میشوند
مدیر آموزش و پرورش لارستان با اشاره به اینکه بالاخره طرح رتبه بندی معلمان در مجلس به تصویب رسیده و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، ادامه داد: گروه های مختلف تخصصی در جهت تدوین آیین نامه اجرایی آن بر آمده اند تا ظرف یک ماه این اتفاق بیافتد که قرار است تا اوایل اردیبهشت آیین نامه اجرایی در اختیار ادارات آموزش و پرورش قرار بگیرد تا رتبه بندی معلمان در شهرستان ها صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه در شهرستان لارستان بالغ بر ۲ هزار فرهنگی مشمول این طرح خواهند شد، عنوان کرد: در رتبه بندی معلمان که پرداخت ها بر اساس شایستگی معلمان از حیث عملکرد پژوهشی، تحصیلات، تالیف کتاب، اختراع و …. خواهد بود پنج سطح علمی نام برده شده و یک معلم بنا به امتیازاتی که کسب میکند، افزود: بنا بر امتیازات کسب شده آموزشیار معلم با کسب ۵۰۰ امتیاز، مربی معلم ۶۰۰ امتیاز، استادیار معلم ۷۰۰ امتیاز، دانشیار معلم ۸۰۰ امتیاز و استاد معلم ۹۰۰ امتیاز خواهد بود.
اسماعیلی تصریح کرد: احتمالا در سطح پایین حدود یک و نیم میلیون تومان و در بالاترین سطح حدود نه میلیون تومان به حقوق معلمان اضافه خواهد شد و به طور متوسط در مجموع بین سه تا پنج میلیون تومان به حقوق معلمان افزوده خواهد شد.
کازرون منطقه ۲ بود. با پیگیری نماینده امسال منطقه ۳ شد.
فسا، جهرم کازرون همه اینا بهترین رتبه ها را در منطقه دو داشتند ولی باز به منظقه ۳ رفتند