شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 8 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 0

هرآنچه استاندار پیرامون چشم انداز آتی فارس گفت+سوال

استاندار فارس در سخنانی اظهار داشت: بايد سند چشم انداز استان ها مختص خودشان تدوين شود و به گونه اي تنظيم شود كه با يك نگاه و بدون توجه به…

استاندار فارس در سخنانی اظهار داشت: بايد سند چشم انداز استان ها مختص خودشان تدوين شود و به گونه اي تنظيم شود كه با يك نگاه و بدون توجه به عنوان آن،  چشم انداز استان مشخص شود.
استاندار فارس وجود آرمان گرایی در سند چشم انداز را طبیعی دانست و افزود: چشم انداز به تعبیری می تواند دست یافتنی و به تعبیری دست نیافتنی باشد. وي گفت:  چشم انداز استان با توجه به چشم انداز گسترده كشور نوشته شده كه بايد يك سري مسائل در آن به درستي تعريف شود.
افشاني با اشاره به اينكه در چشم انداز فارس جايگاه اول در بازار مالي و بورس  براي فارس تعريف شده است اظهار داشت: چون زمان محدود است  و امكان رقابت با بازار مالي و بورس هايي نظير تهران كم است بايد بگوئيم كه جز پنج استان اول كشور باشيم.

استاندار فارس گفت: بايد تعريف دقيقي از جايگاه برتر داشته باشيم و در حوزه اقتصاد نيز بايد بر اقتصاد مقاومتي تاكيد داشته باشيم .

استاندار فارس گفت: در سال آينده اعتبارات جاري بخش قابل ملاحظه اي از اعتبارات عمراني را خواهد بلعيد و در سال هاي آتي چيزي جزء اعتبارات جاري نخواهيم داشت.

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، وي با بيان اينكه معاون اول رئيس جمهور و وزير كشور در گردهمايي استانداران اولويت اول كار را در سال آينده توجه به اقتصاد مقاومتي قرار داده اند اظهار داشت: بايد به اقتصاد مقاومتي به صورت ماهيتي ديده شود نه اينكه فقط كلمه اقتصاد مقاومتي را به شرح وظايف خود اضافه كنيم و بگوئيم ما در اين زمينه فعاليت مي كنيم.

استاندار فارس گفت: برون گرا و درون زا  بودن،  تاكيد براينكه سرمايه گذاري مبتني بر صادرات بوده و دانش بنيان باشد و ورود دانش و تكنولوژي و صادرات توليدات همه از اصول اقتصاد مقاومتي هستند.

وي به تدوين قانون برنامه ششم توسعه كشور اشاره كرد و افزود: با توجه به اينكه تدوين اين قانون به پايان رسيده است اما همچنان اين فرصت وجود دارد تا بتوان در حوزه وظيفه خود در احكام قانون پيشنهاداتي ارائه كنيم كه استان فارس بتواند از آن بهره مند شود به عنوان مثال در زمينه آب كه  مشكل استان مي باشد  پيشنهاداتي ارائه شود كه بتوان اعتبار گرفت.

وي با اشاره به اينكه در دوماه كذشته يك ميليارد و ۲۰ميليون دلار از صندوق توسعه ملي براي پروژه هاي صنعتي فارس جذب شده است افزود: بايد تلاش كنيم تا با ورود بخش خصوصي و ارائه طرح هاي داري توجيه مالي، اقتصادي و فني زمينه جذب اعتبارات از  منابع بانكي و صندوق توسعه ملي را فراهم كنيم.

استاندار فارس گفت: با توجه به شرايط كشور و مزيت هاي فراوان فارس و با توجه به اينكه ميزان هزينه براي ايجاد شغل براي هر نفر در حوزه گردشگري پائين مي باشد، بخش خصوصي در حوزه گردشگري بيشتر ورود كند و بايد به اين حوزه توجه بيشتري شود.

میلادلارستان: سوال، به نظر شما جایگاه لارستان بزرگ در این میان چگونه

می تواند باشد؟

نوشته شده در تاریخ:سه‌شنبه 15 مارس 2016 ساعت 8:07ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین