شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در لارستان

حمیدرضا آذری مدیرکل آموزش و پرورش فارس،طی سفری به منطقه لارستان، در دیدار با مدیران واحدهای آموزشی، معلمان و دانش آموزان، طی سخنانی اظهار کرد: مدیر یک واحد آموزشی نقشی…

حمیدرضا آذری مدیرکل آموزش و پرورش فارس،طی سفری به منطقه لارستان، در دیدار با مدیران واحدهای آموزشی، معلمان و دانش آموزان، طی سخنانی اظهار کرد: مدیر یک واحد آموزشی نقشی بسیار اثرگذار در تحقق اهداف آموزشی، یادگیری و تعلیم و تربیت در مدارس دارد. وی با انتقاد از

ناهماهنگی اختیارات تعیین شده برای مدیران و انتظاراتی که از یک مدیر می رود و افزود: از آرزوهای من این است که مدیرکل توسط معلم ها انتخاب شود و آموزش و پرورش کاملاً به صورت منطقه ای اداره شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه برای ایجاد تحول در نظام آموش و پرورش باید با یک برنامه منسجم حرکت کرد، تصریح کرد: برای دستیابی به هدف از یک برنامه که قابل اجرا باشد، پیروی کنند.

وی دو مقوله مهم برای برنامه ریزی را، نیازسنجی و الویت دادن به نیازها دانست و خاطر نشان کرد: متأسفانه در آموزش و پرورش به دلیل تمرکز بیش از حد، نمی توان نیازهای همه شهرها، ادارات آموزش و پرورش، معلمان، دانش آموزان، کُتب و مدارس را به مثابه هم تشخیص داد.

آذری با اشاره به اینکه می بایست همچون سایر نقاط دنیا، اختیارات کافی و لازم در خصوص امورات مختلف مدارس به مدیران داده شود، تأکید کرد: در یک مدرسه، مدیر یک نقش محوری دارد و می تواند بهترین تصمیم ها را بگیرد و به همین خاطر بدیهی ترین راه برای کسب موفقیت همین است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه، معلمی که انگیزه ندارد، شاداب نیست، تسلط بر کتاب ندارد و نمی تواند آموخته های خود را به دانش آموزان منتقل کند، افزود: در گزینش معلم، باید خوش اخلاق ترین، زیباترین، متدین ترین و با اصل و نسب ترین افراد را انتخاب کرد.

وی با اشاره به اینکه یادگیری وقتی رخ داده که منجر به زندگی بهتر برای مردم شود، اضافه کرد: آموزش کاربردی، یعنی آموزشی که باعث تغییر در جامعه شود و بتوان آن را به عینه مشاهده کرد.

آذری در تعریف معلم توسعه یافته گفت: معلم توسعه یافته معلمی است که به درس تخصصی خود کاملاً مسلط باشد، با زبان انگلیسی نسبت به درس خود تسلط داشته و با روش فناوری قدرت ارائه مطالب داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه یک مدیر باید پیچیدگی و سختی کار خود واقف باشد، تصریح کرد: یک مدیر خوب کسی است که در علم مدیریتی دارای دانش باشد.

وی با ابراز اینکه، یک معلم و مدیر باید متناسب با نیاز دانش آموزان با آنان صحبت کند، افزود: مدیر، می بایست با روانشناسی های تربیتی، شخصیت، پرورشی و اجتماعی آشنا باشد.

 

آذری با تأکید بر اهمیت مدرسه در تربیت و آینده مردم یک کشور، عنوان کرد: برای دستیابی به جامعه ای ایده آل، وظیفه مسئولان این است که از روش های درست، امکانات خوب و هزینه ای مناسب برای پرورش آنان به کار گرفته شود.

وی در پاسخ به درخواست معلمان آموزش و پرورش لارستان درخصوص تأسیس دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان، تصریح کرد: در صورت تصمیم جهت ایجاد مرکز جدید از دانشگاه فرهنگیان در استان فارس، لارستان در اولویت خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در دنیا، مدارسی به نام تیزهوش، نمونه دولتی، شاهد، امین، فرهنگیان و غیره وجود ندارد، اظهار کرد: با این کاری که انجام شده است، سازوکار یادگیری در کلاس را برهم زده ایم، چراکه باعث کاهش انگیزه فعالیت در معلم ها می شود و از طرفی تجانس اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رخ می دهد و عملاً این کلاس کارایی خود را از دست می دهد.

وی با بیان مخالفت خود درباره تعطیلی پنجشنبه مدارس، تصریح کرد: ما نباید برای رضایت معلم و برای کارهای زودگذر نباید صحبت هایی شود که باعث خوشحالی معلمان و مدیران شود، بلکه می بایست مصلحت جامعه و آموزش و پرورش را در نظر گرفت.

آذری با ابراز تأسف از تعطیلی بیش از حد رسمی مشاغل و مدارس در ایران، خاطر نشان کرد: یکی از دلائل پائین بودن ارزش پول کشورمان همین موضوع است و می توان با تولید بیشتر، کار بیشتر و ارائه خدمات بهتر، وضع جامعه را ارتقا داد.

خبرنگار: حسن فراست
عکس: کیوان فتحی

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۷ب٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین