شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 45 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

استاندار خواستار همکاری مشترک با آلمان در زمینه کشاورزی شد

استاندار فارس خواستار راه اندازی موسسه نوآوری در زمینه های مختلف و همین طور موسسه تکنولوژیکی در حوزه کشاورزی میان آلمان و استان فارس به منظور گسترش ارتباطات و تبادلات…

استاندار فارس خواستار راه اندازی موسسه نوآوری در زمینه های مختلف و همین طور موسسه تکنولوژیکی در حوزه کشاورزی میان آلمان و استان فارس به منظور گسترش ارتباطات و تبادلات علمی شد. مهندس سید محمد علی افشانی در دیدار با معاون وزیر کشاورزی آلمان و هیات همراه که با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در شیراز صورت گرفت، اظهار داشت: ایران و آلمان همواره در طول تاریخ رابطه تجاری و اجتماعی خوبی داشته اند و امید است که این روابط در آینده و شرایط پس از برجام تقویت شود.

وی با بیان این که استان فارس با ۱۲۲ هزار کیلومتر مربع مساحت و پنج میلیون نفر جمعیت، کهن ترین استان ایران به شمار می رود، افزود:  این استان از لحاظ تولیدات کشاورزی در ایران دارای مقام اول است و تولید سه میلیون تن مرکبات و یک میلیون تن فرآورده ها و محصولات دامی   این استان را به قطب کشاورزی ایران تبدیل کرده است.

وی تاکید کرد: همه مدیران بخش های دولتی و خصوصی استان که در سطح کشور قدرتمند محسوب مي شوند و همچنین مدیران وزارت جهاد كشاورزي آمادگی خود را برای هرگونه سرمایه گذاری در استان فارس اعلام می کنند.

استاندار فارس با بیان این که این استان، قطب پزشکی جنوب بوده و جمعیتی حدود ۱۵ میلیون نفر را پوشش می دهد، افزود: برنامه ساخت شهرک سلامت با محوریت گياهان دارویی را در دستور کار داریم چرا که استان فارس از نظر گیاهان دارویی بسیار غنی است و آلمانی ها می توانند در این زمینه با این استان همکاری داشته باشند.

در این دیدار معاون وزیر کشاورزی آلمان با بیان این که هم اکنون بعد از مباحث جدید، جو بسیاری خوشایندی در آلمان ایجاد شده است و همه در بخش دولتی و خصوصی مشتاق سرمایه گذاری در ایران و گسترش همکاری ها هستند، گفت: وزرای کشاورزی ایران و آلمان امسال دو بار با یکدیگر دیدار کرده اند و و ما برای بار سوم به ایران کرده ایم.

“پیتر بلیزر” به توافقات وزارت کشاورزی آلمان و وزارت جهاد کشاورزی ایران اشاره کرد و افزود: با توجه به این که فارس مهم ترین استان کشاورزی ایران به شمار می رود، بخش عمده توافقات و همکاری های ایران و آلمان در حوزه کشاورزی در استان فارس اجرا می شود.

agri
به گزارش میلادلارستان و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، در این جلسه همچنین عباس کشاورزی معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان این که یکی از تفاهمات ایران و هیات آلمانی در زمینه گیاهان دارویی است، اظهار داشت: هیات مذاکره کننده ایران به منظور گفتگو با آلمان و اجرایی کردن تفاهمات در زمینه گیاهان دارویی از استان فارس تعیین می شوند.

میلادلارستان: قابل توجه مجموعه جهاد کشاورزی لارستان، نمایندگی وزارت خارجه، فرمانداری ویژه، دفتر نماینده مردم و بخش خصوصی ..

نوشته شده در تاریخ:شنبه 30 آوریل 2016 ساعت 7:57ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین